fbpx

DACĂ MERGI FRECVENT CU MOUNTAIN-BIKE-UL, CU SIGURANȚĂ AI TRECUT DEJA PRIN ZONE NOROIOASE.
Fără o bună stăpânire tehnică a bicicletei și fără o excelentă pregătire, această experiență se poate încheia cu o cădere și se poate transforma într-o amintire neplăcută. Iată opt sfaturi care să te ajute să treci cu succes de acest hop tehnic!

O BICICLETĂ ADAPTATĂ LA UN TRASEU NOROIOS

Primul reflex pe care trebuie să-l dobândești este utilizarea anvelopelor adaptate acestui tip de traseu. Într-o zonă noroioasă, solul este alunecos, iar aderența este mai scăzută.
Prin urmare trebuie, în primul rând, să echipezi bicicleta cu cauciucuri cu crampoane pentru a îmbunătăți contactul dintre roți și sol. Crampoanele anvelopelor de noroi sunt poziționate cu distanțămai mare între ele si sunt mai reliefate pentru a nu acumula noroiul.
Presiunea este de asemenea importantă. Dacă cauciucurile sunt umflate prea tare, te vei împotmoli. Dezumflă-le, de obicei cu 0.2 bar mai puțin față de presiunea normală, pentru a trece de acest obstacol fără probleme. Dezumflând un cauciuc el se va strivi sub greutatea biciclistului și sub poziția lui.
Consultați sfaturile noastre în materie de selectare a presiunii pneurilor la bicicletele de tip mountain-bike.
Trucul nostru: pentru a vă proteja împotriva stropirii cu noroi, montează apărătoare de noroi care să protejeze în același timp bicicleta, persoanele care te însoțesc și pe tine.

IMPORTANȚA PRIVIRII

Pentru fiecare obstacol pe care îl înfrunți cu mountain-bike-ul, cu cât anticipezi mai mult, cu atât riscul de a cădea este mai mic. Privirea, combinată cu poziția umerilor, va determina traiectoria pe care o vei adopta.
Prin urmare privește mereu înainte și nu fixa roata din față pentru a traversa mai ușor zona noroioasă.
Privește cât mai departe posibil înainte pentru a fi în siguranță la această traversare.

ALEGEREA UNUI RAPORT POTRIVIT

La contactul cu o porțiune noroiasă, pe lângă pierderea aderenței, vei pierde și din viteză. Este așadar important să alegi un raport corect pentru a nu te opri în mijlocul traversării.
Contrar majorității obstacolelor întâmpinate in timpul practicării mountain-bikeing-ului, adoptarea unei cadențe ridicate nu te ajută să treci de o zonă noroioasă.
Dimpotrivă, e important să schimbi intr-o treaptă inferioara păstrând viteza inițială. Pedalând mai repede, roata spate va pierede aderența iar miscarea rapidă a picioarelor te va dezechilibra ceea ce, cu siguranță, va spori riscul unei căzături.

VITEZA DE TRAVERSARE A UNEI SUPRAFEȚE NOROIOASE

Încetinirea bruscă înainte de traversarea unei suprafețe noroioase nu reprezintă, în cazul de față, cea mai bună abordare a traseului.
Trebuie mai degrabă să ajungi acolo cu o viteză potrivită pentru tine, pentru că noroiul te va încetini pe măsură ce opune rezistență trecerii tale. Cu cât viteza e mai mare, cu atât traversarea te va deranja mai puțin.

TEHNICA DE A RULA PRIN NOROI

Ești deja la ananghie ... ușurează pe cât posibil partea din față transferând greutatea pe roata din spate. Această roată este motrică și trebuie să păstreze un maxim de aderență pentru a te propulsa în acest tip de teren.
Pentru a păstra motricitatea, pedalează de-a lungul traversării sau cât mai mult posibil în cazul în care trebuie să depășești un obstacol. Rămâi relaxat și destins de-a lungul acestei traversări. Încordarea în exces este cel mai bun mod de a face o manevră greșită. Lasă-te ghidat de teren și pedalează cu lejeritate.
Dacă trebuie să pui frână, acționează ambele frânele cu foarte mare blândețe. Lasă bicicleta să alunece, e normal, anvelopele cramponate te vor ajuta și vor găsi aderența chiar și in zonele argiloase. Nu trebuie decât să te relaxezi si să nu bruschezi ghidonul.

ANTRENEAZĂ-TE PENTRU A RULA PRIN NOROI

Un mic truc: traversarea unei zone noroioase seamănă foarte mult cu cea a unei zone cu nisip. Pentru a te antrena, dacă nu ai încă noroi pe traseele pe care le parcurgi, poți trece printr-o zonă nisipoasă …

TRAVERSAREA OBSTACOLELOR PRINTR-O ZONĂ NOROIOASĂ

ȘLEAURILE NOROIOASE
Se întâmplă des să dai peste un șleau plin cu noroi. În acest caz, nu există prea multe traiectorii posibile, ci trebuie să urmezi șleaul format de bicicliștii din fața ta.
Pedalează cu multă relaxare, în cea mai mare parte a timpului nu poți ieși de pe acest șleau fără să cazi, așa că urmează-l. Îți vei corecta traiectoria după ce treci de șleau.
CELELALTE OBSTACOLE
Se poate întâmpla și ca zonele noroioase să fie întrerupte de rădăcini de copaci umede, pietre sau alte tipuri de obstacole.
Dacă le poți evita, alege traiectoria potrivită. În toate celelalte cazuri, este important să transferi corect greutatea pe spatele bicicletei și să ușurezi partea din față cât mai mult posibil, mai ales dacă aceste obstacole se află in coborâre
Iar daca întâlnești obstacole la urcare, intr-o zona cu noroi, atunci încrearcă sa le abordezi la un unghi de 90 de grade, astfel roata din spate are șanse mai mici să derapeze.

CURĂȚAREA UNEI SUPRAFEȚE CU NOROI

Odată întors acasă acoperit de noroi nu întârzia să-ți cureți bicicleta !
Îndepărtează noroiul clătind cu un jet de apă fiind deosebit de atent la elementele care țin de transmisie și suspensie.
Cu apă și săpun clătește apoi toată bicicleta, inclusiv lateralele cauciucurilor și roțile. Profită de moment pentru a degresa lanțul și pinioanele.
Șterge bicicleta cu ajutorul unor cârpe uscate înainte de a o unge. Vei preveni astfel apariția punctelor de rugină șî vei evita uzura prematură a lanțului.
Pentru a verifica toate etapele ce trebuie parcurse după o plimbare prin noroi, consultă articolul nostru legat de întreținerea bicicletei mountain-bike.
Nu există o tehnică unică pentru a rula prin noroi și doar experimentând vei găsi cea mai bună strategie. Este vorba mai degrabă de niște obiceiuri pe care trebuie să le deprinzi și de o bună cunoaștere a bicicletei și a reacțiilor.

CUM MERGI CU UN MOUNTAIN-BIKE PE UN TRASEU NOROIOS?

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (11 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*