Cum se determină uzura anvelopelor?

Cum determini gradul de uzură al unei anvelope de bicicletă (deformată, crăpată, tocită etc.)

Este momentul pentru verificarea anvelopelor bicicletei?Te vom ghida pas cu pas, pentru a afla dacă trebuie sau nu să le schimbi.

Când mergi cu bicicleta, o anvelopă uzată poate avea consecințe:de la pierderea aderenței până la cădere, inclusiv să te trezești cu o pană.Află care sunt criteriile pentru a determina uzura anvelopelor bicicletei, din acest articol.O metodă rapidă care se aplică la biciclete de munte, biciclete de drum, biciclete gravel, biciclete hibride, biciclete de oraș, biciclete pliabile, BMX,...

Și înainte de toate luând în considerare lucrurile, permiteți-ne să vă asigurăm:O anvelopă de bicicletă uzată este ușor de observat.

Cum se determină uzura anvelopelor?

Cum și de ce să verifici starea generală a unei anvelope?

Anvelopele sunt în contact direct cu solul.Prin urmare, ele au un rol important în siguranța ta pe bicicletă.De aceea este esențial să le verifici în mod regulat, înainte de fiecare ieșire.O privire de ansamblu rapidă îți va oferi o primă idee generală.Anvelopa bicicletei este parțial uzată?Sau în totalitate?Regula este simplă:Ar trebui să monitorizezi întotdeauna cu atenție o anvelopă care începe să se uzeze și să nu amâni niciodată schimbarea acesteia.Acest lucru este și mai aplicabil pentru sporturi precum ciclismul montan, ciclismul de șosea sau chiar gravel.Apoi, analizează cu atenție 2 părți ale anvelopei:

  •  banda  de rulare (partea cu striații și crampoane, care vine în contact cu solul),
  • peretele lateral al anvelopei(partea perpendiculară pe sol).

Banda de rulare a anvelopei este uzată?

Banda de rulare este zona anvelopei care este direct în contact cu solul.Acesta este motivul pentru care se uzează în mod natural.Pentru a determina dacă este uzată, analizează cu atenție centrul anvelopei.

1 - Dacă banda de protecție (sau stratul de bază) de sub banda de rulare este vizibilă:

În acest caz, este recomandat să schimbi anvelopa deoarece acest strat de dedesubt nu mai este deloc rezistent la posibile perforații.Prin urmare, anvelopa nu mai este sigură.Este destul de ușor de observat:stratul interior este în general o altă culoare decât negru.

Cum se determină uzura anvelopelor?

2 - Dacă modelul anvelopei nu se mai vede deloc în relief:

Este cazul să o schimbi.Banda de protecție va deveni vizibilă în curând.Schimbând-o, nu îți asumi riscuri inutile.

De exemplu, în imagine este o anvelopă de mountain bike al cărei model central a dispărut, în comparație cu anvelopa originală.Foarte des, modelul roții din spate tinde să se uzeze mai repede, deoarece frânăm mai mult cu frânele din spate (și prin urmare cu cauciucuri).

Cum se determină uzura anvelopelor?

3 - Dacă poți vedea în continuare modelul anvelopei corect:

Anvelopa este „parțial uzată”.Prin urmare, anvelopele (spate și față) trebuie monitorizate îndeaproape.Adesea, îți vei da seama chiar în timp ce ești pe bicicletă că este momentul să schimbi anvelopa.De exemplu, vei frâna mai puțin eficient sau vei aluneca mai ușor, mai ales pe ploaie.

Sfatul nostru:compară anvelopa din spate cu anvelopa din față pentru a vedea nivelul de uzură, ca aici, în fotografie.

Care este durata de viață a unei anevlope și când trebuie schimbată?(bicicletă MTB, bicicletă de șosea, gravel)

În funcție de bicicletă și de utilizare sau practică sportivă, uzura anvelopelor variază.Îți explicăm diferitele tipuri de uzură în funcție de bicicleta ta.

Cum se determină uzura anvelopelor?

Privește cu atenție uzura anvelopelor MTB

Anvelopele MTB sunt echipate cu crampoane centrale (pentru o bună tracțiune) și laterale (pentru aderență la viraje tehnice și pe teren cu noroi).Crampoanele centrale se uzează mai repede decât cele laterale.

Ca și în cazul unei mașini, pe măsură ce folosești bicicleta, crampoanele centrale, care sunt în contact cu solul, se vor toci.Cauciucul devine apoi mai subțire.Crampoanele laterale vor tinde să se rupă.Treptat, crampoanele laterale se uzează și îți vei adapta în mod involuntar modul de pilotaj.Acordă atenție derapajelor anormale sau pierderii aderenței, care ar putea semnala sfârșitul duratei de viață a uneia dintre anvelopele tale.

În cele din urmă, crampoanele laterale sunt mai moi decât cele centrale (în special pentru așa-numitele anvelope „high-end”).Drept urmare, cu cât cauciucul este mai moale, cu atât crampoanele laterale se vor uza sau chiar se vor rupe mai ușor, în special pe potecile stâncoase.

Cum se determină uzura anvelopelor?

Analizează cu atenție uzura anvelopelor dacă ai o bicicletă de șosea

Dacă vei constata că întăriturile anti-pană sunt vizibile (se poate observa prin schimbarea culorii benzii de rulare), este momentul să înlocuiești cauciucurile, fără amânare.

În funcție de marcă  și de condițiile de utilizare, mai multe semne de uzură ar trebui să te alerteze.

➡ Dacă observi că banda de rulare începe să se aplatizeze, este timpul să înlocuiești cauciucul.
➡ Dacă observi crăpături, fisuri mici sau o suprafață uzată sau uzată prematur, anvelopele trebuie înlocuite. Dacă folosești un home trainer pentru a te menține în formă, echipează-ți roțile cu o anvelopă spate special adaptată. În caz contrar, ai putea uza cauciucul în doar câteva ore!

Cum se determină uzura anvelopelor?

Privește cu atenție uzura anvelopelor gravel

Pe anvelopele cu crampoane
La cauciucurile pentru gravel, crampoanele sunt poziționate în zona centrală și laterală.Când crampoanele centrale nu mai sunt vizibile, cauciucul este uzat și trebuie schimbat, pentru că nu vei mai avea aderență.Se aplică și în cazul în care crampoanele laterale sunt rupte în timpul antrenamentelor mai intense.Pe anvelopele semi-slick
Anvelopele semi-slick sunt echipate cu crampoane pe partea laterală, dar nu pe partea centrală.Dacă se vede carcasa anvelopei, este timpul să le schimbi.

PASUL 3: lateralul anvelopei este deteriorat?

Flancurile anvelopelor nu se uzează de la sineCu siguranță este legat de un „accident”.Prin analizarea flancurilor anvelopei, vei observa dacă există anomalii.Verifică cu atenție, în mod regulat, pentru a vedea dacă au apărut tăieturi sau distorsiuni.Iată câteva întrebări care să te ajute la o diagnosticare corectă.

1 - Anvelopa este ruptă sau despicată?

Încearcă să identifici orice rupturi, fisuri sau chiar găuri în peretele lateral al anvelopelor.Dacă găsești vreuna, înseamnă că anvelopa este subțiată și trebuie înlocuită fără întârziere.Uneori, este vizibilă chiar și camera interioară.În acest caz, riscul de perforare este foarte mare.

Pentru bicicletele cu anvelope fără cameră, este posibilă repararea unei rupturi de anvelopă cu un kit special.Totuși, nu uita că această soluție este temporară.

Cum se determină uzura anvelopelor?

2 - Anvelopa are deformari sau fisuri anormale?


Dacă da, atunci trebuie schimbată.Circulația cu o anvelopă dezumflată o poate deteriora permanent.Deformările sau fisurile sunt foarte des legate de presiunea anvelopelor de bicicleta.Mai corect ar fi să spunem de presiunea prea mică din anvelope.

Este important să verifici nivelul de umflare al anevlopelor cel puțin o dată pe lună și înainte de fiecare plimbare.

3 - Anvelopa are un aspect deshidratat, casant?

O anvelopă de bicicletă, fiind expusă și depozitată în exterior, se poate usca și crăpa în lateral.

Este suficient să freci partea inferioară a anvelopei (adesea de culoare bej) cu degetul.Dacă se cojește, înseamnă că anvelopa este uzată. 

În acest caz, trebuie schimbată... și, dacă este posibil, să fie depozitată la adăpost de intemperii.

Sfaturile noastre pentru întărirea și protejarea anvelopelor de bicicletă

În funcție de producător (Btwin, Rockrider, Michelin, Hutchinson, Vittoria etc.), dar și de tipul de bicicletă (mountain bike, city bike, road bike etc.), anvelopele nu au neaparat aceeași longevitate.Durata de viață a unei anvelope poate varia de la câteva sute la 10.000 de kilometri, și variază, evident, în funcție de practica ta, de intensitatea și de calitatea anvelopei folosite.

Cum se determină uzura anvelopelor?

1. Nu circula cu un cauciuc lăsat, cu o presiune prea joasă

Este important să umfli anvelopele corect, în mod constant.Multe anvelope au durata de viață scurtată din cauza umflării neadecvate.Anvelopele pierd presiune zi de zi, iar asta este normal... O anvelopă prea puțin umflată se deformează, îmbătrânește prematur și prezintă rapid crăpături în lateral.

Recomandarea noastră: verifică esiunea în anvelope cel puțin o dată pe lună și corecteaz-o, dacă este necesar.De asemenea, ar fi bine ca această verificare rapidă și simplă să devină o obișnuință înainte de fiecare utilizare a bicicletei.

Cum se determină uzura anvelopelor?

2. Depozitează bicicleta la adăpost

Al doilea sfat:Depozitează bicicleta la adăpost, ferită de intemperii și vremea neprielnică.Atât anvelopele, cât și celelalte componente ale bicicletei vor avea o durată de viață mai lungă. Cauciucul pentru anvelope este un material deosebit de sensibil la temperaturi.Nu este neobișnuit să vezi că o anvelopă „se usucă” atunci când este depozitată afară. 

Cum determini gradul de uzură al unei anvelope de bicicletă (deformată, crăpată, tocită etc.)

Ai nevoie de ajutor cu produsul tău DECATHLON?

Instrucțiuni, montaj, piese de schimb, programare la atelier... Ai făcut o achiziție de la noi și ai nevoie de ajutor? Găsești toate sfaturile pentru produsul tău pe site-ul nostru de asistență!

Pentru a rezuma, după o privire generală asupra stării anvelopei, nu uita să verifici partea centrală de rulare (banda de rulare) pentru a determina nivelul de uzură al anvelopei.
Apoi, verifică întotdeauna observând orice anomalie din lateral. Durează doar câteva minute, dar te asiguri că vei pedala în siguranță, fără neplăceri pe traseu!! La drum!