Alergarea este un instinct. Plăcerea de a alerga se cultivă cu timpul, iar siguranța ta în timpul practicării depinde de măsurile de precauție pe care le iei.

CERE SFATUL MEDICULUI

Nu este necesar să treci printr-o mulțime de teste medicale înainte să începi un mic antrenament de alergare. Însă, este recomandat ca după consultația generală la medic și efectuarea cardiogramei, să soliciți un certificat care să ateste că ești apt pentru practicarea acestui sport. Acest cetificat îți va folosi pentru înscrierea la competiții.

ASIGURĂ-TE CĂ AI ECHIPAMENT DE CALITATE

 

Încălțămintea veche, uzată, pe care ai mai folosit-o de exemplu la tenis, îți poate îngreuna antrenamentul. Nu ezita să ceri sfaturi asistenților de vânzare la cumpărarea unui nou model. Numeroase criterii trebuie luate în considerare, inclusiv distanțele acumulate de-a lungul antrenamentelor. O vizită la un specialist podolog vă poate ușura sesiunea de alergare.

 

 

 

ASCULTĂ-ȚI INSTINCTUL

De cele mai multe ori un alergător începător atunci se simte copleșit din cauza distanței pe care o are de parcurs. O alergare de 30 de minute ia amploarea urcatului pe Everest.

Cel mai important lucru- dincolo de efortul depus, rămâne plăcerea mișcării.
Alternând alergarea lentă cu mersul rapid vă permite poți prelungi antrenamentul fără să te descurajezi sau să simțiți o oboseală excesivă. O singură remarcă: nu anula ieșirile prevăzute (trei pe săptămână constituie o bună bază), consecvența este dovada progresului.
Toate studiile efectuate în ultimele decenii arată că o creștere bruscă a kilometrajului săptămânal provoacă leziuni. Respectă etapele antrenamentului, este de preferat să nu mărești numărul de km de la 10 la 15% pe săptămână, pentru a diminua riscurile unei accidentări.

FIXEAZĂ-ȚI OBIECTIVE AMBIȚIOASE, DAR REZONABILE

În ceea ce privește un alergător începător, este de preferat ca pentru un timp să se limiteze la sesiunile necesare formării sale, fără a depunde eforturi mari și bruște. Amatorii de alergare în natură –în special trail – vor trebui să se obișnuiască cu eforturi din ce în ce mai mari și consecvente. Obiectivele tale trebuie să fie rezonabile, fără a te ambiționa să depui un efort prea mare într-un timp scurt și pe o distanță prea mare.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020