fbpx

CELE MAI BUNE PROTEINE ⋆ PENTRU MASA MUSCULARA

Proteinele: cele mai bune ajutoare pentru creșterea masei musculare!

Pentru îmbunătățirea aspectului fizic, dar și pentru dezvoltarea încrederii de sine, foarte multe persoane doresc să își crească masa musculară. Acest proces nu este deloc unul ușor, însă, prin adoptarea unei diete corecte, printr-o odihnă corespunzătoare și prin efectuarea regulată a exercițiilor fizice specifice, oricine este mai aproape de rezultatul visat. În ceea ce privește alimentația, cel mai important este consumul de proteine, deoarece acestea reprezintă ingredientul principal prin intermediul căruia se obține construcția noului țesut muscular.

1. De ce proteinele sunt cele mai bune dacă vrei să îți crești masa mă?

Așa cum ai aflat deja, proteinele sunt elementul de bază cu ajutorul căruia noul țesut muscular se poate dezvolta. Odată consumată, proteina se divide în aminoacizi, iar aceștia sunt folosiți de organism pentru a reface și crește celulele musculare (în timpul exercițiilor, fibra musculară poate suferi microleziuni, fenomen ce permite, de fapt, mărirea volumului și a puterii).

De ce creșterea masei musculare nu poate avea loc fără proteine?

În momentul în care organismul este supus la efort, o mare parte din micronutrienții și macronutrienții (printre care și aminoacizi) din corp sunt utilizați pentru a genera energie. Când aportul caloric este unul optim, pentru a produce energie, organismul nu va mai folosi proteina drept combustibil, iar nivelul acesteia nu va scădea. Așadar, atunci când consumi o cantitate mai mare de proteină decât cea necesară pentru refacerea și regenerarea țesutului muscular, și când urmezi o dietă corectă, musculatura va fi mai bine definită și va crește vizibil.

Cum calculezi necesarul proteic pentru fiecare zi?

O modalitate eficientă de calcul este: 2,2 grame de proteină X numărul de kilograme = …. grame de proteină zilnică pentru creșterea masei musculare.

Consumul ar trebui distribuit pe parcursul zilei, în mod egal, în cadrul a 5-6 mese.

2. Originea celor mai bune proteine pentru masa musculară

Proteinele pot fi obținute de organism atât din consumul anumitor alimente în stare naturală, cât și din suplimentele proteice folosite, adeseori, de sportivi ori culturiști pentru a obține rezultatele dorite. Contrar credințelor populare, acestea din urmă nu conțin substanțe ilegale sau nocive, ci o concentrație mai mare de proteină extrasă din alimente naturale. Suplimentele sau concentratele proteice sunt de ajutor pentru că asigură un nivel optim de proteine in corp, prin ușurință cu care pot fi ingerate, dar și asimilate. În plus, acestea cresc rezistența corpului la efort.

Iată care este originea celor mai bune proteine pentru masa musculară:

Proteina din zer

Proteina din zer – aceasta este cea mai folosită și considerată una dintre cele mai eficiente, pentru că poate fi absorbită rapid de către organism, printr-o digestie ușoară. Are în compoziție aminoacizi esențiali și este una dintre cele două tipuri de proteine din lapte (se regăsește în proporție de 20%).

Proteina din zer Aptonia

Preț și detalii aici

Proteina din zer Domyos

Preț și detalii aici

Cazeina

Restul de 80% din conținutul proteic al laptelui este reprezentat de cazeină. Aceasta presupune o digestie și o absorbție mai lente, așadar, este folosită seară sau înainte de perioadele în care nu mănânci.

Proteina din ou

Nutriționiștii consideră oul că fiind cea mai bună sursă de proteină, conținând un nivel ridicat de aminoacizi, dar și o calitate înaltă a proteinei. Este o alternativă ideală a proteinelor din lapte, mai ales pentru persoanele cu intoleranță la lactoză.

Proteina din soia

Aceasta este o proteină rapidă, de origine vegetală, care nu conține, însă, un nivel considerat optim de aminoacizi esențiali. Însă, în combinație cu alte tipuri de concentrate proteice, poate fi foarte eficientă, mai ales pentru cei care nu consumă produse de origine animală.

De asemenea, alte alimente de origine vegetală bogate în proteine sunt: mazărea, orezul sau cânepa.

La Decathlon gasesti: Proteina vegana Weider din mazare

 

 

 

 

 

 

 

Pentru cei care doresc rezultate cât mai vizibile, există și mixuri de proteine, care combină acțiunea lentă sau rapidă a diferitelor proteine, asigurând, astfel, un nivel ideal pe tot parcursul unei zile!

Serious Mass de la Optimum Nutrition

Preț și detalii aici

Ce poți consuma pentru a obține proteină din mâncare?

Pe lângă alimentele în stare inițială menționate anterior, ideale sunt: pieptul de pui, somonul, mușchiul de porc, albusul de ou, mușchiul de vită, iaurtul grecesc.

3. Clasificarea celor mai bune proteine

Există și o clasificare care te va ajuta să alegi cele mai bune tipuri de suplimente proteice de pe piață pentru tine, în funcție de procesul de rafinare:

Proteine izolate

Suplimentele cu proteine izolate conțin foarte multi aminoacizi și foarte puține elemente secundare, fiind considerate cele mai calitative.

Proteina Isolate Domyos

Proteinele hidrolizate

In urma procesului de rafinare, proteinele au fost descompuse în peptide, adică în lanțuri de aminoacizi, ceea ce le face foarte ușor de digerat. Suplimentele de acest fel sunt utilizate, în special, de către atleții de performanță.

Proteine concentrate

Produsele cu proteine concentrate reprezintă cea mai ieftină alternativă și cea mai apropiată de starea inițială a proteinei derivată din alimente (cel mai mic procent de rafinare). Sunt potrivite pentru cei care se află la început de drum.

Suplimentele proteice pot fi consumate sub formă de shake sau batoane.

Printre produsele din oferta Decathlon se numara:

Proteina pudra Mass Gainer Domyos

Preț și detalii aici

Proteina pudra Gold Standard de la Optimum Nutrition

Preț și detalii aici

 

 

Baton proteic Whey Domyos (proteina din zer)

Preț și detalii aici

Baton proteic vegan Domyos

Preț și detalii aici

4. Care sunt cele mai bune proteine pentru creșterea rapidă a masei musculare?

Deși nu este recomandat să faci excese în speranța că vei obține rezultate rapide și nici să ai așteptări foarte mari în legătură cu transformarea fizică pe termen scurt, este bine de știut că dezvoltarea rapidă se obține prin intermediul proteinelor care se digeră și se asimilează foarte ușor în organism. Printre acestea, se numără proteinele din zer izolate sau hidrolizate.

Așadar, pentru creșterea masei musculare, nu sunt neapărat necesare suplimentele proteice, însă acestea pot grăbi procesul și te pot ajuta să ajungi mai aproape de obiectivul tău. În mod ideal, înainte de a începe o dietă care să cuprindă și aceste produse, este bine să te consulți cu un specialist în domeniul nutriției. Din alimentație, nu trebuie eliminate ingredientele naturale din care corpul își poate extrage cantitățile de proteine de care are nevoie. Nu uita: o dezvoltare corectă și sănătoasă a masei musculare depinde de mai multe aspecte, cărora trebuie să le acorzi o atenție sporită!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (21 voturi, medie: 4,57 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*