fbpx

Ce este pilates și de ce ar trebui să îl practici: Află tot ce trebuie să știi despre acest sport de aici!

Ce este pilates și de ce ar trebui să îl practici: Află tot ce trebuie să știi despre acest sport de aici!

Dacă îți dorești să îți modelezi, tonifici și întreți corpul, pilates este unul din sporturile care o sa te ajute cu siguranță. Află în acest articol ce este pilates, care sunt beneficiile lui, ce materiale sunt necesare pentru a practica acest sport și care sunt tipurile de exerciții pe care le poți face!

1. Ce este pilates și care sunt beneficiile practicării acestui sport?

Ceea ce multe persoane nu știu, probabil, despre pilates, este faptul că acesta a fost inventat de către culturistul german Joseph Hubertus Pilates în urmă cu mai mult de 100 de ani. Dacă te întrebi ce este pilates, acesta constituie un antrenament modern de fitness care poate fi executat de oricine. Este folosit pentru tonifiere, întreținere, dar are beneficii și pentru persoanele care au nevoie de reabilitare fizică.

Beneficiile exerciților de pilates sunt:
-corectarea posturii;
-creșterea mobilității;
-arderea în medie a 286 de calorii pe oră pentru nivelul de începător;
-tonifierea și menținerea corpului;
-creșterea forței și tonusului mușchilor;
-ameliorarea durerile și reducerea tensiunii coloanei vertebrale;
-îmbunătățirea circulației sângelui;
-îmbunătățirea respirației;
-echilibrarea centrului de greutate;
-creșterea oxigenării creierului;
-îmbunătățește mobilitatea articulațiilor;
-creșterea puterii de concentrare;
-relaxarea minții;
-întărirea sistemului imunitar;
-reducerea stresului, depresiei, anxietății.

Pilates, deși poate semăna din anumite puncte de vedere și cu alte sporturi bazate pe exerciții fizice de acest gen, de exemplu yoga, există elemente ce le diferențiază.

Diferențe și asemănări dintre pilates și yoga:

-ambele întăresc mușchii, însă yoga se bazează pe menținerea unor posturi (întărirea statică a mușchilor), iar pilates se bazează pe mișcările continue (întărirea dinamică a mușchilor);
-originea diferă: yoga a apărut acum mai bine de 5.000 de ani în Asia, pe când pilates provine din Germania începutului secolului XX;
-ambele se bazează pe respirație, însă yoga folosește respirația adâncă doar pentru unele porțiuni din sesiunea de exerciții, iar pilates folosește inspirația pe nas și expirația pe gură pe tot parcursul sesiunii;
-pentru yoga și pilates se folosesc covorașe speciale pentru exerciții, însă se pot adăuga și alte echipamente în mod diferit, depinzând de sport;
-ambele sporturi lucrează prin coordonarea minte-corp, dar ceea ce este în plus este faptul că yoga antrenează și mintea și partea spirituală prin meditație;
-și yoga, și pilates asigură o creștere a flexibilității și puterii musculare;
-pilates se concentrează pe exerciții bazate pe lucrul cu coloana, iar yoga se bazează pe exerciții ce lucrează diferite grupe de mușchi cu scopul creșterii echilibrului;
-pilates se folosește mai mult pentru reabilitarea fizică, iar yoga este folosită în general pentru reabilitarea mentală și emoțională.

2. Care sunt materialele necesare pentru pilates?

Pentru practicarea corecta a exercițiilor de pilates, este nevoie de echipament pentru antrenarea eficientă și de îmbrăcămintea specială suficient de comodă și flexibilă pentru a face corect exercițiile.

2.1. Echipament pilates

Iată câteva produse din categoria de echipament pentru pilates de la Decathlon:

    Descoperă toată oferta pentru îmbrăcămintea de pilates

    3. Tipuri de exerciții de pilates

    În școlile gimnaziale și în licee, orele de educație fizică și sport sunt obligatorii pentru toți elevii, mai puțin pentru cei care suferă de afecțiuni in care efortul fizic este contraindicat. Profesorii au responsabilitatea de a-i face pe cei mici să îndrăgească sportul și să aștepte cu nerăbdare aceste ore, iar cu indulgență, imaginație și perseverență, pot obține rezultate uimitoare!

    Există mai multe tipuri de exerciții pilates. Acestea sunt împărțite în diferite precum:

    Stott Pilates: este un tip de exerciții ce se bazează mult pe antrenarea coloanei și pe tehnicile de respirație, îmbunătățind postura, echilibrul și flexibilitatea;
    Pilates Cadillac: exercițiile de acest tip se fac folosind un aparat special, numit Cadillac, antrenând anumite grupe de mușchi;
    Winsor Pilates: combină antrenamentele ușoare cu exercițiile cardio, având rol în arderea rapidă a caloriilor;
    Reformer Pilates: aceste exerciții se practică folosind aparatură specializată și ajută la creșterea flexibilității și puterii;
    Mat Pilates: sunt exerciții pentru care se folosesc covorașele și saltelele pentru exerciții și alte echipamente speciale, fiind unul dintre cele mai răspândite tipuri de exerciții pilates.

    Iată câteva exerciții de pilates pe care le poți încerca:

    Începe să îți lucrezi corpul și întreține-l prin exercițiile de pilates și, cu siguranță, vei vedea diferența! Alege produse din gama variată Decathlon pentru a practica aceste exerciții, indiferent de cele pe care vrei să le încerci!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*