Ce este pilates și de ce ar trebui să îl practici: Află tot ce trebuie să știi despre acest sport de aici!

Dacă îți dorești să îți modelezi, tonifiezi și întreții corpul, pilatesul este unul dintre sporturile care o sa te ajute cu siguranță. Află în acest articol ce este pilatesul, care sunt beneficiile acestuia, ce materiale sunt necesare pentru a practica acest sport și care sunt tipurile de exerciții pe care le poți realiza!

 

1. Ce este pilates și care sunt beneficiile practicării acestui sport?

Ceea ce multe persoane nu știu, probabil, despre pilates, este faptul că acesta a fost inventat de către practicantul de bobybuilding german Joseph Hubertus Pilates în urmă cu mai mult de 100 de ani. Pilates constituie un antrenament modern de fitness care poate fi executat de oricine, este util pentru tonifiere, întreținere, dar prezintă beneficii și pentru persoanele care au nevoie de recuperare fizică.

 

Beneficiile exerciților de pilates sunt:

  • corectarea posturii;
  • creșterea mobilității;
  • arderea în medie a 286 de calorii pe oră pentru nivelul de începător;
  • tonifierea corpului;
  • creșterea forței și tonusului mușchilor;
  • ameliorarea durerilor și reducerea tensiunii coloanei vertebrale;
  • îmbunătățirea circulației sângelui;
  • îmbunătățirea respirației;
  • echilibrarea centrului de greutate;
  • creșterea oxigenării creierului;
  • îmbunătățirea mobilității articulațiilor;
  • creșterea puterii de concentrare;
  • relaxarea minții;
  • întărirea sistemului imunitar;
  • reducerea stresului, depresiei, anxietății.

Deși pilatesul poate fi considerat asemănător cu alte sporturi bazate pe exerciții de acest fel, de exemplu yoga, acesta prezintă mai multe deosebiri care îl diferențiază de alte sporturi.

 

Diferențe și asemănări între pilates și yoga:

  • ambele sporturi întăresc mușchii, însă yoga se bazează pe menținerea unor posturi (întărirea statică a mușchilor), în timp ce pilatesul se bazează pe mișcările continue (întărirea dinamică a mușchilor);
  • originea diferă: yoga a apărut acum mai bine de 5.000 de ani în Asia, în timp ce pilatesul a apărut în Germania, la începutului secolului XX;
  • ambele se bazează pe respirație, însă yoga folosește respirația adâncă doar pentru unele porțiuni din sesiunea de exerciții, iar pilates folosește inspirația pe nas și expirația pe gură pe tot parcursul sesiunii;
  • pentru yoga și pilates se folosesc saltele speciale pentru exerciții, însă se pot adăuga și alte accesorii, în funcție de sport;
  • ambele sporturi se bazează pe coordonarea minte-corp, dar yoga antrenează și mintea și partea spirituală prin meditație;
  • atât yoga, cât și pilatesul asigură o creștere a flexibilității și puterii musculare;
  • pilates se concentrează pe exerciții bazate pe lucrul cu coloana vertebrală, iar yoga se bazează pe exerciții ce lucrează diferite grupe de mușchi, în scopul îmbunătățirii echilibrului;
  • pilates se folosește mai mult pentru recuperarea fizică, în timp ce yoga este folosită, în general, pentru reabilitarea mentală și emoțională.

2. Care este echipamentul necesar pentru pilates?

Pentru o practicarea corecta a exercițiilor de pilates, este nevoie de echipament care să asigure o antrenarea eficientă și de îmbrăcămintea specială suficient de comodă și flexibilă.

 

2.1. Echipament pilates

Iată câteva produse din categoria de echipament pentru pilates, de la Decathlon:

 

 

Gantere, greutăți și accesorii de tonifiere

Descoperă toată oferta de accesorii pentru pilates

2.2. Îmbrăcăminte pilates

Decathlon recomandă următoarele produse din categoria de îmbrăcăminte pentru pilates:

 

Descoperă toată oferta de îmbrăcăminte pentru pilates

3. Tipuri de exerciții pilates

În școlile gimnaziale și în licee, orele de educație fizică și sport sunt obligatorii pentru toți elevii, mai puțin pentru cei care suferă de afecțiuni medicale în care efortul fizic este contraindicat. Profesorii au responsabilitatea de a-i face pe copii să îndrăgească sportul și să aștepte cu nerăbdare aceste ore, iar cu indulgență, imaginație și perseverență, pot obține rezultate uimitoare!

 

Există mai multe tipuri de exerciții pilates:

  • Stott Pilates: exerciții care se bazează mult pe antrenarea coloanei și pe tehnicile de respirație, îmbunătățind postura, echilibrul și flexibilitatea;
  • Pilates Cadillac: exercițiile de acest tip se fac folosind un aparat special, numit Cadillac, antrenând anumite grupe de mușchi;
  • Winsor Pilates: combină antrenamentele ușoare cu exercițiile cardio, având rol în arderea rapidă a caloriilor;
  • Reformer Pilates: aceste exerciții se practică folosind aparatură specializată și ajută la creșterea flexibilității și puterii;
  • Mat Pilates: exerciții pentru care se folosesc saltelele și alte echipamente speciale, fiind unul dintre cele mai răspândite tipuri de exerciții pilates.

Iată câteva exerciții pilates pe care le poți încerca:

 

Începe să îți lucrezi corpul, întreține-l prin exerciții pilates și, cu siguranță, vei vedea diferența. Alege produse din gama variată Decathlon pentru a practica aceste exerciții, indiferent de cele pe care vrei să le încerci!

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (18 voturi, medie: 4,89 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020