CÂTE TIPURI DE MOTIVAȚII, ATÂTEA ANTRENAMENTE DE FITNESS

PENTRU A-ȚI REMODELA CORPUL PENTRU A-ȚI DIVERSIFICA ACTIVITĂȚILE ASIGURĂ BUNĂSTAREA COTIDIANĂ!

CÂTE TIPURI DE MOTIVAȚII, ATÂTEA ANTRENAMENTE DE FITNESS

Există multe motive (foarte) bune pentru a face sport și în special fitness cardio. Îți dezvăluim aici toate beneficiile!

1. REMODELARE CORPORALĂ

Îți dorești să dai jos câteva kilograme? Să-ți tonifiezi anumite zone ale corpului? Aceste două obiective merg mână în mână, iar Stéphane Guéry, antrenor de fitness, ne arată ce cale trebuie să urmăm și către ce practici să ne orientăm pentru a răspunde acestei provocări. „În medie, 70% dintre practicanți încep să practice fitness cardio pentru a pierde în greutate. Și este mai degrabă un lucru bun, deoarece este o disciplină care se potrivește perfect acestui obiectiv.”

Dacă ești supraponderal, poți începe, de exemplu, prin cursuri de ciclism. „Această practică nu-ți va solicita articulațiile și va implica un consum de energie semnificativ”, menționează profesionistul. „Pentru început, este perfect !” Iar apoi, în funcție de posibilități, îți sunt accesibile multe alte practici: body attack, cardio fit, tonifiere musculară, circuit training, zumba, body sculpt“.

Există diferite niveluri de performanță, iar sportivii începători pot resimți pe deplin beneficiile acestor practici diferite. Unele vor mări frecvența cardiacă, altele îți vor remodela mai rapid corpul. Interesul este ca ele să fie și complementare! „Pe scurt, nu ezita să încerci, pentru că așa vei afla ce ți se potrivește cel mai bine!

CÂTE TIPURI DE MOTIVAȚII, ATÂTEA ANTRENAMENTE DE FITNESS
CÂTE TIPURI DE MOTIVAȚII, ATÂTEA ANTRENAMENTE DE FITNESS

2. DIVERSIFICAREA ACTIVITĂȚILOR 

Practici deja un sport și îți dorești să descoperi încă o activitate sportivă? Și în acest caz, în materie de activitate cardio și tonifiere musculară, practicarea fitnessului cardio nu poate avea decât avantaje! „Este întotdeauna interesant, chiar și pentru sportivii de performanță, să nu se axeze pe o singură activitate”, continuă antrenorul nostru.

Pentru pregătirea unui traseu, de exemplu, alergătorul poate obține beneficii multiple prin practicarea unei ore de ciclism în pauza de prânz. El își va lucra coapsele și va face și antrenament cardio. Dacă dorește să-și dezvolte puțin agilitatea și să-și întărească articulațiile, el poate să se bucure de circuit training, care îl va menține în formă din punctul de vedere al ritmului cardiac și îi va lucra gleznele. „Fitnessul cardio le va permite ciclistului, alergătorului, înotătorului, să pună accentul pe dezvoltarea altor părți ale corpului. Atunci când practicăm o singură activitate fizică, avem tendința să lucrăm aceleași zone, aceleași grupe de mușchi tot timpul. Cu fitness cardio, ne putem axa în special pe o anumită zonă.”

În plus, în anotimpul rece, când temperatura scade mai mult, chiar și pentru cei mai curajoși, antrenamentele în sală le permit să-și întrețină musculatura, antrenamentul cardio și toate grupele musculare, inclusiv prin ședințe de stretching, foarte apreciate de toți  sportivii.

3. STAREA TA DE BINE 

Antrenamentele de fitness cardio te ajută, de asemenea, să petreci și puțin timp cu tine, să ai grijă de corpul tău și să te rupi de cotidianul uneori prea încărcat. „Obișnuiesc să-mi sfătuiesc cursanții să practice o activitate mai ușoară la prânz, pentru a lua o pauză de la ritmul alert al zilei. În schimb, la sfârșitul zilei, unora le place să facă mai multă mișcare, pentru a se detașa, pentru a-și consuma energia și pentru a-și elibera mintea.”

Dacă îți dorești să te menții în formă fără să depui totuși efort (prea mult), nu ezita să optezi pentru un dans fitness. „Zumba este, de exemplu, o practică foarte ludică, accesibilă tuturor, care nu necesită un nivel tehnic pentru început”, menționează Stéphane. „Nu dă bătai de cap, iar cursurile colective îți permit să cunoști alți oameni, să te deconectezi menținându-ți buna dispoziție. Pentru cei care doresc să-și consume energia în mod plăcut, e cea mai bună alegere!“

CÂTE TIPURI DE MOTIVAȚII, ATÂTEA ANTRENAMENTE DE FITNESS