CARE ESTE PUNCTUL TRIGGER SAU PUNCTUL DE TENSIUNE ?

Un punct de declanșare este o zonă congestivă și inflamatoare a țesutului muscular. Este vorba de o contracție mini, nod, duritate sau “frânghie” care declanșează durere radiată altor zone anatomice. Aplicarea presiunii cu degetul în această zonă este suficientă pentru a provoca durere sau iradiere nervoasă. Există puncte de declanșare în fiecare mușchi al corpului și mai multe puncte de declanșare pot fi găsite în același mușchi.

Cum să stimulăm aceste zone de tensiune ?

În ceea ce privește tehnica acupuncturii, identificarea zonei este obligatorie, iar eliminarea oricărei alte patologii este esențială deoarece nu trebuie confundate zona de tensiune cu tumorile cutanate.

Tehnica este similară cu cea a masajului transversal profund (MTP) numit și Cyriax prin efectuarea unei presiuni asupra zonei sau punctului pentru a stimula receptorii senzitivi ai sistemului nervos.

Terapeutul sau fizioterapeutul va aborda ședința prin analizarea obiectivelor așteptate care adesea nu reprezintă numai reducerea durerii, ci și suprimarea contracției locale sau loco regionale pentru a găsi o bunăstare musculară.

Exemple pentru a înțelege mai bine

În cazul unei dureri lombare sau sciatice cu o atitudine vicioasă, adică o blocare a corpului care este în afara axei sale, stimularea punctelor de tensiune piramidale poate elibera contracția dureroasă.

Multe alte dureri pot fi îmbunătățite prin această tehnică, incluzând de exemplu, dureri de gât, dureri de cap sau migrene, dar și unele tendinite cum ar fi cotul tenismenului.

Derularea unei ședințe

Principiul de bază: trebuie să luăm în considerare contraindicațiile și să nu facem nimic în caz de puseu febril sau durere foarte ascuțită și mai ales să avem grijă la diagnosticul inițial pentru a elimina orice suspiciune tumorală sau altă patologie.

Cu un profesionist

Un masaj ușor sau o aplicare inițială de căldură vă poate oferi încredere și vă permite să fiți mai disponibil să suportați durerea atunci când se va stimula zona trigger.

Presiunea efectuată cu un deget sau uneori cu un cârlig special trebuie să fie precisă, profundă și energică, cu o durată de 10/20 secunde.

Efectul imediat poate fi relaxarea, dar de cele mai multe ori este necesar să se stimuleze mai multe puncte de tensiune și să se realizeze în același timp o anumită întindere pasivă non-dureroasă pentru a ridica contracția.

Sesiunile pot fi reînnoite în funcție de rezultate, dar în cazul în care durerea persistă, este întotdeauna recomandat să vă revedeți medicul.

În auto-stimulare

Puteți stimula voi înșivă o zonă trigger cu degetul mare, o minge de tenis, un prosop rulat, puteți utiliza un unguent de masaj sau uleiuri esențiale pentru auto-masaj și apoi să faceți o întindere blândă în extensie pentru a găsi un confort al mișcării .

 ÎN CONCLUZIE

Metoda “verișoarei” acupuncturii, stimularea punctelor trigger permite eliberarea contracției dureroase în legătură cu stresul, un surmenaj sau o suprasolicitare.

Docteur Patrick Bacquaert

Medic șef al IRBMS

 

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (6 voturi, medie: 4,33 din 5)
Încarc...

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020