fbpx

CARE ESTE FRECVENȚA CARDIACĂ MAXIMĂ

Frecvența cardiatică maximă reprezintă  numărul bătăilor inimii pe fiecare minut în timpul efortului.  Atunci când mergi rapid, ești în zona de anduranță, cu o frecvență cardiacă cumprinsă între 60% și 70% din frecvența cardiacă maximă.

DOUĂ METODE PENTRU A ÎȚI CALCULA FRECVENȚA CARDIACĂ:

 

METODA ASTRAND

Calculul este simplu cu această metodă: 226 – vârsta pentru femei, 220 – vârsta pentru bărbați

Să spunem că ai 35 de ani și eşti femeie. Frecvența ta cardiacă maximă va fi de 191 bătăi pe minut. Pentru a rămânem în domeniul de anduranță, între 60 și 75% din FCM, numărul  bătăilor inimii pe timpul sesiunii va fi cuprins între 111 și 139 bătăi (191×60%=115, 191×75%=143).

 

METODA KARVONEN

Această metodă ia în considerare frecvența ta cardiacă atunci când ești în repaus,  sau numărul de bătăi ale inimii care urmează să fie măsurate dimineața la trezire.  Să spunem că ești tot femeie cu vârsta de 35 de ani, cu o un ritm cardiac la repaus de 50 de bătăi pe minut.  Așadar, vei avea 141 de bătăi pe minut.

Din acest număr, vei face același calculc ca cel de mai sus și vei obține: (141*60%=85, 141*75%=106). Pe durata efortului, inima trebuie să bată între 135 și 156 bătăi pe minut.

 

DE CE ESTE IMPORTANT SĂ CUNOAȘTEM FRECVENȚA CARDIACĂ MAXIMĂ?

În timpul sesiunile de mers rapid depui mai mult efort, de aceea ai nevoie de mai mult oxigen. De aceea aceste bătăi cresc și frecvența cardiacă maximă  este atincă atunci când  oxigenul produs de inima ta nu  este suficient pentru a elimenta mușchii.

Vestea bună este că mersul rapid este mai tot timpul în zona anduranței, de aceea acest sport este recunoscut drept o activitate fizică ideală.

 

BINE DE ȘTIUT

Frecvența maximă cardiacă depinde și de alți factori cum ar fi oboseala, alimentaţia sau tutunul.

Pentru a fi sigur de frecvența cardiacă maximă, te sfătuim să realizezi un test de efort la un medic specialist!
Frecvența cardiatică maximă reprezintă numărul bătăilor inimii pe fiecare minut în timpul efortului. Atunci când mergi rapid, ești în zona de anduranță, cu o frecvență cardiacă cumprinsă între 60% și 70% din frecvența cardiacă maximă.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*