fbpx

CÂND TREBUIE SĂ ÎȚI SCHIMBI ÎNCĂLȚĂMINTEA DE TRAIL?

Tu știi când este momentul să îți schimbi încălțăminte de trail?

Cu siguranță te-ai întrebat când e momentul potrivit pentru schimbarea încălțămintei de trail, astfel încât amortizarea și stabilitatea pe teren să nu îți fie afectate. Mai jos, îți oferim informații utile despre cum să verifici starea încălțămintei tale de trail, pentru a ști când și dacă este timpul pentru o pereche nouă. De asemenea, vei regăsi și câteva sfaturi utile pentru prelungirea duratei de viață a acestora.

1. ANTICIPEAZĂ SEZONUL

Dacă vrei să îți dozezi corect energia, trebuie să ai grijă de încălțămintea ta de trail.

Încearcă să estimezi numărul de kilometri pe care îl vor însuma cursele și antrenamentele de trail la care ai de gând să te înscrii. Este foarte important ca în ziua cursei să nu fie prima oară când folosești încălțămintea, trebuie să o folosești dinainte la antrenamente. De asemenea, pentru a nu îi afecta proprietățile tehnice, încălțămintea folosită în ziua cursei nu trebuie să aibă nici prea mulți kilometri la activ.

2.FOLOSEȘTE UN CEAS SAU O APLICAȚIE PENTRU CONTABILIZAREA KILOMETRILOR

Dacă ai deja un ceas sau o aplicație care cumulează numărul de kilometri alergați, poți deja estima câți kilometri are la activ perechea ta de încălțăminte.

Îți recomandăm să verifici starea încălțămintei înainte de a atinge numărul de 800 de kilometri (deși încălțămintea marca Kalenji este concepută pentru a rezista până la 1000 km), tipul de suprafață, fuleul, greutatea utilizatorului, suprasolicitarea, chiar și temperatura, pot cauza uzura prematură a încălțămintei. Aceste distanțe se ating repede, mai ales de către practicanții de ultra trail.

Bine de știut: durata de viață în kilometri depinde în funcție de fiecare model și marcă în parte, deci încălțămintea trebuie analizată consecvent și cu atenție.

3. VERIFICĂ STAREA ÎNCĂLȚĂMINTEI

Este foarte important ca încălțămintea să fie curată.

  • Crampoanele: Dacă alergi pe porțiuni cu bitum, crampoanele se uzează. Ai încredere în senzațiile tale pentru a evalua nivelul de aderență. Nu aștepta ca talpa încălțămintei să fie complet uzată.
  • Uzura generală :atenție la gradul de uzură al meshului (materialul respirant al încălțămintei), verificați să nu fie descusut sau dezlipit
  • Amortizare :Tasarea tălpii intermediare nu are neapărat o legătură directă cu lipsa de amortizare. Cel mai bine este să ai încredere în ceea ce simți atunci când alergi. Poți compara cu senzația unei perechi noi de încălțăminte, pe care o poți proba într-unul din magazinele noastre.
  • Nu uita să verifici starea șireturilor, să nu fie prea largi (ar putea ceda curând).

    Dacă în urma acestor verificări observi că starea încălțămintei nu este cea mai bună, e timpul pentru o schimbare.

    4. PRELUNGEȘTE DURATA DE VIAȚĂ A ÎNCĂLȚĂMINTEI

    Încearcă să alergi cât mai puțin pe bitum (pentru a evita abraziunea crampoanelor), aleargă, pe cât posibil, pe iarbă sau pe marginea drumului.

    Curăță încălțămintea manual, folosind apă, săpun și o perie moale. Încălțămintea trebuie curățată mai ales după contactul cu apa de mare.

    Nu curățați la mașină, nu uscați automat (pentru a nu afecta proprietățile tehnice), nu le usca în apropierea unor surse directe de căldură (calorifer, șemineu, uscător de păr). Pentru o uscare completă, e nevoie de aproximativ 12 ore.

    Pentru ca încălțămintea de trail să se usuce mai rapid după o ieșire, lărgește șireturile, scoate branțurile și pune hârtie de ziar în interior sau chiar pliculețe de ceai, ce vor absorbi umezeala și chiar vor lăsa un miros plăcut.

    Strânge șireturile în buzunarul special de pe limba încălțămintei, pentru a evita agățarea lor în vegetația de pe marginea drumului, atunci când alergi. Mai mult, vei evita și desfacerea lor, dar și riscul de a te accidenta.

    Folosește încălțămintea de trail doar pentru a alerga.

    Dacă alergi des la competiții de trail, îți recomandăm să ai mai multe perechi de încălțăminte, pentru a le alterna în timpul antrenamentelor, în funcție de tipul de teren sau chiar în timpul unei competiții (ultratrail).

    Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

    1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
    Încarc...

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    *
    *