fbpx

Este posibil, și, dacă da, cum trebuie să o faci ?
Antrenamentul acasă poate avea o latură practică. Totuși, nu știm întotdeauna ce trebuie să facem atunci când dorim să facem mișcare în afara unui club, în absența unei persoane care să ne îndrume. În plus, acest lucru impune, în general, anumite constrângeri în materie de spațiu disponibil sau de material, de exemplu. Iată, așadar, câteva sfaturi care ar trebui să-ți permită să-ți îmbunătățești antrenamentul la domiciliu.
Scurtă precizare înainte de a începe

Deși te poți antrena foarte bine și acasă, îți recomandăm insistent să apelezi la un antrenor pentru a face progrese în cele mai bune condiții. Dacă ești începător, este chiar o cerință prealabilă indispensabilă pentru a evita să căpăteți obiceiuri proaste, în special din punct de vedere tehnic. În schimb, antrenamentul acasă este un supliment bun pentru:
Adăugarea unor noi sesiuni de antrenament la ședințele în club.
Reluarea mișcării în ritmul aptitudinilor tale sau al unor tehnici bine precizate.
Intensificarea anumitor aspecte ale practicii pe care le consideri insuficiente pe durata obișnuită a antrenamentului (de ex: cardio, pregătire fizică).

Acestea fiind spuse, să revenim la subiectul nostru!

Shadow boxing-ul, pentru a te pregăti de luptă

Este un exercițiu excelent care nu are nevoie de niciun echipament și care poate fi efectuat oriunde în mod independent. El provine din lumea boxului, dar se poate aplica și altor sporturi de luptă. Principiul consistă în simularea unei confruntări cu un adversar imaginar făcând apel la toate tehnicile pe care le cunoști. Este o bună metodă de a-ți efectua exercițiile și de a te pregăti de luptă. Este inutil, în acest caz, să încerci să aplici toată forța de care dispui, dai prioritate mobilității și fluidității. Dacă aveți o oglindă mare, nu ezita să o folosești. Acest lucru îți va permite să observi mai bine mișcările de box și să-ți corectezi mai ușor eventualele probleme tehnice (coborârea gărzii, neangajarea șoldurilor). În sfârșit, iată două mici variante care necesită utilizarea unui echipament: Utilizează gantere mici de 1 sau 2 kg, sau chiar o vestă lestată pentru a-ți lucra fizicul mai mult. Sarcina poate părea minimă, dar în cazul unor runde de 3 minute cu o intensitate bună, de exemplu, efectul resimțit va fi puternic. Totuși, ai grijă să-ți controlezi bine mișcările și să le diminuezi amplitudinea pentru a evita să te rănești.
Utilizarea elasticelor va oferi o constrângere suplimentară pentru a-ți dezvolta forța, placarea și dinamismul.

Coarda de sărit, pentru mobilitate și cardio

Este un accesoriu indispensabil care poate fi folosit foarte bine și acasă. Coarda de sărit permite să efectuarea exercițiilor cardio și te învață, în același timp, să nu pui prea multă presiune pe punctele de sprijin pentru a-ți dezvolta mobilitatea. În acest scop, trebuie să ai grijă să sari pe vârfurile picioarelor. Nu ezita să te miști ușor în timpul săriturilor (în față, în spate, la stânga și la dreapta) pentru a insista mai mult asupra deplasărilor. Trebuie să reții că nu este necesar să încerci să ridici picioarele foarte mult, este suficient să lăși un spațiu pentru trecerea corzii. De asemenea, încearcă să alternezi intensitatea integrând faze de accelerare. O luptă se derulează rareori într-un ritm constant. În consecință, modificându-ți cu regularitate cadența, te apropii de condițiile reale.
În sfârșit, dacă ne concentrăm pe echipament, care sunt modelele cele mai adaptate pentru luptători? În toate cazurile, trebuie să preferi corzile cu mișcări de rulare bune pentru o eficacitate și un confort mai mare (modele pentru box sau fitness). Anumite modele pot fi chiar testate cu ajutorul unor greutăți, care pot fi adăugate în mânere. Este o soluție interesantă pentru tonifierea fizicului.

Sacul de box, un mare clasic

Când intenționăm să practicăm boxul acasă, ne gândim imediat la sacul de box. Într-adevăr, acesta permite îmbunătățirea tehnicii, a forței, a rezistenței, a vitezei și a preciziei în mod independent. În plus, este o modalitate foarte bună să te descarci după o zi grea! Aceasta este opțiunea cel mai frecvent folosită de practicanți și există o multitudine de produse care acoperă majoritatea nevoilor. Cel mai complicat este, în general, să găsești locul potrivit pentru acest tip de material care poate fi destul de greoi. După ce este identificat locul ideal, ai grijă să folosești dispozitivele de prindere adaptate pentru a evita micile neplăceri. Există suporturi auto-portante care vor îndeplini foarte bine această sarcină.
În sfârșit, pentru exersarea loviturilor de picior, alege saci suficient de mari (de cel puțin 120 cm în general).

Para de box, pentru mobilitate și eschive

Nu ne gândim neapărat la ea mai întâi, dar este un accesoriu care poate fi deosebit de interesant pentru antrenamentul acasă. În primul rând, este mai ușor de instalat decât un sac de box și este, în general, mai puțin complicat de mutat (este practică pentru depozitare). Nu poți neapărat să folosești toată forța când lovești o pară de box. În schimb, aceasta îți va solicita mult mai mult capacitatea de a te feri, deoarece va putea să-ți înapoieze loviturile într-o oarecare măsură. Pentru a-ți dezvolta precizia, deplasările și eschivele, aceasta ar putea reprezenta o opțiune pe care trebuie să o ai în vedere.

Nu există un loc anume în care te poți pregăti fizic

Sporturile de luptă necesită în general o formă fizică bună (sau cel puțin te vor ajuta să dobândești o formă fizică bună). Exercițiile cu greutatea corpului de tipul flotărilor, abdomenelor sau flexiunilor nu necesită niciun material și pot fi practicate oriunde. În plus, putem să încercăm să încărcăm cu o vestă sau un sac umplut cu greutăți diverse și variate pentru a spori dificultatea, dacă este necesar. În schimb, unele sunt mult mai discrete și mai adaptate la antrenamentul la domiciliu. Acesta este, de exemplu, cazul ganterelor și al mingilor medicinale care permit solicitarea unei mari părți a corpului efectuând, în același timp, mișcări benefice pentru practicarea disciplinelor noastre preferate.
În sfârșit, nu trebuie să uităm flexibilitatea, care rămâne un factor important pentru luptători. Și, în cazul ei, există o mulțime de exerciții, iar multe dintre acestea nu necesită un echipament special și îți vor permite să-ți mărești amplitudinea mișcărilor.

De reținut : motivație și imaginație

Așa cum am văzut mai sus, există mai multe metode de a te antrena acasă, iar acest articol nu este exhaustiv. Fie că încerci să-ți dezvolți tehnica, forma fizică, mișcările sau rezistența, există mijloace pe care le poți folosi pentru a te antrena acasă. În final, totul este o chestiune de motivație și imaginație!

BOXUL – CUM NE PUTEM ANTRENA ACASĂ

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*