fbpx

BICICLETA ÎN LIMBAJUL SEMNELOR

Ca orice sport, ciclismul are un cod la fel ca acela al limbajului semnelor. În timpul ieșirilor în grup, vă va asigura atât pe dvs. cât și pe colegii dvs. de echipă, anticipând pericolelor unei ieșiri. Aflați diferitele semne de prevenire din domeniul ciclismului.

 

FIE CĂ SUNTEŢI ÎNTR-O CURSĂ CICLOSPORTIVĂ SAU O IEŞIRE DE CLUB ESTE DE PREFERAT SĂ SEMNALAŢI CICLIŞTILOR DIN SPATELE DVS. PERICOLELE DE PE TRASEU.

 Nu trebuie uitat că cei din urmă nu văd ce se întâmplă în faţa lor și că urmează doar parcursul celui din faţă.

Da, chiar și într-o cursă ciclosportivă, semnalizarea unui pericol este necesară. Chiar și profesioniștii o fac. Cât de onorabil este să elimini un alergător din cursă din cauza unui obstacol pe care nu l-ai raportat?

Dar, printre zgomotele din jur ale traficului și vântul din urechi, este adesea mai eficient să faci un semn decât să vorbești distorsionat. Iată câteva semne comune folosite de bicicliștii care merg în grupuri.

Aceste semne vor fi făcute de către cicliștii din faţa grupului, dar care vor fi totuși repetate de cicliștii ce îi urmează. Nu de toţi, dar de cel puțin 1 ciclist din 2. Deoarece ciclistul din poziția a zecea nu va vedea probabil semnul făcut de primul.

SCHIMBAREA DE DIRECŢIE

Fără îndoială, cel mai cunoscut semn, chiar și de copii. Bicicleta dvs. nu este (încă!) echipată cu semnalizare, brațul dvs. va fi acela care va semnala oamenilor care sunt în spatele dvs. schimbarea de direcţie.

Pentru aceasta, trebuie doar să arătaţi cu braţul:

– Extindeți brațul drept pentru a vira la dreapta sau cel stâng pentru a vira la stânga.

Acest semn ar trebui să fie utilizat, de asemenea, dacă călătoriți singur și vă încadraţi pentru a depăși un pieton sau o mașină parcată pe stradă.

SEMNALIZAŢI O GROAPĂ, O PIATRĂ SAU UN ALT PERICOL

Pentru a semnaliza orice pericol care ar putea dezechilibra un participant la trafic, trebuie să îndreptați un deget spre sol pe partea unde se află acest pericol. Astfel, cei ce vă urmează își vor da seama că nu trebuie să meargă pe această parte.

Un ciclist care ar fi surprins de o groapă, de o piatră mare sau de o ramură s-ar putea dezechilibra și ar putea cădea făcându-și de asemenea colegii să cadă în urma lui.

Acest lucru este valabil și pentru pietriș sau cioburi de sticlă.

SEMNALIZEAZĂ ŞI RESTULUI CICLIŞTILOR ŞĂ SE OPREASCĂ

Dacă un pieton se plimba pe marginea drumului, sau o mașină parcată pornește, sau ești pe cale să depășești un ciclist mai lent, atunci trebuie să ridici mâna în spatele tău și să semnalizezi celorlalți cicliști să se oprească.

SEMNALIZEAZĂ UN OBSTACOL PE ÎNTREAGA LĂŢIME A DRUMULUI

Veți ține brațul îndreptat spre sol făcând o mișcare de la stânga la dreapta (ca un pendul) pentru a semnaliza încetinirea (sau o oprirea), o șină sau un grilaj. Pe scurt, un obstacol care nu poate fi evitat decât prin oprire.

În general, după acest semn, trebuie să te ridici pe bicicletă pentru a distribui greutatea în mod egal între față și spate pentru a evita ciupirea camerei.

Înainte de a încetini, această poziție în picioare va ușura alternativ roata din față (trăgând ghidonul) și roata din spate (trăgând pedalele) pentru a evita șocurile prea mari.

SEMNALIZEAZĂ O OPRIRE

Indiferent dacă este o oprire la o intersecție, un semafor roșu, o pauză de toaletă sau o pană, ridică-ți mâna deasupra capului.

În general, este util să strigați “STOP” în același timp pentru a vă asigura că toată lumea înțelege mesajul.

Nu fi ca un ciclist, cu care am mers într-o zi într-un grup și care a frânat fără avertisment, pentru că avea nevoie la toaletă. Nu a căzut, dar nu a mers prea departe, pentru că era în fruntea unui grup de 12 persoane!

SEMNALELE PE CARE LE-AM PUTEA AJUTA CU VOCEA

În caz de pericol iminent și urgență, nimic nu vă împiedică să adăugați vocea la gest. Mai ales dacă există pietriș pe sol.

Aceasta este metoda pe care o folosesc, de exemplu, când sunt în spatele grupului și vine o mașină, pentru a semnala tuturor că trebuie să ne strângem și să o lăsăm să treacă. Și, dacă este posibil, semnalizez mașinii că poate depăși.

Chiar dacă unele autovehicule nu susțin cicliștii, acesta nu este un motiv să nu ne comportăm frumos și să nu facilităm depășirea. Traseul TREBUIE să fie al tuturor.

Idem pentru cazurile în care nu puteți da drumul ghidonului. Drum de proastă calitate (pietruit) sau coborâre cu multe întoarceri. Nu riscați să faceți gesturi de semnalizare dacă acestea pot duce la căderea dvs. Mai bine strigați în acest caz!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (5 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...