BICICLETA ELIPTICĂ – TOT CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE ACEST APARAT + BENEFICII

Ce este o bicicletă eliptică și care sunt beneficiile sale Bicicleta eliptică – ce grupe de mușchi lucrează în timpul exercițiilor Bicicleta eliptică – antrenamente eficiente care te ajută să slăbești

BICICLETA ELIPTICĂ – TOT CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE ACEST APARAT + BENEFICII

Bicicleta eliptică este aparatul întâlnit în toate sălile de sport, însă ea este foarte ușor de integrat și într-o locuință. Acasă, vei avea privilegiul de a fi singurul care o folosește și te vei bucura de avantajele unui workout complet. Fie că ți-ai propus să slăbești, să te menții sau să-ți îmbunătățești performanțele sportive, acest echipament te va acompania cu succes pe parcursul fiecărei etape din evoluția ta sportivă.

1. Ce este o bicicletă eliptică și care sunt beneficiile sale

Bicicleta eliptică este un echipament de natură sportivă, intrat pe piață la începutul anilor 1990, menit să imite mișcările implicate în procesul de mers, urcat scări sau cățărat. Picioarele tale urmează o traiectorie în formă de elipsă, iar talpa rămâne în permanență lipită de pedală, ceea ce reduce impactul asupra articulațiilor și a sistemului osos. Din acest motiv, este recomandat tuturor claselor de pasionați în domeniul sportului: tineri, persoane în vârstă, femei gravide etc. Majoritatea modelelor prezinta mânere verticale, pentru un grad sporit de siguranță, dar și pentru activarea membrelor superioare.

BICICLETA ELIPTICĂ – TOT CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE ACEST APARAT + BENEFICII
BICICLETA ELIPTICĂ – TOT CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE ACEST APARAT + BENEFICII

Beneficiile acestui echipament l-au transformat într-unul dintre cele mai populare de-a lungul timpului. Iată câteva dintre acestea:

-Este extrem de ușor de utilizat, silențios și confortabil. Nu pune presiune pe articulații și nu afectează sistemul osos, spre deosebire de alergat. Astfel, genunchii tăi vor fi protejați de afecțiunile care apar în cazul altor exerciții de impact.

-Cu toate acestea, îți oferă un antrenament complet, în care îți activezi întregul corp. Capeți rezistență și îți îmbunătățești agilitatea. Pentru o tonifiere localizată, poți varia setările privind sensul de pedalat sau rezistența pe care o întâmpini. 

-Contribuie în mod esențial la pierderea în greutate, prin consumul de calorii, fiind un aparat de tip cardio.

-Îți dezvolți echilibrul și îți ameliorezi postura. Pentru rezultate vizibile în acest sens, folosește aparatul fără să te ții de mânere și alege un grad mai mare de înclinare.

-Bicicleta eliptică este o bună metodă de recuperare după o accidentare, care te poate aduce înapoi la forma dorită. 

Îți îmbunătățești concentrarea și coordonarea corporală, prin activarea completă a membrelor și toracelui.

2. Bicicleta eliptică – ce grupe de mușchi lucrează în timpul exercițiilor

Dacă ești interesat de aspectele mai tehnice în ceea ce privește fitnessul, vei descoperi că bicicleta eliptică activează o multitudine de grupe de mușchi, atât în zona superioară, cât și cea inferioară a corpului. Accentul cade pe picioare și fese, dar folosirea corectă a mânerelor te va ajuta să îți tonifiezi și musculatura brațelor. De asemenea, cu cât folosești o înclinație mai mare în timp ce pedalezi, cu atât abdomenul și bustul vor fi mai active.

3. Bicicleta eliptică – antrenamente eficiente care te ajută să slăbești

Pentru rezultate care să te satisfacă în ceea ce privește pierderea în greutate, trebuie să ții cont de faptul că nu vei avansa prea mult dacă te bazezi doar pe sport. Pentru a înlătura kilogramele în plus, este nevoie ca aportul caloric zilnic să fie cel corespunzător pierderii în greutate pentru parametrii în care te încadrezi tu. Așadar, este inutil să petreci o oră pe bicicleta eliptică, dacă apoi vei avea un regim alimentar ce însumează un număr prea mare de calorii. Pentru a elimina riscurile, poți apela la un consult de specialitate din partea unui medic, care îți va face recomandări personalizate legate de nutriție.

Este indicat ca sportul să fie integrat într-un stil de viață sănătos în toate privințele. Acest lucru presupune o dietă echilibrată, un program regulat, care îți permite să te odihnești suficient, un nivel optim de hidratare și o atitudine generală optimistă.

De asemenea, specialiștii au ajuns la concluzia că unul dintre cei mai importanți factori în procesul de slăbire este diversificarea sporturilor practicate. Dacă petreci timp îndelungat executând aceleași mișcări, riști ca organismul tău să fie obișnuit cu rutina și să atingă un nivel la care se plafonează, deoarece nu mai este stimulat îndeajuns. De aceea, chiar dacă ai găsit un sport sau o activitate preferată, încearcă să alternezi cu sesiuni care îți provoacă fizicul într-un mod diferit, cum sunt cele de bodyweight, dans aerobic sau yoga.

3.1 Bicicleta eliptică – antrenament cardio

Antrenamentele de tip cardio presupun o activitate ritmată ce crește numărul de bătăi ale inimii. Ele sunt esențiale pentru sănătatea cardiovasculară și este recomandat să practici cel puțin 150 de minute pe săptămână. Pentru a pierde în greutate, va trebui să depășești un total de peste 300 de minute de activitate săptămânală.

Bicicleta eliptică este un aparat cardio prin definiție, așa că poți efectua sesiuni cu diferite grade de diversitate sau intensitate, în funcție de forma ta fizică. Începătorii pot realiza antrenamente cu durata de 20-25 de minute, variind rezistența dispozitivului sau schimbând sensul de pedalat odată la 5-7 minute. Persoanele cu anduranță pot efectua antrenamente care durează chiar mai mult de o oră.

3.2 Bicicleta eliptică – High Intensity Interval Training (HIIT) pentru un consum ridicat de calorii

HIIT reprezintă un tip de antrenament extrem de stimulant, așa cum sugerează și numele. Este cel mai popular stil de exerciții din ultimii ani, deoarece permite arderea unui număr mare de calorii într-un timp foarte scurt.

Spre deosebire de cardio, care presupune o activitate susținută, cu puține variații și fără pauze, intervalele se bazează pe întreruperile de ritm, pe reluarea bruscă a exercițiilor și pe intensitatea sporită a mișcărilor. Deși este folosită cel mai des în sesiunile de bodyweight training, stilul poate fi împrumutat cu ușurință și pe bicicleta eliptică. Tot ce trebuie să faci este să cauți câteva tutoriale sau scheme de antrenament care să te ghideze în alegerea timpilor și a variațiilor mișcărilor.

3.3 Bicicleta eliptică – Tabata

Tabata este o subcategorie a antrenamentelor de tip HIIT, care funcționează după următorul sistem: se efectuează cicluri de exerciții cu o durată de 20 de secunde, de intensitate ridicată, iar fiecare etapă este urmată de o pauză de 10 secunde, în care te odihnești. Acest stil se numără printre cele mai intense moduri de a practica sport și poate fi aplicat inclusiv bicicletei eliptice, cu mici variații în ceea ce privește intervalele. Te vei bucura de o eficiență sporită, astfel că vei scuti timp prețios. 

4. Ce greșeli să nu faci pe bicicleta eliptică pentru a te bucura de avantajele ei

Cu toate că bicicleta eliptică se folosește foarte ușor, există câteva erori care se pot strecura în efectuarea exercițiilor.

-Nu sta aplecat. Pe lângă faptul că este o poziție nesănătoasă în general, în acest caz, te va împiedica să-ți activezi toracele.

-Dacă aparatul tău scoate zgomote în timp ce exersezi, înseamnă că rezistența este setată prea jos, iar viteza este prea mare, existând riscul unei accidentări. 

-Nu pune toată presiunea pe partea din față a piciorului. Folosește-ți întreaga talpă pentru a pedala, în scopul activării mușchilor de pe întreaga lungime a membrelor inferioare.