fbpx

Beneficiile alergatului

Beneficiile alergatului – descoperă de ce să incluzi în rutina ta zilnică această activitate fizică!

Alergatul, sub toate formele sale, reprezintă unul dintre cele mai eficiente exerciții cardio, ce pot fi practicate de orice persoană, atât în interior, cât și în exterior. Deși poate părea o activitate banală, din cauza simplității ce ii este caracteristică, alergatul are multiple beneficii asupra organismului și asupra psihicului uman. Citește în continuare pentru a afla care sunt acestea!

1. Principalele beneficii ale alergatului

Dacă ești în căutarea unei forme de mișcare fizică, în care ai ocazia să te relaxezi psihic în timp ce corpul lucrează, alergatul poate fi cel mai potrivit pentru ține. Ca orice alt exercițiu din aria cardio, acesta îți aduce numeroase beneficii, unele la care te-ai fi așteptat, iar altele surprinzătoare. Chiar dacă la început ti se poate părea mai greu să introduci în rutina ta timpul și efortul necesar pentru a parcurge în ritm alert anumite distanțe, vei observa, după o scurtă perioadă, că începi să aștepți cu nerăbdare momentele de sport din zi sau din săptămână!
Iată, deci, care sunt efectele pozitive ale alergatului asupra organismului tău:

  • Îmbunătățirea capacității cardiace – în timpul antrenamentului, inima va pompa sânge mai rapid, pentru ca oxigenul să ajungă acolo unde este nevoie. Acest lucru îmbunătățește fluxul sanguin și face mușchiul cardiac mai puternic. În plus, alergatul sporește rezistența cardiacă, reducând considerabil riscul de infarct și de apariție a altor boli cardiovasculare, ajută la menținerea unei tensiuni arteriale ideale și contribuie la creșterea colesterolui bun din organism! De asemenea, vor fi îmbunătățite și sistemul respirator și capacitatea pulmonară, iar toate aceste lucruri duc la obținerea unui sistem imunitar mai puternic!
  • Pierderea în greutate sau menținerea greutății ideale – prin alergare, se obține un consum caloric semnificativ, iar dacă vrei să scapi de kilogramele în plus, împreună cu o dietă și cu un efort susținut, constant, vei avea rezultate foarte bune. De asemenea, vei fi într-o formă maximă, musculatura devenind din ce în ce mai tonifiată în special în zona gambelor, coapselor și abdomenului.
  • Combaterea procesului de îmbătrânire – nivelul hormonului de creștere (HCG) scade odată cu vârstă, acesta fiind răspunzător pentru aspectul tânăr și viguros. Activitățile fizice, printre care și alergatul, prelungesc sintetizarea hormonului, împiedicând, astfel, și procesul de îmbătrânire.
  • Creșterea performanțelor atletice – pot fi măsurate în rezistența la efort în ceea ce privește masa musculară și sistemul osos. Și acestea, odată cu înaintarea în vârstă, au tendința de a scădea, însă nu doar anii au un efect negativ asupra oaselor și a țesutului muscular, ci și sedentarismul. Dacă incluzi alergatul în stilul tău de viață, nu te vei confrunta cu probleme la acest capitol. Această activitate fizică contribuie la conservarea fibrelor musculare și sporește producția de osteoblaste, celulele care ajută la consolidarea și întărirea oaselor!
  • Îmbunătățirea stării de spirit – în timpul antrenamentului fizic, sunt eliberate în organism endorfine, ce au un efect important în eliminarea stresului și anxietății. După fiecare sesiune de alergat, te vei simți mai calm, mai liniștit și mai fericit!
  • Îmbunătățirea calității somnului – chiar după primele sesiuni de alergat, vei observa că adormi mai repede și mai ușor, că ai un somn profund și că te trezești mult mai odihnit.

2. Alte avantaje și caracteristici ale alergatului

Pe lângă beneficiile menționate anterior, există și alte caracteristici ale alergatului care te pot face să îl alegi ca activitate fizică principală în stilul tău de viață, precum:

  • Poate fi practicat atât în aer liber, cât și la sală sau acasă. Indiferent de anotimp sau de starea vremii, îți poți face liniștit antrenamentul chiar și în interior. Poți merge la sala de fitness sau îți poți achiziționa o bandă pentru alergare pe care să o așezi în sufragerie. Astfel, chiar și în zilele pline sau în timpul sezonului rece te poți mișca și nu trebuie să renunți la sport! Mai mult decât atât, chiar și în vacanță îți poți urma programul obișnuit, pentru că această activitate nu necesită echipamente speciale!
  • BANDĂ DE ALERGAT INTENSE RUN

    Preț și detalii aici

    BANDĂ DE ALERGAT T900B

    Preț și detalii aici

  • Cu toate acestea, este recomandat să ai încălțămintea potrivită solului pe care alergi, pentru a elimina riscul accidentărilor. De exemplu, dacă obișnuiești să practici alergarea pe asfalt, ai nevoie de adidași speciali, cu o talpă ce absoarbe șocurile și îți protejează tibia și articulațiile. În ceea ce privește îmbrăcămintea, este bine să alegi articole vestimentare comode, ce îți oferă libertate de mișcare și care permit pielii să respire.
  • ÎNCALȚĂMINTE ALERGARE KIPRUN LONG BĂRBAȚI

    Preț și detalii aici

    ÎNCALȚĂMINTE ALERGARE KIPRUN LONG DAMĂ

    Preț și detalii aici

    TRICOU ALERGARE KIPRUN SKINCARE BĂRBAȚI

    Preț și detalii aici

    TRICOU ALERGARE KIPRUN SKINCARE DAMĂ

    Preț și detalii aici

    ȘORT KIPRUN LIGHT BĂRBAȚI

    Preț și detalii aici

    ȘORT KIPRUN LIGHT DAMĂ

    Preț și detalii aici

  • Atunci când alergi, mintea ta se poate relaxa și poți găsi rezolvări la anumite probleme care te macină. Antrenamentul poate reprezenta o bună ocazie de a petrece timp doar cu tine, ascultând muzică sau meditând asupra lucrurilor de interes.
  • De asemenea, dacă preferi să alergi într-o companie plăcută, ai șansa de a socializa cu o persoană dragă și de a-ți găsi un partener de antrenament alături de care să te bucuri de beneficiile acestui sport!
  • Un avantaj foarte important al alergatului este faptul că nivelul de dificultate și durata pot fi adaptate condiției tale fizice. Poți începe cu o alergare ușoară de 30 de minute, și să crești treptat ritmul odată ce corpul tău se obișnuiește cu efortul. Cel mai important este să fii constant, pentru a avea parte de rezultatele la care visezi!
  • 3. Sfaturi de care să ții cont atunci când alergi

    Pentru ca totul să se desfășoare în cele mai bune condiții, este bine să ții cont de câteva indicații din partea celor mai experimentați. Acestea te vor ajuta să eviți accidentările și să ai doar experiențe benefice!

  • Înainte de a alerga, fă câteva exerciții de încălzire care îți vor dezmorți articulațiile. Acestea elimină riscul entorselor și al rănilor inutile!
  • După o sesiune de alergat, fă câteva exerciții de streching, care vor relaxa mușchii și care scad probabilitatea de a avea febră musculară a doua zi
  • Evită să alergi în aer liber pe temperaturi foarte ridicate. Vara, este bine să alegi antrenamentele în interior sau să ieși în aer liber înainte de 10 dimineața.

  • Nu este recomandată alergarea cu 3 luni înainte de naștere și o perioadă după acest moment. Motivul: în organismul femeii gravide se eliberează un hormon ce ajută la relaxarea tendoanelor și ligamentelor, că pregătire pentru naștere. Acest lucru favorizează accidentările, mai ales în zona pelviană.
  • Așadar, alergarea constantă, la nivel moderat, de 3-4 ori pe săptămână îți poate aduce toate beneficiile de care ai aflat în acest articol. Nu mai aștepta și introdu această formă de mișcare fizică în programul tău!

    Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

    1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (13 voturi, medie: 4,62 din 5)
    Încarc...

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    *
    *