BADMINTON : CUM SĂ ALEGEȚI TENSIUNEA RACHETEI?

Mai ridicată sau mai scăzută? În badminton, alegerea tensiunii este uneori o adevărată bătaie de cap. Aceasta poate reprezenta un atu sau un dezavantaj, atunci când tensiunea nu este bine adaptată jucătorului. Însă, acest lucru depinde aproape în întregime de tine și de capacitatea de a-ți identifica punctele forte și punctele slabe. Îți împărtășim câteva idei despre tensiune, astfel încât să poți face alegerea corectă în momentul achiziționării unei rachete de badminton.

1. Caracteristicile tensiunii racordajului

TENSIUNE RIDICATĂ SAU SCĂZUTĂ: NOȚIUNI DE BAZĂ

Tensiunea este pur și simplu modul în care cordajul este întins pe rachetă. Aceasta se măsoară în kilograme. Și cu cât cântărește mai mult, cu atât racheta este mai puternică.

Tensiunea medie a unei rachete noi este de 9 kg. Însă, pentru inițierea în badminton, nu acesta este cel mai important aspect. Este mai bine să te concentrezi asupra primelor sesiuni de practicare. Dar odată cu stăpânirea mișcărilor de bază, este recomandată revenirea asupra acestui element.

Câteva cuvinte despre diferența dintre o tensiune scăzută și una ridicată:

– Tensiunea scăzută, mai mică de 11 kg: asigură mai multă putere și o traiectorie mai lungă a fluturașului, dar garantează mai puțină precizie și control. Cordajul nu este fragil, iar riscul de rupere este mai scăzut.

– Tensiunea ridicată, mai mare de 11 kg: asigură mai multă precizie și control, dar și un mai bun ricoșeu. Cordajul este mai fragil și riscul de rupere este mai mare, mai ales dacă acesta este subțire, iar greșelile de centrare sunt numeroase.

Atenție, dacă tensiunea este mai mare decât cea recomandată pentru rachetă, cordajul se poate rupe, iar racheta poate fi slăbită sau chiar ruptă. O bună practică care poate fi utilizată pentru a evita deteriorarea rachetei: când cordajul se rupe, acesta trebuie tăiat imediat, chiar dacă nu ți-ai propus să-l schimbi foarte repede.

De reținut: tensiunea rachetei se diminuează când aceasta nu este folosită sau când trece prin schimbări de temperatură. Prin urmare, este importantă o verificare regulată, pentru ca racheta să nu-și piardă eficiența. De asemenea, se recomandă depozitarea rachetei în husă.

2. CUM ALEGI TENSIUNEA ÎN FUNCȚIE DE PROPRIILE PUNCTE FORTE ȘI PUNCTE SLABE?

În medie, jucătorii cu un nivel foarte bun, care participă la competiții, aleg o tensiune ridicată, puțin mai mare de 11 kg. Anumiți jucători urcă chiar până la o tensiune de 15 kg. Jucătorii de nivel mediu, care nu participă la competiții, au tendința de a alege tensiuni mai scăzute. Dar nu există o regulă precisă, iar acest lucru depinde, mai ales, de tine.

La început, tensiunea nu reprezintă un aspect care trebuie să te preocupe foarte tare. Tensiunea originală este cea mai potrivită. Iar pe de altă parte, nu-ți cunoști foarte bine punctele forte și punctele slabe, care se pot identifica după o perioadă de practicare.

În general, tensiunea crește direct proporțional cu nivelul de progresare. O tensiune ridicată este cea mai bună modalitate de a-ți arăta întregul potențial, cu condiția de a avea o tehnică bună. Nu reprezintă o surpriză faptul că creșterea tensiunii este obiectivul tot mai multor jucători, care-și doresc să progreseze. Dar acest obiectiv nu trebuie să fie neapărat și al tău, mai ales dacă nu ai putere în braț sau ești predispus tendinitelor. Te asigurăm, cei mai buni jucători preferă o tensiune scăzută.

3. CUM CREȘTI TENSIUNEA?

Tensiunea nu reprezintă totul sau nimic. Se recomandă creșterea progresivă a acesteia, 500 g, cu 500 g. Pentru că, pe lângă descurajare și accidentare, creșterea cu 2 kg a tensiunii cordajului, nu aduce un alt beneficiu. Într-adevăr, este mai bine să schimbăm tensiunea treptat, pentru a o stăpâni mai bine și pentru a o ajusta în funcție de ceea ce avem nevoie: putere sau precizie.

Riscul, în momentul în care tensiunea crește, este de a pierde din putere, mai ales când există o întârziere frecventă în lovirea fluturașului. Un mic test pentru a verifica: încearcă să trimiți fluturașul în capătul celălalt al terenului, chiar dacă ai întârziat în lovirea acestuia. Acesta este trucul care te face să fii deja așezat și astfel este mult mai simplu. Dacă fluturașul nu ajunge până în capătul celălalt al terenului, probabil îți lipsește încă viteza brațului și/sau tehnica, în special pentru a te poziționa și pentru a compensa lipsa de putere. Atunci, este necesar să te întorci la o tensiune mai scăzută. Nu este atât de grav!

Pe scurt, tensiunea nu este un criteriu de comparație între jucătorii de badminton, aceasta depinde doar de tine și de calitatea jocului tău.

DESCOPERĂ TOATE CORDAJELE PENTRU RACHETELE DE BADMINTON

DESCOPERĂ TOATE CORDAJELE PENTRU RACHETELE DE BADMINTON

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 4,50 din 5)
Încarc...

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020