Pentru a începe antrenamentul de bodybuilding, trebuie mai întâi să îți stabilești obiectivul și motivația. De asemenea, acest proces implică respectarea unui număr de recomandări pentru a evita greșelile clasice și pentru a progresa mai rapid. Descoperă câteva reguli pe care trebuie să le respecți, la începutul antrenamentelor de bodybuilding, la sală sau acasă.

FIXAREA UNOR OBIECTIVE REZONABILE

La început, fiecare are tendința de a-și fixa obiective foarte mari. Dar puțini practicanți obțin rezultatele sperate. Trebuie, totuși, să îți oferi mijloacele pentru a atinge obiectivele! De exemplu, dacă vrei să crești masa musculară și te antrenezi doar o dată pe săptămână, nu este suficient. În general: 2 sesiuni săptămânale = întreținere; 3 sesiuni săptămânale = progres.

URMEAZĂ UN PROGRAM ADECVAT PENTRU BODYBUILDING

Fără să își pună prea multe întrebări, mulți dintre practicanții de bodybuilding urmează programele de antrenament ale marilor campioni. Toți își imaginează că reproducând aceleași mișcări, vor putea obține aceleași rezultat. Este fals. Corpurile noastre reacționează diferit. Antrenamentul singur nu aduce performanța! În realitate, un ansamblu de factori intră în joc: aptitudini fizice, calități psihice, tehnici, mediu etc. Concluzie: fiecărei persoane îi corespunde un anumit tip de antrenament.

GĂSIREA RITMULUI POTRIVIT

Pentru a începe antrenamentul pentru musculatură în mod corect, nu încerca să faci prea mult dintr-o dată. Este inutil să te antrenezi fără măsură pentru a obține rezultate. De ce? Pentru că progresul se realizează mai ales în fazele de repaus. Dar poți lucra în fiecare zi, cu condiția să îți organizezi echilibrat antrenamentul : gestiunea numărului de sesiuni, tipuri de exerciții, intensitatea antrenamentului.

RIDICAREA GREUTĂȚII POTRIVITE

Pentru a începe antrenamentele de bodybuilding trebuie să înveți să îți definești obiectivele, fără să forțezi. O greșeală tipică începătorilor este încercarea de a utiliza greutăți prea mari și aceasta foarte rapid. Sfatul nostru: mai bine lucrezi aspectul tehnic al mișcării, înainte de a-ți supraestima forța. Concentrându-te mai întâi pe executarea mișcării, te asiguri că nu te vei răni.

CONȘTIENTIZEAZĂ FIECARE MIȘCARE

La sala de forță, nu încerca să reproduci mișcările pe care le fac ceilalți practicanți. Trebuie mai întâi să înveți la ce servesc mișcările. Nu ezita să ceri recomandări antrenorilor, care te vor îndruma spre exercițiile cu care să începi, și care te pot corecta. Un exercițiu executat incorect este ineficient, sau poate avea un alt efect decât cel dorit. De exemplu : dacă exersezi squat, cu bustul foarte înclinat, soliciți mai mult mușchii coloanei vertebrale și diminuezi lucrarea coapselor.

STRETCHING DUPĂ FIECARE SESIUNE

Contrar a ceea ce am putea crede, flexibilitatea este importantă în antrenamentul muscular. Body-builderii de nivel înalt sunt foarte flexibili. Stretchingul este adesea lăsat deoparte de practicanți, dar el prezintă avantaje importante: impact asupra forței și masei musculare, favorizarea recuperărilor. Practică exerciții ușoare de stretching după fiecare antrenament. Efectuează sesiuni specifice de stretching în afara sesiunilor de antrenament muscular, pentru a dobândi flexibilitate. Pentru mișcări corecte, nu sta mai mult de 30 de secunde într-o postură de stretching.

ADOPTĂ O ALIMENTAȚIE SĂNĂTOASĂ

Alimentația trebuie să asigure singură toate elementele nutritive necesare unui bun echilibru. Ai grijă cu suplimentele alimentare, utilizarea lor trebuie să se facă corespunzător. De ce să iei proteine dacă ți se asigură din alimentație? Există riscul de a-ți supraîncărca organismul, mai ales sistemul renal. Tot ce se găsește în exces în organism va fi fie eliminat, fie transformat. De aceea este bine să consulți  în prealabil un nutriționist. Aceste recomandări legate de musculatură îți vor folosi drept bază pentru începerea antrenamentelor. Nu ezita să intri în contact cu antrenori sportivi și profesioniști (cu diplome de Stat) pentru a progresa mai rapid și pentru a obține sfaturi bune care să te ajute să lucrezi corect.
La început, fiecare are tendința de a își fixa obiective foarte mari. Dar puțini practicanți obțin rezultatele sperate. Trebuie totuși să îți oferi mijloacele pentru a atinge obiectivele !
ANTRENAMENTUL DE BODYBUILDING: RECOMANDĂRI PENTRU ÎNCEPĂTORI

Alimentația trebuie să asigure singură toate elementele nutritive necesare unui bun echilibru. Ai grijă cu suplimentele alimentare, utilizarea lor trebuie să se facă corespunzător

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (7 voturi, medie: 4,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020