Aviz pentru alergătorii începători: antrenamentele consecvente de alergare trebuie organizate temeinic. Indiferent de motivul pentru care alergi, trebuie să te distrezi. Așa, vei progresa mai ușor!

> MĂSURI DE PRECAUȚIE
Cu siguranță, scopul primului an de antrenament nu este acela de a participa la maraton, însă este de preferat să consulți medicul înainte de a începe. Consultul durează doar câteva minute. Pentru persoanele de peste 40 de ani, o electrodiogramă va fi necesară.

Sfat: profită de consultația medicală prealabilă pentru a obține un certificat medical în care se atestă că nu există contraindicații pentru a participa la competiții de alergare. Acest certificat este indispensabil în ceea ce privește competițiile.

> ECHIPAMENT NECESAR

Este necesar să ai un echipament corespunzător. Începând cu picioarele! Trebuie să te antrenezi purtând o pereche de încălțăminte special concepută pentru alergare, dar și cu îmbrăcăminte din material corespunzător, adaptat temperaturii.
Sfat: asistenții din magazinele Decathlon vă pot ghida în alegerea unei perechi de încălțăminte potrivită tipului de antrenament.

> ORGANIZAREA
Pentru a progresa și pentru a te bucura de alergării, antrenamentele trebuie să se desfășoare în ritm consecvent! 1 dată pe săptămână, este bine. De două, este și mai bine. De trei ori, este perfect. Fără a exagera, alege săptămânal intervalele care se potrivesc cel mai bine programului tău și include-le în agenda ta.

Sfat: antrenați-vă pe drumurile iluminate (dacă alergați noaptea) și nu prea îndepărtate de domiciliul sau de locul dvs de muncă.

> RĂBDAREA ESTE CHEIA SUCCESULUI

Antrenamentele consecvente impun ca organismul să se obișnuiască cu șocurile. Mușchii și tendoanele sunt solicitate de fiecare dată când alergi și de aceea este important să nu arzi nicio etapă. Atenție, nu exagera.
Respectă toate regulile și mărește viteza treptat (nu mai mult de 15% de la o săptămână la alta). Evident și în ceea ce privește numărul de sesiuni efectuate săptămânal.

Sfat: Înregistrează parametrii principali ai antrenamentului tău într-o agendă sau într-un fișier word, sau folosește o aplicație specială. Astfel, vei putea ține evidența numărului de km parcurși, viteza (dacă ai ceas cu GPS).

>ANTRENAMENTE VARIATE

Este normal și necesar să îți dorești să îți îmbunătățești rezistența și capacitatea de a alerga din ce în ce mai repede. Poți alterna mersul și alergarea în primele săptămâni de antrenament. Cel mai important este să îți placă Alternarea 30/30 (30 de secunde în ritm rapid, 30 în ritm lent) reprezintă un mod bun de a intra în universul antrenamentului fracționat.

Sfat: pentru a îți diversifica antrenamentul este să necesar integrezi alte discipline de anduranță.
Spre exemplu înotul și ciclismul, dar și exerciții fizice generale.

Stabilește-ți drept obiectiv să iei parte la o cursă cronometrată în acest an (certificatul medical îți va fi de folos!). O cursă 10 kilometri la sfârșitul primul semestru este o eventuală posibilitate, atâta timp cât vei putea să alergi cel puțin o oră într-un ritm de anduranță. Pentru cei mai timizi prima zi de competiție poate să mai întârzie, însă, în orice caz, păstrează-ți optimismul: ziua primei tale competiții va veni mai repede decât te aștepți!

Dar tu, ce sfaturi i-ai da unui alergător aflat la început de drum?

Aviz pentru alergătorii experimentați: practica regulată a alergării trebuie să se organizeze cu metodică. Indiferent de motivul pentru care alergați, trebuie să vă distrați. Pentru a progresa!

Descoperă întreaga ofertă de produse de alergare

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 4,67 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020