fbpx

Antrenamentele de alergare începute după vârsta 40 de ani sau reluarea lor la 60 nu este un lucru imposibil! Alergarea este un sport pe care fiecare îl practică în propriul ritm, iar vârsta nu contează atât de mult. Antrenamentele trebuie să fie progresive, nu neglija nicio etapă și încearcă să te simți bine!

Începerea antrenamentului de alergare după 40 de ani … doar cu acordul medicului!

Nu ai mai făcut sport de mulți ani? Înainte de a începe antrenamentele, trebuie să consulți înainte medicul.

O electrocardiogramă și un test de rezistență la efort sunt dovada că te poți baza pe capacitățile tale fizice pentru a-ți susține antrenamentul. Nu neglija această etapă preliminară, indiferent de nivelul la care practici.

În plus, dacă plănuiești să participi la o cursă de tip maraton,semimaraton sau de 10 km, este obligatoriu să ai un certificat medical care să ateste rezistența la efort.

Este esențial să alegi un echipament de alergare cât mai sigur și confortabil, adică încălțăminte și îmbrăcăminte speciale.

Încălțămintea de bună diminuează riscul de entorse și leziuni, asigurând în același timp susținere și aderență. Este esențial să alegi mărimea potrivită, ținând cont de următoarele criterii:

– Greutatea utilizatorului, astfel încât încălțămintea să poată absorbi șocurile,
– Tipul de teren: în funcție de particularitățile fiecărui tip de teren, este nevoie de elemente de amortizare și de stabilitate
– Tipul de fuleu.

Îmbrăcămintea de alergare trebuie să fie cât mai tehnică, din material respirant, pentru un maximum confort! În comparație cu cele din 100% bumbac, acestea vă garantează o bună izolare termică și facilitează evacuarea transpirației. Toamna și iarnă, va fi nevoie de mănuși și căciulă pentru a proteja mâinile și capul împotriva frigului.

Puteți cere sfaturi direct în magazin pentru a face alergarea potrivită, atât în materie de încălțăminte, cât și de îmbrăcăminte.

Progrese pas cu pas

Punctul cheie pentru a reîncepe antrenamentele de alergare după vârsta de 40 de ani? Progresele înregistrate pas cu pas, într-un ritm cât mai blând pentru corp.

În primele săptămâni, antrenamentul trebuie să alterneze mersul și alergarea. Evită efortul prea intens pentru a nu te epuiza de la început.
După câteva săptămâni de practică, poți să reduci distanțele parcurse pe jos și să alergi din ce în ce mai mult.

Mărește numărul de kilometri parcurși, de la o săptămână la alta.

Consecvența, un element cheie pentru a reîncepe alergarea

Pentru începători precum și pentru practicanții experimentați, consecvența este primordială! Este dificil uneori să îți urmezi planul stabilit, fie din lipsă de motivație, fie din lipsă de timp. Dar nu uita că aceasta reprezintă cheia unui progres eficient.

Pentru consecvență și perseverență, stabilește-ți un plan de antrenament de la bun început și respectă-l. 3 antrenamente pe săptămână sunt perfecte pentru a-ți ”reintra în mână”.

STABILEȘTE-ȚI UN PLAN DE ANTRENAMENT VARIAT, ALTERNÂND ALERGAREA LENTĂ CU CEA RAPIDĂ, DAR NU ÎNAINTEA UNEI ÎNCĂLZIRI PE MĂSURĂ.
Începerea antrenamentului de alergare la 40 de ani sau reînceperea la 60 nu este un lucru imposibil! Alergarea este un sport pe care fiecare îl practică în propriul ritm, nu contează atât de mult vârsta. Începeți primii dumneavoastră pași, aveți grijă să progresați fără a trece peste unele etape și căutați plăcerea atunci cânt alergați! Mai departe că prizentăm câteva sfaturi care vă vor fi de folos în începutul dumneavoastră.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*