fbpx

Alimentație pentru fitness – Ce, cum și când să mănânci pentru un corp sănătos și frumos

Alimentație pentru fitness – Ce, cum și când să mănânci pentru un corp sănătos și frumos

Dintr-un stil de viață sănătos, conform principiilor din fitness, nu trebuie să lipsească o dietă echilibrată, bogată în macronutrienții și micronutrienții necesari organismului pentru a putea face față efortului susținut și pentru a obține cele mai bune rezultate. Indiferent că ești sportiv profesionist sau amator, că dorești să îți dezvolți masa musculară, să pierzi în greutate sau să te menții în cea mai bună formă, alimentația reprezintă 50% din drumul tău către obiectivele la care visezi, așa că trebuie să ii acorzi atenția cuvenită.

1. Pe ce se bazează alimentația ideală pentru fitness?

Fitness-ul este un termen umbrelă ce cuprinde o gama variată de exerciții fizice, printre care cele cardio, aerobice și cele cu greutăți. Așadar, în timpul unui antrenament, corpul este destul de solicitat, pentru a face față tuturor mișcărilor specifice. Singurul fel în care organismul poate da randament în astfel de situații este să aibă îndeajuns de mult combustibil pe care îl poate transforma în energie. De unde vine acest combustibil? Dintr-o alimentație completă și echilibrată. Pentru a afla ce înseamnă, mai exact, o dietă corespunzătoare pentru cei cu o viață activă, trebuie să cunoști elementele care stau la baza acesteia.

Proteinele
Nu este un secret faptul că proteina reprezintă unul dintre cei mai importanți macronuțrienti care trebuie consumați atunci când practici fitness. Aceasta este o componentă predominantă a țesutului muscular, care ajută la repararea masei musculare în urma antrenamentelor intense și la dezvoltarea acesteia. În plus, proteinele pot scădea nivelul colesterolului și mențin senzația de sațietate.
Așadar, proteinele nu trebuie să lipsească din alimentația celor care vor să își mărească forța, puterea, care își doresc un trup mai tonifiat sau a celor care vor să scape de țesutul adipos.

Carbohidrații
Există foarte multe diete care impun evitarea carbohidraților (glucidele și zahărul) cu orice preț, însă, acest lucru nu este recomandat pentru un organism sănătos, mai ales în cazul celor care fac fitness. Aceștia sunt principalii responsabili pentru obținerea energiei necesare și este cel mai bine să fie consumați înainte de antrenament, dar sunt benefici și după, pentru că ajută la refacerea nivelului de glicogen (grăbește procesul de recuperare între sesiunile de exerciții fizice). Pentru a te bucura de beneficiile carbohidraților, fără să ai parte și de efectele mai nocive pe care aceștia le pot avea asupra corpului, alege întotdeauna carbohidrații complecși, adică glucidele și zaharurile cu eliberare lentă, nerafinate, care oferă energie pe tot parcursul zilei și o senzație de sațietate. Îi găsești în legume, fructe și cereale integrale.

Grăsimile
Grăsimea are un număr dublu de calorii pe gram (9 kcal/gram) în comparație cu proteinele și carbohidrații (4 kcal/gram). Deci, aceasta nu trebuie consumată în exces, ci calculat, pentru a nu dăuna sănătății. Specialiștii recomandă să eviți grăsimea de origine animală și să o înlocuiești cu cea din sursă vegetală: ulei de măsline extravirgin, migdale, alune, etc. De asemenea, somonul și macroul au o grăsime bogată în Omega-3, foarte bună pentru inimă. În cantități corecte și din surse sănătoase, grăsimea trebuie să fie inclusă în dieta sportivilor!

Vitamine, minerale, antioxidanți
Acești micronutrienti ajută corpul mai mult decât crezi. Orice carență în organism va avea un efect neplăcut asupra mușchilor și poate anula eficiența antrenamentelor, ceea ce înseamnă că fitness-ul, în loc să îți aducă beneficiile obișnuite, îți poate aduce accidentări și frustrări. Așadar, fie că le extragi în mod natural din mâncare, fie că apelezi la ajutorul suplimentelor alimentare, nu uita să le introduci în dieta ta!

    În afară de cele menționate, nu trebuie să lipsească nici apa. Lichidul vital supraviețuirii este foarte important în viața unei persoane active și trebuie consumat atât înainte, cât și în timpul și după antrenamentul de fitness. În caz contrar, deshidratarea duce la creșterea anormală a pulsului, la o temperatură corporală mai crescută și la alte probleme de sănătate.

    Ce trebuie să știi: foarte multe persoane nu își pot lua aportul necesar de proteine doar din alimentele în stare brută. De aceea, ei utilizează suplimente proteice, sub formă de pudră sau batoane, care îi ajută să își atingă obiectivele. De asemenea, cele prezentate sunt macro și micronutrientii de bază, ce trebuie să se regăsească în dieta unei persoane care face fitness. Cantitățile în care acestea trebuie consumate diferă de la om la om, așa că este recomandat să apelezi la ajutorul nutriționiștilor pentru a descoperi ce este mai bine pentru tine.

      2.Ce să mănânci înaintea unui antrenament de fitness?

      Pentru a da randament maxim în timpul unei sesiuni de fitness, este bine să iei masa cu 2-3 ore înainte. Aceasta trebuie să conțină: carbohidrați complecși, cu indice glicemic scăzut și proteine complete, de origine animală, de exemplu: orez sau cartofi dulci și piept de pui sau carne roșie.
      Alimentele de acest fel îți asigură energia pe durata antrenamentului.
      Evită: ingredientele bogate în zaharuri, chiar și fructele foarte dulci, pentru pot provoca scăderea glicemiei și, implicit, reducerea energiei și a forței necesare pentru exercițiile fitness.

      În cazul în care mai trebuie menționat, în timpul antrenamentului nu trebuie să consumi nimic în afară de apă.

      3. Ce să mănânci după un antrenament de fitness?

      Imediat după antrenament, poți mânca o gustare ce constă într-o banană sau un shake proteic. Apoi, la 2-3 ore după, poți servi o masă compusă din alimente bogate în fibre, proteine, vitamine și antioxidanți, cum ar fi pește la grătar cu legume (broccoli, spanac, roșii, fasole verde, morcovi). Astfel, îți ajuți organismul să se refacă după efortul intens.

      4. Alimente care nu trebuie să lipsească din dieta celor care fac fitness

      Așa cum ai aflat deja, ce mănânci este la fel de important precum antrenamentul în sine. Dacă atunci când auzi “alimentație sănătoasă” te gândești doar la legume și fructe, trebuie să afli că, în realitate, o dietă potrivită pentru cineva care face fitness este mult mai complexă și conține mai multe ingrediente. În continuare, ai o lista alcătuită de nutriționiști cu alimente pe care este bine să le incluzi în alimentația ta:
      -Piept de curcan
      -Ouă
      -Lapte
      -Cartofi dulci
      -Fasole neagră
      -Quinoa
      -Carne de vită
      -Soia
      -Orez
      -Ulei de măsline
      -Cereale integrale
      -Migdale
      -Spanac
      -Iaurt
      -Roșii
      -Broccoli
      -Pește
      -Ovăz
      -Coacăze

      Ține cont de sfaturile din acest articol dacă îți dorești un trup sănătos, în formă, care poate susține antrenamentele de fitness. Dacă te afli la început de drum, poți apela la ajutorul profesioniștilor, care vor dezvolta un plan personalizat, mult mai eficient pentru obiectivele tale!

      Descoperă toată oferta pentru proteine si suplimente alimentare

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*