fbpx

Aleargă, este primăvară!

Soarele, căldura, natura aduc din nou culorile la viață. Odată cu venirea primăverii, simți că îți cresc aripi și te pregătești să ieși la o nouă sesiune de alergare! Reia antrenamentul cu multă disciplină, pentru a progresa.

Progresează pas cu pas

Începătorii sau cei care reîncep alergarea după o lungă perioadă trebuie să progreseze pas cu pas, fără a se solicita. Este necesar să crești kilometrajul antrenamentelor, încetul cu încetul, în trepte de la 10 la 15%. Aleargă câte 5 km în prima săptămână și dacă totul se desfășoară bine, nu depăși 6 km săptămâna viitoare.

După o lungă pauză, chiar dacă te simți foarte bine, nu exagera! Riști să faci mici leziuni, dacă încerci să cresti distanța prea repede. Pentru a evita acumularea prea rapidă a kilometrilor, este ideal să urmezi un antrenament diversificat. Include în programul tău săptămânal bicicleta, înotul, mersul sau chiar yoga.

Alergarea: o practică consecventă

Consecvența este esențială pentru a progresa în alergare! Este de asemenea dificil să respecți programul după ce reîncepi antrenamentul după o lungă perioadă…

Realizează un plan de antrenament pe care să îl respecți. Găsește un interval fix în timpul săptămânii (înainte sau după ziua de muncă) în funcție de obiectivele tale profesionale și familiale. Programează o sesiune mai ușoară și mai lungă, în special în weekend, dacă dispui de mai mult timp liber.

După ce ai parcurs un sfert din ceea ce ți-ai propus pentru început, baza unui antrenament eficace consistă în 3 sesiuni de alergare pe săptămână pentru o progresie durabilă. Realizează un program pentru fiecare etapă și încearcă să păstrezi ritmul!

Obiective simple pentru performanță

Consecvența este următoarea etapă din planul de antrenament, care te ajută să progresezi. Dar trebuie să reușești să menții o motivație constantă dacă dorești să respecți programul! Fixează-ți obiective realizabile în antrenament!

Vă prezentăm o mică listă cu câteva dintre obiectivele care vă sunt la îndemână:

-Antrenează-te integral alergînd (după alternează între o alergare lentă și mers)
-Aleargă 30 de minute
-Aleargă pe o distanță de 5 KM
-Aleargă cei 10 KM în timpul antrenamentelor
-Aleargă cei 10 KM în mai puțin de o oră

Poți, de asemenea, să fixezi mici provocări pentru a stimula progresia. Înscrie-te în lunile următoare la o alergare pe o distanță de 5 km în regiunea ta! Acest obiectiv va fi o sursă de motivație pentru antrenamente.

Învață înainte de toate să te cunoști, pentru a-ți stabili limitele și pentru a fixa obiective personale.

Echipamente de calitate pentru a reîncepe antrenamentul

Alergarea presupune un minimum de echipament pentru a asigura o practică confortabilă și fără riscuri. Mai departe, îți prezentăm echipamentele de calitate care trebuie achiziționate:

-o pereche de încălțăminte pentru alergare. Greutatea, tipul de pași, distanțele parcurse, sunt criterii importante de care trebuie să ții cont atunci când alegi perechea de încălțăminte pentru alergare. Nu ezita să încerci mai multe modele și sfaturi în magazin!
-șort și/sau pantaloni scurți, tip ciclism: optează pentru un model destinat alergării
– un maiou dintr-un material ce asigură confort și respirabilitate, permițând evacuarea transpirației și uscarea rapidă
-o jachetă ce asigură protecție împotriva ploii și a vântului, indispensabilă pe vreme rece
-polar: ideal pentru alergare în timpul dimineților reci
-cronometru: pentru a măsura progresia pe parcursul antrenamentelor
-lanternă frontală: dacă alergi dimineața devreme sau seara târziu,

În cele din urmă, pentru a relua antrenamentul pe vreme caldă, nu uita să îți inviți prietenii și colegii. Cu cât veți fi mai mulți, motivația va crește!
Soarele, căldura, natura aduc din nou culorile la viață. Odată cu venirea primăverii, simți că îți cresc aripi și te pregătești să ieși la o nouă sesiune de alergare! Reia antrenamentul cu multă disciplină, pentru a progresa.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (5 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*