ALERGAREA NOCTURNĂ: ÎMBINAREA UTILULUI CU SIGURANŢA

Practicată tot mai mult, alergarea nocturnă are codurile sale care trebuie stăpânite pentru a evita riscurile inutile. A alerga noaptea: câteva puncte pe care trebuie să le urmăm…

PREȚIOASA LUMINĂ

A vedea și a fi văzut. Lampa Run Light (exclusivă Kalenji ) sau o lampă frontală este însoțitorul alergătorului care se pune în mișcare noaptea. Prima condiție este să nu ieșiți niciodată fără acestea, chiar și pentru un antrenament pe teren marcat sau moderat luminat, și purtați întotdeauna un set de baterii de rezervă. Scopul principal este să nu fiți niciodată izolați fără lumină în pustietate!

În legătură cu sistemul vostru de iluminat:

– Să cunoașteți perfect modului de funcționare și modul în care bateriile trebuie schimbate. Este posibil ca manevrele să fie mai puțin precise la antrenamente și chiar mai puțin în timpul competiției decât dacă ar fi instalate confortabil acasă. Prin urmare, este necesar să putem aduce  lampa înapoi la viață, în miezul nopții, adesea cu degetele anchilozate datorită frigului.

– Este posibil, chiar de dorit, să purtați  Run Light și o lampă frontală dacă vă decideți să alergați în mijlocul nopții (sau chiar între câini și lupi) pe un drum neprotejat. Fasciculul luminos este astfel dublu pentru a asigura o mai bună securitate.

 

SĂ IEȘIȚI (BINE) ACOPERIȚI !

Alergarea nocturnă are loc în general în cele mai reci luni ale anului. Prin urmare, trebuie acordată o importanța deosebită echipamentului. Înainte de un antrenament (chiar și unul scurt), este mai bine să alegeți un costum cald și respirabil și să purtați mai multe straturi de îmbrăcăminte subțire. În cazul unei transpirații pronunțate în efort, îndepărtați un strat de haine și legați-l în jurul taliei sau puneți-l într-un rucsac.

Trei priorități:

– Protejați-vă extremitățile. Sunt recomandate mănușile și căciula – chiar dacă le scoateți pe parcursul antrenamentului sau a competiției.

– Acordați prioritate îmbrăcămintei fluorescente pentru a practica alergatul nocturn în cele mai bune condiții de confort și siguranță.

– Luați cu dvs. un telefon mobil și o sursă minimă de realimentare. Este important să puteți solicita ajutor și să fiți autosuficient pentru câteva ore în caz de o cădere rea sau de o insuficiență pronunțată.

 

ATENȚIE, TEHNICĂ ȘI PROGRES

Alegerea parcursului antrenamentelor sau a competiției este evident esențială. Nu plecăm niciodată singuri în călătorii lungi încă din prima noapte de antrenament nocturn. Nu vom avea niciun avantaj dacă participăm din prima la o probă cronometrată cu mai multe zeci de kilometrii fără a participa anterior la niște probe mai modeste.

Trei sfaturi :

– Respectați nivelul vostru de antrenament, începând cu ieșiri liniștitoare pe rutele care au fost parcurse anterior în timpul zilei. Astfel putem verifica topografia exactă a solului, suprafața terenului și posibilele adăposturi.

– Asigurați-vă înaintea antrenamentului – în competiție, organizatorii au grijă de obicei să informeze concurenții despre condițiile meteorologice. Cel mai bine este să anulați un antrenament atunci când sunt anunțate precipitații semnificative (ploaie sau zăpadă). De asemenea, evitați să ieșiți fără o experiență solidă dacă temperatura scade sub zero grade.

– Adoptați un pas mai mic decât de obicei pentru a valida exact punctele de impact. Privirea va rămâne concentrată asupra mediului imediat – cu excepția drumurilor asfaltate de bună calitate – fără a uita să se verifice în mod regulat că nu există o schimbare bruscă sau neașteptată a solului la orizont. Este de preferat, pe terenul alunecos sau murdar, să încetiniți pentru a evita căderile mai mult sau mai puțin grave.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...