Te întrebai cum să progresezi rapid la dans?  Iată câteva trucuri simple și eficiente. Descoperă recomandările noastre, care te vor ajuta să îți dezvolți tehnica!
Fie că practici la nivel începător sau avansat, fie că preferi dansul clasic, modern jazz, hip hop sau alt stil, iată 4 sfaturi și trucuri pentru a progresa și a te bucura din plin de experiență.

MENȚINEREA ECHILIBRULUI

Ce dansatoare nu a întâmpinat dificultăți în a-și menține echilibrul sau în a reuși o piruetă fără să se dezechilibreze? Pentru a-ți exersa echilibrul, încearcă următoarele trucuri: când treci pe demi-poante, întinde-te, ca și cum cineva te-ar trage în sus. Împinge cu piciorul de la sol, pentru a te sprijinii mai bine. Acordă atenție centrului de greutate al corpului: trage abdomenul (contracție a mușchilor transversali), imaginându-ți că buricul se lipește de coloana vertebrală, contractă fesierii.

EXERSEAZĂ-ȚI GRAȚIA

În dans, nu este ușor să te exprimi prin mișcări grațioase, fluide și elegante. Totuși, un spectator este adesea atent la jumătatea superioară a corpului unui dansator. Pentru a deveni mai grațioasă, relaxează-ți trăsăturile și menține o expresie naturală a feței. Nimeni nu trebuie să-ți citească pe față nici cel mai mic semn de efort sau de dificultate. Golește-ți mintea și relaxează-te. Renunță la încordarea mâinilor, care dă sentimentul de agățare: o dansatoare bună trebuie să aibă mâinile relaxate. Degetele trebuie să fie ferme dar relaxate (simte ca și cum picături de apă cad din vârfurile degetelor). Acordă atenție poziției brațelor: susținute de omoplați, brațele trebuie să fie sprijinite „de jos”. Evită să lași coatele să cadă, și menține încheieturile mâinilor ferme. O menținere și rezistență optime te vor ajuta să formezi o curbă netedă, armonioasă.

ÎMBUNĂTĂȚEȘTE-ȚI FLEXIBILITATEA

Flexibilitatea nu este indispensabilă în dans, dar este o calitate pe care numeroase dansatoare vor să o dobândească. Dacă nu este înnăscută, se câștigă progresiv, cu răbdare și prudență, respectând propriile limite. Pentru a deveni mai flexibilă, îți propunem un exercițiu special de depărtare mare. Mai întâi, încălzește-te timp de aproximativ 10 minute, alternând câteva exerciții de bază. Așază-te pe podea, cu picioarele încrucișate și răsucește-ți spatele de mai multe ori. Lucrează partea inferioară a picioarelor realizând câteva bătăi din picioare, fă serii de sărituri și câteva fante. Apoi treci la exercițiul următor:

Executarea exercițiului: lungită pe spate, ridică picioarele și sprijină-le de un perete. Poziționează picioarele în poziție de „broască” pentru a lucra spatele și deschiderea picioarelor. Menține poziția și apoi îndreaptă, pe rând, piciorul drept și apoi piciorul stâng. Coboară ușor picioarele , fără să forțezi.
Respirație: inspiră profund și expiră lent pe toată durata exercițiului pentru a destinde șI a oxigena mușchii șI astfel vei câștiga treptat flexibilate.
Sfaturi de siguranță: fesierii trebuie să stea lipiți de perete și spatele lipit de sol pe toată durata exercițiul. Trage abdomenul și întinde picioarele la maximum. Nu forța.
Repetiție: realizează o dată acest exercițiu, timp de 15 minute.
Dacă ai deja de flexibilitate bună, adaugă greutăți la glezne, precum Gym Weight Domyos. Îți vor permite să accentuezi întinderea și să realizezi treptat mișcări de amplitudini mai mari !

PRACTICĂ EXERCIȚII BUNE DE RESPIRAȚIE

Înainte de un spectacol de dans, este important să îți acorzi timp și să te relaxezi. Fiecare dansator are propriile tehnici prin care își învinge frica de a urca pe scenă. Ce îți recomandăm? Să înveți să te relaxezi cu ajutorul respirației conștiente sau abdominale. A respira cu adevărat profund oferă o senzație veritabilă de calm și o adevărată trezire a mentalului. De asemenea, respirația asigură oxigenarea musculară. Pentru a te simți bine fizic și psihic, execută acest exercițiu relaxant în timpul pregătirii pentru spectacol și în ziua spectacolului:

Așază-te pe podea sprijinit de un perete sau lungit pe spate.
Inspiră lent și profund pe nas.
Plasează o mână pe abdoment șI expiră pe gură trăgând ușor abdomenul (împinge abdomenul cu mâna).
Apoi inspiră pe nas umflând doar abdomenul (abdomenul se umflă).
Expiră lent pe gură (expirația este mai lentă decât inspirația).
Repetă exercițiul de 3 ori la rând.
Cunoști acum cele 4 sfaturi pentru a progresa în dans sau doar pentru a te simți bine în corpul tău înainte să urci pe scenă. În ziua spectacolului, concentrează-te pe un singur lucru: plăcerea de a dansa.

4 TRUCURI PENTRU DANSATOARE

Descoperă produsele

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (5 voturi, medie: 4,60 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020