Este important să ai o alimentație corespunzătoare în perioada antrenamentelor și a competițiilor. Alimentația este unul dintre factorii primordiali în atingerea obiectivelor sportive. Ea este parte din ritmul unei vieți active, la fel ca programul de antrenament și somnul. Descoperă cele 10 sfaturi sportive pentru a-ți începe antrenamentul treptat.

Sfatul  #1 « Sport & nutriție » : Servește mesele la ore fixe

Acest obicei asigură organismului un aport constant de energie, dar și o digestie corespunzătoare a alimentelor.

Sfatul #2 « Sport & nutriție » : Ia micul-dejun

Numeroși sportivi nu iau micul dejun. Aportul de glucide și proteine menține o stare generală optimă întreaga zi. Dacă aporturile sunt foarte scăzute, vigilența, atenția și concentrarea vor fi scăzute. Aceasta este una dintre cauzele hipoglicemiei. Mesele următoare nu vor putea compensa carențele cauzate de lipsa micului dejun.

Sfatul  #3 « Sport & nutriție» : O alimentație variată și echilibrată

Alimentația variată acoperă aproape în totalitate nevoile de vitamine și minerale. Alimentația are scopul de a ne menţine într-o stare de sănătate optimă, dar și de a optimiza capacitățile psihice ale sportivului.

Sfatul #4 « Sport & nutriție » : Hidratarea

Să bei lichide constant este cel mai bun mijloc pentru a evita deshidratarea. Trebuie să te hidratezi înaintea, în timpul efortului fizic și după efort. O hidratare corespunzătoare permite o  mai bună recuperare. Consecințele deshidratării sunt: reducerea performanței, accidentele musculare, probleme digestive. Apa este întotdeauna cea mai bună alegere pentru hidratare, mai ales când ne supunem la un efort intens. Uneori, pentru un efort ce depăşeşte o oră, băuturile energetice pot fi de mare ajutor.

Sfat  #5 « Sport & nutriție  » : Adaugă carbohidrați la fiecare masă

Activitatea fizică consumă foarte multă energie, de aceea este necesar să completăm mereu acest deficit. Alimentele care contribuie cu un surplus energetic sunt alimentele feculente (care conţin amidon). Pentru o eficiență maximă, acestea trebuie consumate la fiecare masă.

Sfatul  #6 « Sport & nutriție » : Nu uita fructele și legumele

Acestea au puține calorii, dar acoperă necesarul de vitamine și minerale. Acestea sunt bogate în fibre și facilitează tranzitul intestinal.

Sfatul  #7 « Sport & nutriție » : Alimentația înainte de antrenament

Masa înainte de antrenament sau competiție are un rol important în performanța sportivă. O alimentație insuficientă poate duce la hipoglicemie, iar o alimentație foarte bogată poate provoca tulburări digestive.

Sfat  #8 « Sport & nutriție  » : Alimentația în timpul efortului

Hidratarea și alimentația în timpul efortului sunt factorii cheie pentru a evita deshidratarea și nivelul scăzut de energie.

Există 3 elemente esențiale: apa pentru hidratare, sodiul pentru a compensa pierderile de minerale prin transpiraţie și glucidele pentru a compensa pierderile de energie.

Sfat  #9 « Sport & nutriție  » : Nu uita de recuperare

Odată ce competiția sau antrenamentul s-a terminat, sportivii au tendința de a uita de etapa recuperării.  De obicei, după efort, corpul are nevoie să își regăsească echilibrul. Trebuie să acorzi atenţie alimentaţiei și să compensezi toate pierderile pentru a-ţi desfăşura în continuare antrenamentele fără probleme.

Sfatul #10 « Sport & nutriție» : Atenție la alcool !

Alcoolul nu este recomandat sportivilor. Caloriile aduse de acestea (7kcal/g alcool) nu sunt de folos pentru efortul muscular. Alcoolul reduce capacitățile fizice și crește toxinele pe care organismul trebuie să le elimine. În plus, el accelerează deshidratarea și favorizează transpirația excesivă.

Este important de știut că alcoolul se află pe lista substanțelor dopante pentru unele federații sportive.
Este important să ai o alimentație corespunzătoare în perioada antrenamentelor și a competițiilor.. Alimentația este unul dintre factorii primordiali în atingerea obiectivelor sportive. Alimentația face parte din ritmul unei vieți sportive, la fel ca programul de antrenament și somn. Descoperă cele 10 sfaturi sportive pentru a îți începe antrenamentul treptat..

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020