10 ponturi pentru hidratare în timpul efortului fizic

Hidratarea reprezintă unul din factorii determinanți în obținerea performanțelor sportive. Știai că o pierdere de 2% din greutatea corpului, în apă, poate diminua performanța ta sportivă cu 20 % ? Deshidratarea reprezintă adesea cauza principală a durerilor musculare, crampelor, tendinitelor, etc. De aceea, este important să bei apă în mod frecvent ! Iată 10 trucuri simple și practice pentru a te hidrata corespunzător și  a avea performanțe bune !

1. HIDRATEAZĂ-TE ÎN MOD FRECVENT

În timpul efortului fizic, corpul pierde apă din cauza căldurii produse de mușchi, a apei evacuate prin transpirație și a temperaturii ridicate a corpului, când aerul ambiant este cald.

Hidratează-te în mod frecvent și pe tot parcursul efortului, pentru a compensa aceste pierderi. Cantitatea apei de băut depinde de condițiile climatice, de distanța parcursă și de intensitatea efortului. Pentru o activitate fizică destul de intensă, în perioada estivală, bea un bidon de 500 ml de apă, pe oră.

Descoperă aici oferta noastră de bidoane 

2. BEA ÎN CANTITĂȚI MICI

Este foarte important să bei lichie în cantități mici, de la începutul și până la sfârșitul efortului. Una-două guri de lichide, la fiecare 10- 15 minute, sunt suficiente.

3. NU AȘTEPTA SENZAȚIA DE SETE

Atunci când resimți senzația de sete, înseamnă că ești deja în stare de deshidratare. Așadar, nu trebuie să aștepți să îți ceară corpul apă, ci trebuie să anticipezi această nevoie.

4. BĂUTURĂ LA TEMPERATURĂ AMBIANTĂ

Alege să bei lichide la temperatura camerei, pentru că apa prea rece, spre exemplu, provoacă probleme gastrice. În acest caz, hidratarea nu se va mai realiza corespunzător.

5. APA : PENTRU EFORTURI DE SCURTĂ DURATĂ

Apa este una din cele mai bune metode de hidratare și, pentru eforturi depuse la interior, de până la 1 oră, este suficient să bei apă.

6. APA ÎNDULCITĂ ȘI BĂUTURI IZOTONICE: PENTRU EFORTURI DE LUNGĂ DURATĂ

Atunci când depui eforturi mai intense și pe o perioadă îndelungată, ai nevoie de un aport de glucide și minerale, pentru a răspunde nevoilor corpului tău.

Apa cu zahăr, apa cu sirop sau cu miere sau băuturile izotonice compensează aceste pierderi energetice și îți asigură hidratare maximă. Apa ușor îndulcită rămâne mai mult timp în stomac înainte de a fi trimisă în intestinul subțire.x

Descoperă aici oferta noastră de produse de hidratare

7. CĂLDURĂ PUTERNICĂ : AI NEVOIE DE APĂ SĂRATĂ

Atunci când practici o activitate sportivă la temperaturi foarte ridicate, vei transpira mult și vei elimina săruri minerale. Această pierdere poate fi compensată bând apă puțin sărată și o băutură izotonică adecvată. Sarea accelerează viteza cu care apa ajunge în mușchi și reține apa în corp.

8. ASCULTĂ-ȚI ÎNTOTDEAUNA CORPUL

De la primele semne de deshidratare (senzație de sete, picioare grele, respirație îngreunată, dureri musculare, etc.), bea apă ! Deshidratarea ar putea provoca alterarea stării tale fizice generale.

9. BEA ÎNAINTE DE EFORT

Este indispensabil să te hidratezi în timpul efortului , dar nu uita să bei și înainte de cursa sau de ieșirea ta în natură ! Bea 300 de ml de apă, puțin câte puțin, în cele 90 de minute de dinaintea efortului. Astfel, vei anticipa viitoarele pierderi de apă și vei compensa o eventuală hidratare slabă la începutul cursei.

Descoperă aici oferta noastră de produse de hidratare înainte de efort

10. RECUPERARE – REHIDRATARE

Activitatea fizică provoacă oboseală generală și musculară. Hidratarea optimă este foarte importantă în procesul de recuperare. Este recomandat să bei apă în cele 15- 30 de minute care urmează după efort, pentru a reînnoi rezervele consumate.

Poți opta pentru băuturi izotonice adaptate recuperării. Apa cu bicarbonat este ideală pentru eliminarea deșeurilor acide acumulate în timpul sesiunii de sport.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020