fbpx

Primăvara vine la pachet cu drumețiile ! Așadar, iată cele 3 recomandări pentru a relua în mod optim traseele de drumeție !

ÎNCĂLZEȘTE-TE BINE

Încălzirea este o etapă importantă care nu trebuie neglijată, mai ales dacă este vorba despre o drumeție.

Scopul încălzirii? Punerea treptată a corpului în mișcare, pregătirea articulațiilor, a mușchilor, reglarea respirației și îmbunătățirea circulației sângelui. Astfel corpul tău este pregătit și riscurile de rănire sunt diminuate.

Durata încălzirii depinde de efortul pe care îl vei depune. În funcție de intensitatea drumeției, etapa de încălzire poate varia de la 5 la 10 minute. Poți începe prin a merge lent, continuând cu anumite exerciții pentru încălzirea părților corpului care vor fi solicitate: glezne, gambe, genunchi, spate, umeri și gât.

La fel se procedează și pentru etapa de stretching de după drumeție. Acestea asigură întinderea mușchilor și limitează febra musculară !

UN TRASEU ADAPTAT RELUĂRII ACTIVITĂȚII

Pentru reluarea activității este adesea nevoie de un timp scurt de adaptare ! Alegerea traseului pentru această primă drumeție va depinde de activitatea ta fizică pe timp de iarnă. Dacă ai profitat de zăpadă pentru a face schi de tură, drumeție cu rachete sau schi nordic, poți alege un itinerariu cu distanță și denivelare asemănătoare cu cele pe care le faci iarna.

Pe de altă parte, dacă ai făcut o pauză pe timp de iarnă, îți recomandăm să reiei activitatea treptat. Dacă, temporar, nu mai practici sport, condiția ta fizică scade. Pentru a nu te răni sau descuraja, este ideal să reiei activitatea treptat. Așadar renunță la traseele sezonului de vară sau la reperele obișnuite și înlocuiește-le cu un itinerariu mai ușor !

În cele din urmă, pentru a evita orice surpriză neplăcută, este de preferat să alegi o drumeție la altitudine mică, pentru a nu rămâne blocat pe traseu din cauza zăpezii.

O ȚINUTĂ ADECVATĂ

Primăvara vremea este și mai variabilă. Poate fi cald, frig sau umezeală, și toate acestea în aceeași zi. Pentru a te adapta acestor schimbări de temperatură, îți recomandăm următorul echipament:

  • O bluză respirantă cu mâneci lungi,
  • Un polar, pentru confort termic,
  • O jachetă impermeabilă, ușoară și compactă, care te poate proteja de ploaie,
  • Pantaloni confortabili și ușori, care se usucă rapid,
  • Încălțăminte impermeabilă.

Respectând principiul celor 3 straturi în partea superioară a corpului, poți face față cu brio variațiilor de temperatură, dar poți și să adaptezi echipamentul în funcție de intensitatea efortului. La urcări sau în caz de vreme caldă, vei transporta polarul mai mult în rucsac. Invers, în pauze sau dacă temperaturile sunt scăzute, vei avea parte de confort termic îmbrăcându-l !

CUM SĂ TE PROTEJEZI DE FRIG

Pentru a practica drumeția în cele mai bune condiții de confort termic, Quechua îți recomandă să respecți pe cât posibil principiul celor „3 straturi”.

3 straturi, 3 grosimi de îmbrăcăminte. Dar nu orice articole vestimentare.

 

 

 

STRATUL 1: GESTIONAREA TRANSPIRAȚIEI

Primul strat este compus dintr-o bluză tehnică care să fie cât mai mulată. Datorită materialului specific, aceasta transferă umiditatea corpului spre exterior și îți menține pielea uscată.

În timpul efortului, bluza tehnică asigură evacuarea transpirației și reglează astfel temperatura. Aceasta limitează și efectul de supraîncălzire.

După efort, datorită uscării rapide, limitează efectul „freezing” – răcirea care intervine datorită evaporării apei înmagazinată de un material.

STRATUL 2: CĂLDURĂ

Este stratul intermediar constituit dintr-un pulover sau un hanorac din polar. Polarele Quechua asigură căldură și transferă umiditatea spre exterior.

Polarul gros creează un strat de aer între primul și al treilea strat de haine. Aerul este cel mai bun izolant termic.

STRATUL 3: PROTECȚIE

Este ultimul strat, în contact cu exteriorul. Este compus dintr-o jachetă impermeabilă și respirantă. Datorită acestei membrane, apa nu pătrunde în material (impermeabilitate), iar transpirația este evacuată (respirantă); jacheta protejează de ploaie, zăpadă și vânt.

Pentru primăvară și toamnă, combinațiile pot varia:

– Bluză tehnică + jachetă dacă plouă sau dacă bate vântul

– Bluză tehnică + polar anti-vânt și respirant

Bine de știut: lâna merinos se poate purta atât iarna, cât și vara. Fibrele sale evită dezvoltarea mirosurilor neplăcute și au o mare capacitate de absorbire și de evacuare a umidității corporale. Descoperă gama de lână merinos aici.
Poți începe prin a merge lent, continuând cu anumite exerciții pentru lucrarea părților corpului care vor fi solicitate: glezne, gambe, genunchi, spate, umeri și gât.
PREGĂTEȘTE-TE PENTRU DRUMEȚIE !

Încălzirea este o etapă importantă care nu trebuie neglijată, mai ales dacă este vorba despre o drumeție.

Total
1K
Shares

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (5 voturi, medie: 4,80 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*