Indiferent de nivelul practicii tale de înot, respirația este adevăratul motor al efortului fizic. Deși antrenarea respirației este foarte importantă, acest element tehnic este adesea ignorat, atât în antrenamente, cât și în competiții. În afara apei, respirația se face natural și în mod inconștient. Însă, în apă, acest proces se schimbă.

IMPORTANȚA ANTRENAMENTULUI RESPIRATOR

În timpul unui efort, plămânii dau dovadă de capacitate de adaptare foarte mare. Atunci când cererea de oxigen crește, plămânii asigură inspirarea unei cantități mai mari de aer, și implicit de oxigen. Același fenomen are loc și la nivelul expirației pentru eliminarea în aer a unei cantități mai mari de gaz carbonic.

Antrenamentul îți permite să înveți să respiri într-un mod mai scurt și mai profund, și, astfel, mai eficient. Există exerciții respiratorii care te ajută să respiri mai bine în timpul înotului.

Așadar, dacă înveți să respiri, îți poți îmbunătăți considerabil performanțele.

O persoană antrenată va beneficia de o capacitate mai bună de utilizare a respirației și a oxigenului din aer; așadar, își va putea reduce frecvența respiratorie și va putea fi mai eficientă.

În mod concret, o respirație mai bine controlată va deveni un atu în timpul efortului, în fazele de pregătire ale încălzirii, și în fazele de recuperare și întindere, de după activitatea fizică.

„LIPSA AERULUI”

Atunci când sistemul circulator nu reușește să transporte o cantitate suficientă de sânge, în raport cu cererea, acest lucru provoacă îngreunarea respirației. Însă nu capacitatea respiratorie sau funcția respiratorie sunt cele afectate în mod direct. Inima joacă un rol principal în această senzație de lipsă a aerului, chiar înaintea plămânilor.

Respirația necorespunzătoare implică oxigenare necorespunzătoare. Este vorba despre hipoxie. Se produce un dezechilibru între nevoile de oxigen ale țesuturilor și cantitățile de oxigen primite. Atunci când hipoxia afectează mușchii, pot apărea crampe și leziuni inflamatorii.

ÎN MEDIUL ACVATIC

În apă, respirația se efectuează mereu pe gură. Expirația trebuie să fie activă, pentru a elimina tot aerul prezent în plămâni și pentru a inspira apoi mai eficient. Așadar timpul de expirație este de două sau trei ori mai lung decât timpul de inspirație.

O altă particularitate a respirației acvatice este coordonarea dintre mișcări și respirație. Fie că înoți crawl sau cu brațele, fluture sau pe spate, timpii de  expirație și inspirație trebuie să fie sincronizați cu mișcările brațelor și picioarelor.

Respirația are o mare influență asupra:

-Tehnicii de înot

-Flotabilității

-Echilibrului și alinierii corpului în apă

-Propulsiei și efortului muscular

-Dinamismului în apă și rezistenței la avansare

Acum că ai aflat cât de importantă este respirația, scoate capul din apă și respiră corespunzător!
Atunci când cererea de oxigen crește, plămânii asigură inspirarea unei cantități mai mari de aer, și implicit de oxigen

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*