fbpx

ZIUA MEA SPORTIVĂ: 10 SFATURI DE «SPORT & NUTRIȚIE»

Alimentația corectă este esențială pentru reușita antrenamentelor și succesul în competiții. Aceasta este un factor la fel de important precum programul de antrenament sau cel de somn. În cele ce urmează, îți prezentăm recomandările noastre pentru un start bun.

Sfatul nr. 1 « Sport & alimentație» : Stabilește-ți un program fix pentru mese

Astfel, organismul tău beneficiază de un aport de energie constant și poate digera alimentele.

Sfatul nr. 2 « Sport & alimentație» » : Nu neglija micul dejun

Mulți sportivi sar peste micul dejun. Aportul de glucide și proteine pe care acesta îl asigură influențează tot parcursul zilei. Dacă organismul primește o cantitate prea mică de glucide și proteine, îți va fi greu să te concentrezi, cauza fiind hipoglicemia. Aceeași stare intervine și dacă între micul dejun și prânz trece prea mult timp sau dacă ai antrenamente după-amiază. Buna desfășurare a activității sportive, precum și recuperarea de la fina, vor avea de suferit. Masa care urmează nu va putea compensa carențele provocate de lipsa micului dejun.

Sfatul nr. 3 « Sport & alimentație» : Adoptă un stil alimentar variat și echilibrat

O alimentație variată asigură aproape în totalitate necesarul de vitamine și minerale, susținând performanțele fizice ale sportivilor.

O alimentație echilibrată presupune tratarea cu seriozitate a fiecărei mese a zilei și trebuie să conțină:

  • Carbohidrați (paste, orez, griș, cartofi, pâine): la fiecare masă, pentru a acoperi necesarul de energie,
  • carne, pește, ouă : 1 dată/ de 2 ori pe zi, pentru a acoperi necesarul de proteine,
  • fructe și legume : cel puțin 5/ zi, pentru a acoperi necesarul de fibre, apă și vitamine,
  • lactate : consumate de 3 ori pe zi, pentru a asigura aportul necesar de proteine și calciu,
  • grăsimi: a nu se consuma în exces. Nu încerca însă să le elimini complet, pentru a nu afecta necesarul de vitamine și lipide.
  • alimentele dulci:  a nu se consuma în exces. Nu încerca însă să le elimini complet, ci doar să le consumi cu moderație.
  • apă : în voie.

Sfatul nr. 4 « Sport & alimentație»: Hidratează-te

Hidratarea este cel mai bun mod de a evita deshidratarea. Trebuie să te hidratezi înainte, în timpul și după sport. Hidratarea eficientă este cheia către o recuperare mai rapidă. Consecințele deshidratării sunt: reducerea performanțelor, accidente musculare, tulburări digestive. Apa este singurul lichid esențial pentru o bună hidratare, însă, în timpul efortului de peste 1 oră, este important să bei și preparate speciale, pentru un plus de energie.

Sfatul nr. 5 « Sport & alimentație» : Asigură-le energie mușchilor

Activitatea fizică îți consumă energie, de aceea trebuie să o reînnoiești constant. Alimentele care asigură energia necesară sunt carbohidrații, bogați în glucide complexe. Pentru eficiență maximă, consumă carbohidrați fracționat pe tot parcursul zilei, adică la fiecare masă.

Sfatul nr. 6 « Sport & alimentație»  : Consumă fructe și legume

Au un aport caloric scăzut, dar acoperă necesarul de vitamine și minerale, având un impact direct pentru buna asimilare a nutrienților. Sunt și bogate în fibre, ajutând tranzitul intestinal.

Sfatul nr. 7 « Sport & alimentație»  : Mănâncă înainte de efort

Mâncând înainte de antrenamente și competiții, îți crești șansele de reușită. Alimentația insuficientă poate provoca hipoglicemie, cea prea consistentă poate provoca tulburări digestive. De aceea, trebuie să alegi o masă completă, dar ușor de digerat.

Sfatul nr. 8 « Sport & alimentație»  : Mănâncă în timpul efortului

Hidratarea și alimentația în timpul efortului sunt factori cheie în evitarea deshidratării și a scăderii nivelului de energie, deci și a performanțelor. 3 elemente sunt esențiale: apa, pentru hidratare, sodiul, pentru a compensa mineralele pierdute prin transpirație, dar și glucidele, pentru a compensa consumul de energie.

Sfatul nr. 9 « Sport & alimentație»  : Nu neglija recuperarea

După încheierea competiției sau a antrenamentului, sportivii au tendința de a uita să facă și recuperare. Indiferent de tipul de activitate sportivă, corpul are nevoie să își regăsească echilibrul. De aceea, trebuie să compensezi orice pierdere de electroliți  și să îți refaci rezervele de energie, importante pentru reluarea antrenamentelor cu forțe proaspete.

Sfatul nr. 10 « Sport & alimentație»: Atenție la consumul de alcool

Nu este recomandat ca sportivii să consume alcool. Aportul său caloric (7kcal / g de alcool) nu poate fi folosit pentru efortul muscular. Alcoolul reduce capacitățile fizice și crește nivelul de toxine pe care organismul va trebui să le elimine. Mai mult, accelerează deshidratarea și modifică modul de reglare a transpirației.  

Mai mult, anumite federații sportive consideră alcoolul ca produs dopant.

Propunerea noastră de produse pentru nutriție sportivă

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 4,50 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*