Așteptate de luni întregi, vacanțele sunt înainte de orice dedicate odihnei, distracției, relaxării cu familia și prietenii. Un pretext pentru leneși?

A începe sesiunea de alergare după o lungă perioadă de pauză: obiectivul de antrenament în vacanță nu trebuie să fie unul foarte ambițios dar e o șansă în descoperirea unor noi senzații. Eliberează-te de tensiuni, împărtășește momentele de efort cu apropiații și – mai ales – ascultă-ți corpul.

> ECHIPAMENTUL CORESPUNZĂTOR

Este esențial să ai o pereche de încălțăminte specială pentru alergare, un șort și un tricou/ un maiou lejer pentru alergare, care evacuează rapid transpirația. În cazul antrenamentelor pe vreme însorită, protecția este foarte importantă, poartă o șapcă și aplică un strat de cremă protectoare pe zonele expuse.

> NU TE AVENTURA TRASEE NECUNOSCUTE

Înainte de a parcurge un traseu necunoscut, este recomandat să mergi înainte în recunoaștere. Poți face asta pe bicicletă. O jumătate de oră de efort este un bun început. Dacă trebuie să și mergi pe jos, fă-o înainte de a simți că te lasă puterile. Alternează câte 2 minute de mers rapid cu 10 de mers în ritm normal.

> ALEARGĂ ÎN RITM MODERAT

Ritmul de anduranță înseamnă că poți purta conversație în timp ce alergi fără să simți că rămâi fără aer. Este un semn că te afli în zona de confort (nu mai mult de 85% din ritmul cardiac maxim). Nu e cazul să forțezi.

> MĂREȘTE PROGRESIV DURATA IEȘIRILOR

Dacă reușești să alergi (alternat cu câteva minute de mers) timp de 30 de minute la începutul vacanțelor, nu încerca să prelungești peste 50 de minute la sfârșitul acestora. Este important ca organismul să se adapteze progresiv.

Alergarea în conditii de siguranță:

Este recomandat:

-să anunți pe cineva atunci când pleci să alergi și să spui în ce direcție te îndrepți
-să ai telefonul cu tine
-să ai apă pentru hidratare consecventă ( chiar dacă antrenamentul nu depășește 45 de minute)
-să ceri ajutor dacă te simți slăbit sau într-o stare anormală (dureri în piept, amețeală…)

> STABILEȘTE-ȚI UN OBIECTIV PRECIS

Stabilește-ți un program de antrenament echilibrat pentru a progresa, alătură-te unui club sau unei asociații pentru a avea o motivație în plus, înscrie-te la o cursă de alergare în perioada următoare pentru a-ți stimula competitivitatea.
A începe sesiunea de alergare după o lungă ruptură: obiectul vacanțele dumneavoastră nu trebuie să fie unul foarte ambițios dar e o șansă în descoperirea unor noi senzații. Transpirați, împărtășiți momentele de efort cu apropiații și – mai ales – ascultați-vă corpul.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020