Topul greșelilor de evitat atunci când înveți să schiezi

Te-ai decis să înveți să schiezi, dar nu știi de unde să începi? Pornește cu un lucru simplu: o listă cu greșelile tipice ale începătorilor în primele ore de schi.  Știi vorba aceea: „învaţă din greşelile altora, nu o să ai timp să le faci tu pe toate”. Așa că, pentru a-ți scurta drumul de la începător la avansat, îți oferim o listă cu ce nu este recomandat să faci:

1. Te dai pe pârtiile dificile sau foarte aglomerate  

Când încă ești la nivel de începător, nu ai nevoie de cea mai abruptă sau lungă pârtie ca să înveți câteva tehnici de schiat, dar este esențial să alegi o pârtie cât mai aerisită și liberă, dacă se poate.  

Cum poți corecta: 

În funcție de gradul de înclinare, pârtiile se împart în patru categorii: verzi, albastre, roșii și negre. Pârtia verde este ideală pentru începători și are un grad de înclinare sub 25%. Pe măsură ce capeți experiență, poți trece la următorul nivel. Pârtia albastră este cea mai bună pentru începătorii care au făcut deja câteva trasee. Gradul de înclinare al acesteia este puțin sub 25%. Descoperă lista pârtiilor din România citind articolul: Schiatul in Romania: cele mai bune partii pentru fiecare nivel de dificultate.  

De asemenea, evită perioadele aglomerate. Dacă vrei să te bucuri de lecții de schi în liniște, recomandat este să le urmezi în timpul săptămânii și la mijlocul lunii februarie. 

 2. Nu alegi echipamentul potrivit  

O altă greșeală pe care o poți face este că nu alegi un echipament potrivit nevoilor tale. De regulă, clăparii joacă un rol esențial. Confortul pe care ei îl oferă dictează starea pe care o vei avea pe pârtie. Nu trebuie să fie foarte ficși, să te strângă, dar nici atât de lejeri încât să nu îți poți controla mișcările.  

Cum poți corecta: 

Informează-te înainte de a-ți alege echipamentul sau cere sfaturile unei persoane cu experiență în acest domeniu. Pe site-ul nostru găsești o serie de articole care te pot ajuta. De exemplu, poți afla de AICI cum să îți alegi corect clăparii pentru schi. Alături de aceștia, ai nevoie și de: 

  • Mănuși și cască de protecție – dacă vrei ca experiența ta pe pârtie să fie una reușită și fără peripeții, mănușile și casca de protecție sunt un „must have”;
  • Pantaloni de schi – confortul din timpul mișcării este important, așa că merită să alegi o pereche de pantaloni impermeabili, călduroși, dar care permit, în același timp, pielii să respire și scot transpirația la exterior;
  • Geacă de schi impermeabilitatea este unul dintre cele mai importante criterii în funcție de care merită să îți alegi geaca de schi. Recomandat este să optezi pentru un material care are 5.000 mm impermeabilitate și un strat de aerisire cu valoarea 4.000/m2/24h;
Descopera intreaga gama de JACHETE DE SCHI PENTRU FEMEI
  • Ochelari de schi – alegerea perechii potrivite trebuie făcută în funcție de mărime, forma lentilei, gradul de lumină transmisă, nivelul de protecție UV;
Descopera intreaga gama pentru OCHELARI DE PROTECTIE SCHI
  • Schiuri – le poți închiria direct de pe pârtie sau le poți cumpăra. De regulă, cu cât schiurile sunt mai scurte, cu atât sunt mai ușor de manevrat. Din acest motiv, dacă ești începător, este recomandat să alegi schiuri mai scurte cu 15-5 cm față de înălțimea ta; de exemplu, dacă ai o înălțime de 170-175 cm, înălțimea schiurilor trebuie să fie între 155-160 cm;
  • Bețe de schi se aleg în funcție de trei criterii: dimensiune, rozetă și mâner. Află mai multe detalii în articolul: Cum sa alegi betele de schi, potrivite nevoilor tale.

3. Înveți singur, fără să iei lecții de schi 

Indicat este ca, atunci când pornești pentru prima dată pe drumul schiatului, să ai un însoțitor, adică să urmezi câteva cursuri de schi pentru adulți. Nu încerca să înveți singur. Motivul? Există riscul să înveți greșit anumite tehnici de schiat. Va fi mai greu să le corectezi, din moment ce ai învățat lucrurile într-un anumit mod. Prin câteva ore de schi, vei putea dobândi cunoștințe de bază: poziția corectă pe schiuri, ce trebuie să cuprindă echipamentul unui schior, tehnici de schiat esențiale și multe alte informații utile pe viitor. 

În cat timp înveți sa schiezi – ore de schi

Desigur că răspunsul la această întrebare depinde de mai mulți factori: rezistența ta la efort, capacitatea de a-ți menține echilibrul, flexibilitatea, dar și talentul instructorului de a te învăța tehnicile de bază. În plus, contează cât de mult îți place acest sport, nu doar să îl privești, ci să îl și practici. De aceea, pentru unii, șase ore pot fi suficiente, în timp ce alții au nevoie de mai multe zile de studiu.

4. Greșeli în tehnicile de schiat

Ca începător, unul dintre primele lucruri pe care ar trebui să le înveți e poziția corectă pe schiuri, iar acest aspect îl vei descoperi exersând. Fii atent, însă, la cele mai comune greșeli. Este bine să le cunoști și, dacă e cazul, să îți corectezi postura:  

  • Nu flexezi genunchii – ții picioarele prea drepte, fără ca tibia să apese pe limba clăparului;
  • Stai prea înclinat pe spate;
  • Ții mâinile prea apropiate de corp;
  • Menții distanța dintre schiuri prea mică sau prea mare; 
  • Nu te uiți în față, ai privirea în pământ;
  • Miști prea mult brațele;
  • Ai tendința să cazi în față sau pe spate și nu în lateral.

Cât timp picioarele sunt foarte apropiate, genunchii nu sunt ușor flexați și tibia nu atinge limba clăparilor, schiurile nu pot fi controlate. De asemenea, dacă nu ții brațele corect, nu menții privirea înainte și te uiți în jos, spre schiuri, nu îți vei putea menține echilibrul. În plus, având privirea orientată în jos, vei avea tendința să curbezi spatele și gâtul. Această postură te va obosi și îți va limita dinamica mișcărilor. Un alt lucru esențial este că toate mișcările pe schiuri sunt efectuate de partea inferioară a corpului (bazin, picioare). Partea superioară (trunchiul, abdomenul, brațele) are un rol compensatoriu – pentru a-ți menține echilibrul și a-ți lua avânt.

Care este poziția corectă pe schiuri 

Pentru un schior începător, poziția de bază este denumită plug. Aceasta presupune ca distanța dintre schiuri să fie aproximativ egală cu lățimea șoldurilor tale. Vârfurile schiurilor sunt îndreptate spre interior, cozile schiurilor spre exterior, astfel încât să se formeze litera V, dar fără ca vârfurile să se atingă. Ține genunchii flexați, astfel încât să simtă limba clăparului. Trunchiul este ușor înclinat înainte, iar greutatea corpului trebuie să fie uniform distribuită pe întreaga suprafață a schiurilor. Îndoaie ușor brațele și poziționează-ți mâinile puțin deasupra coapselor, având coatele ușor depărtate de corp (aproximativ 40 cm). 

Chiar dacă la început, îți poate părea dificil să înveți să schiezi, exersând, vei face progrese de la o oră la alta. Corectează-ți tot timpul postura, învață cum să cazi corect, cum să te ridici și, în scurt timp, vei obține rezultate bune. Te vei îndrăgosti de acest sport!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 3,33 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020