Sodiul este important pentru un sportiv de rezistenţă, dar aportul său depăşeşte uneori nevoile persoanelor care consumă alimente gata preparate şi alimente procesate.

UNDE GĂSIM SODIUL?

În general acesta se găseşte în sarea de masă, în produsele de patiserie sărate, în brânzeturi şi fructele de mare.

SODIUL ŞI SPORTUL

Sodiul are un rol esenţial în sportul de rezistenţă. În timpul efortului, echilibrul hidroelectrolitic al corpului poate fi compromis din cauza pierderilor de apă și de sodiu prin transpiraţie. Aportul de sodiu poate ajuta în cazul efortului intensiv. Mai mult, adaosul de sodiu în băuturi pentru sportivi facilitează absorbţia de apă şi de carbohidraţi.

NECESARUL DE SODIU

Aportul de sodiu nu trebuie să depăşească 2,4 g/zi. Sodiul este un mineral întâlnit în abundenţă în alimentaţia noastră şi poate cauza numeroase boli (hipertensiune, boli cardiovasculare, etc.). De aceea este important să îţi asiguri aportul minim necesar de sodiu, fără a depăşi doza recomandată.
Sodiul este important pentru un sportiv de anduranţă, dar contribuţiile lui depăşesc uneori nevoile persoanelor care consumă alimente gata preparate şi alimente procesate.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020