Schiatul în România: cele mai bune pârtii de schi pentru fiecare nivel de dificultate

Pentru mulți, sezonul rece este o ocazie perfectă de a merge pe pârtie și de a se bucura din plin de sporturile de iarnă preferate. Cu toate că există o mare varietate de opțiuni în ceea ce privește activitățile, schiatul este, cu siguranță, una dintre cele mai îndrăgite, iar mii de persoane așteaptă cu nerăbdare deschiderea pârtiilor, pentru a practica acest sport. 

Din punctul de vedere al pârtiilor, România oferă foarte multe opțiuni amatorilor de sporturi de iarnă, iar dacă îți dorești să rămâi în țară pentru o experiență memorabilă de schiat, ai la dispoziție o mare varietate de opțiuni dintre care să alegi. 

În cele ce urmează, îți prezentăm cele mai bune pârtii de schi, în funcție de nivelul de dificultate, și vom vorbi despre beneficiile schiatului, dar și despre echipamentul pe care trebuie să îl ai cu tine atunci când ești pe pârtie. 

  • Principalele beneficii ale schiatului 
  • Ce echipament de schi trebuie să-ți procuri
  • Cele mai bune pârtii de schi din România, în funcție de nivelul de dificultate
  • Cum să te protejezi de accidentări pe pârtia de schi 

Principalele beneficii ale schiatului 

Schiatul este un sport de iarnă foarte apreciat, atât de persoanele care caută adrenalină, cât și de cele care își doresc să se relaxeze într-un cadru montan, înconjurate de vegetație și de aerul curat. Dacă nu ai mai schiat până acum, ar trebui să știi că acest sport este conceput pentru a fi practicat atât de începători, cât și de experți, iar dacă iarna aceasta ai decis să cobori pentru prima oară pe pârtie, ar trebui să-ți duci planul la bun sfârșit, pentru că schiatul oferă foarte multe beneficii, printre care: 

  • Este un antrenament cardio excelent, bătăile inimii accelerându-se, în timp ce sângele circulă mai rapid în corp;
  • Îmbunătățește flexibilitatea și, astfel, previne problemele legate de articulații;
  • Este o activitate care te ajută să slăbești, datorită căreia vei reuși să arzi între 300 și peste 1.000 de calorii pe oră, depinzând de intensitatea cu care practici acest sport;
  • Antrenează principalele grupe de mușchi, fiind necesar să îți folosești corpul în întregime;
  • Ajută la scăderea nivelului de stres;
  • Fiind vorba de o activitate practicată în aer liber și, cu atât mai mult, într-o zonă montană, unde aerul este cel mai curat, schiatul este considerat un bun remediu pentru persoanele care suferă de probleme respiratorii. 

 

Ce echipament de schi trebuie să-ți procuri

Pentru a avea o experiență plăcută pe pârtie și pentru a practica acest sport montan în siguranță maximă, ar trebui să te asiguri că îți procuri din timp un echipament de schi adecvat. În cele ce urmează, îți prezentăm toate accesoriile necesare unui schior:

Schiuri și bețe de schiuri

Evident, cele mai importante accesorii pe care ar trebui să le ai cu tine pe pârtie sunt schiurile și bețele de schiuri. Schiurile sunt cele care te ajută să aluneci pe zăpadă, iar bețele sunt folosite pentru a te împinge pe pantă și pentru a mări viteza de alunecare. De asemenea, pentru a te bucura de calitatea schiurilor pentru un timp mai îndelungat, este necesar să le întreții corespunzător, folosindu-te de ceară și de un fier special. Iată cum se realizează ceruirea schiurilor. 

Această operațiune este destul de simplă. Ceara se aplică pe suprafața tălpilor schiurilor, care trebuie curățate și uscate. Se introduce în priză fierul de ceruire, pentru a se încălzi. Ceara va trebui și ea încălzită și aplicată sub formă lichidă, pe circa 40% din suprafața tălpilor, cu ajutorul fierului. 

Dacă observi că ceara aplicată nu acoperă întreaga suprafață a tălpilor, atunci mai poți adăuga. Foarte important este să nu lași fierul în același loc prea mult timp, deoarece va arde tălpile. După ce ai aplicat ceara, trebuie să înlături excesul cu o racletă, dar fără să zgârii tălpile. Ultimul pas este să folosești o perie pentru a îndepărta excesul și pentru a fixa cât mai bine ceara pe schiuri.

Ceara poate fi aleasă în funcție de tipul de zăpadă pe care vei schia, însă poți să optezi și pentru variante de ceară universală.

Încălțăminte pentru schi – clăpari

Încălțămintea pentru schi poartă numele de clapari. Aceștia sunt creați pentru a-ți fixa piciorul pe schiuri, pentru a-ți asigura protecția termică și pentru a-ți oferi un grad înalt de confort în timpul schiatului, astfel încât să îți poți controla mișcările. Clăparii potriviți pentru tine sunt cei în care piciorul se fixează perfect atunci când cataramele sunt strânse la reglajul mediu.

Descoperă categoria de clăpari

Îmbrăcăminte pentru schi 

Îmbrăcămintea pentru schi este formată din bluze (de preferat, bluze termice), pantaloni și jachetă. Îmbrăcămintea pentru schi este disponibilă atât pentru bărbați, cât și pentru femei și este menită să țină de cald schiorului și să îi permită, în același timp, să poată face orice mișcare într-un mod confortabil.

 

Descoperă categoria de îmbrăcăminte schi pentru femei

Descoperă categoria de îmbrăcăminte schi pentru bărbați

Accesorii de protecție pentru schi

Pe lângă îmbrăcăminte, este important să te echipezi și cu elemente de protecție și accesorii pentru schi. Căștile și ochelarii te protejează de zăpadă și vânt, dar și de posibilele accidente. Accesorii precum husele sau rucsacurile te ajută pentru a transporta și proteja echipamentul de schi.

Descoperă categoria de accesorii pentru schi

Cele mai bune pârtii de schi din România, în funcție de nivelul de dificultate

În România, pasionații de schi au foarte multe opțiuni de pârtii pe care să se bucure de frumusețea acestui sport de iarnă. Pentru a putea alege o pârtie potrivită nivelului tău de experiență, ar trebui să știi cum se diferențiază pârtiile în funcție de gradul de dificultate și care sunt opțiunile tale. 

Tipuri de pârtii în funcție de gradul de dificultate

Este important de știut că, în funcție de nivelul de dificultate, pârtiile se împart în patru categorii: verzi, albastre, roșii și negre, după cum urmează: 

  • Pârtia verde este cea mai ușoară, fiind perfectă pentru începătorii fără experiență și având un grad de înclinare de sub 25%;
  • Pârtia albastră este cea mai bună pentru începătorii cu măcar câteva trasee efectuate pe pârtia verde și pentru cei de nivel intermediar, gradul de înclinare fiind puțin sub 25%;
  • Pârtia roșie este o alegere potrivită pentru cei avansați, având un grad de înclinare aproape de 40%;
  • Pârtia neagră este recomandată doar pentru experți, traseul fiind periculos și având gradul de înclinare de peste 40%.

Pârtii de schi în România pentru începători și schiori de nivel intermediar

În țara noastră, cel puțin momentan, nu se găsesc pârtii cu indicatoare verzi, însă atât începătorii, cât și cei de nivel intermediar pot schia pe următoarea categorie de pârtii: 

  • Pârtia Havas din stațiunea Bucin și pârtia Bradul din stațiunea Toplița, ambele din județul Hunedoara, au o lungime de 1.200 de metri fiecare;
  • Pârtia Buscat din stațiunea cu același nume, din județul Cluj, are o lungime de 1.300 de metri;
  • Pârtia Roata 5 din stațiunea Cavnic, județul Maramureș, are cea mai mare lungime, și anume, 2.300 de metri.

Pârtii de schi în România pentru avansați

Cele mai lungi pârtii de schi din România cu indicator roșu, adică cele pentru avansați, sunt:

  • Pârtia 1 din cadrul stațiunii Ski Resort Alpina, județul Vâlcea, are lungimea de 2.257 de metri;
  • Pârtia Dealul Negru din Vatra Dornei, județul Suceava, are o lungime de 3.000 de metri;
  • Pârtia Straja din stațiunea cu același nume, județul Hunedoara, este cea mai mare pârtie din România cu indicator roșu și are o lungime de 8.300 de metri.

Pârtii de schi în România pentru experți

Poți găsi și pârtii cu un nivel foarte avansat de dificultate, și anume pârtii pentru experți. Iată stațiunile de schi de acest tip care au cele mai lungi trasee:

  • Pârtia Șoimului din Gura Humorului, județul Suceava, are lungimea de 1.478 de metri;
  • Pârtia Constantinescu din stațiunea Straja, județul Hunedoara, are o lungime de 1.741 de metri;
  • Pe pârtia Mogoșa din stațiunea Șuior, județul Maramureș, se poate schia pe lungimea de 2.200 de metri.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (11 voturi, medie: 3,91 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020