Sportul reprezintă sănătate, iar unul dintre obiectivele sale  este de a evita leziunile, microtraumatismele, pentru a putea să te recuperezi cât  mai repede posibil şi pentru a te bucura din plin de beneficiile sale.

Curbaturile după sport pot fi evitate sau diminuate înainte de a devini  insuportabile, pentru a îți putea relua activitatea cât mai repede.

 

MASAJUL: UN MEDICAMENT NATURAL ÎN RECUPERARE

Recuperarea joacă un rol vital în  toate sporturile, indiferent de nivelul tău de practică. Cu cât te recuperezi mai repede, cu atât te vei simți într-o stare mai bună, atât fizic cât și psihologic.

Recuperarea joacă un rol vital în toate sporturile, indiferent de nivelul și de tipul de practică. Cu cât te vei recupera mai repede și mai bine, cu atât te vei simți într-o stare mai bună fizică și psihologică.

Întinderile, remediile cu surse reci, dieta, hidratarea și masajul fac parte din diferitele metode pentru o recuperare optimă.

 

MASAJUL SPORTIV ESTE O TEHNICĂ MANUALĂ DE RECUPERARE

Masajul sportiv după efort, reduce inflamația, diminuează stresul și reduce apariția  curbaturilor.

Masajul acționează ca un cicatrizant  al microleziunilor la nivelul fibrelor musculare, prin creșterea vasodilației cutante și facilitează  circulația venoasă și limfatică.  Acesta are un efect analgezic și  acționează precum un medicament fără a avea contraindicații.

 

FIȘA TEHNICĂ A UNUI MASAJ DE RECUPERARE:

Masajul trebuie să aibă loc într-o cameră cu o temperatură plăcută, o încăpere luminoasă și naturală pentru a evita agresivitatea vizuală. Este ideal să ai o muzică ambientală pe fundal și să stai întins pe o masă de masaj acoperită cu o pânză de unică folosință.  Înainte de masaj poți începe cu un duș cald sau o sesiune  scurtă de saună, pentru a facilita vasodilatația.

 

TEHNICĂ COMPLEMENTARĂ

Există afecțiuni care pot fi tratate sau ameliorate cu ajutorul unui masaj special, numit drenaj limfatic. Acesta poate fi realizat manual, sau chiar la un aparat special. Are un rol primordial ce ajută la stimularea limfei, care este responsabilă cu eliminarea toxinelor din organism.

 

CONCLUZIE

DOMS (Delayed onset muscle soreness)  sau curbaturile după efort  sunt fenomene curente care pot apărea destul de rapid după sesiunea ta sportivă.

Masajul are un rol important în procesul de recuperare de după efort pentru a limita și a atenua durerile indiferent de sportul pe care îl practici sau de nivelul la care îl practici.
Sportul reprezintă sănătate, iar unul dintre obiectivele sale este de a evita leziunile, microtraumatismele, pentru a putea să te recuperezi cât mai repede posibil şi pentru a te bucura din plin de beneficiile sale.
Curbaturile după sport pot fi evitate sau diminuate înainte de a devini insuportabile, pentru a îți putea relua activitatea cât mai repede.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020