fbpx

PROTEINELE VEGETALE, CE SUNT ELE DE FAPT ?

Proteinele sunt, împreună cu carbohidrații și lipidele, macronutrienți care constituie în cantități mai mult sau mai puțin importante anumite alimente.

Ele au un rol major în structura și construcția celulelor și organelor noastre, inclusiv a mușchilor, a pielii, părului, unghiilor etc.

Atunci când se practică o activitate fizică în general și în special în culturism, este necesar să se asigure o cantitate suficientă de proteine pentru a evita catabolismul muscular și o calitate optimă a acestor proteine, luând în considerare compoziția lor în aminoacizi.

INTERESUL FAȚĂ DE PROTEINELE VEGETALE

Proteinele vegetale sunt interesante pentru conținutul lor ridicat de proteine de bună calitate, biodisponibilitatea lor bună, asimilarea digestivă bună, indicele PRAL atunci când nu sunt rafinate, bogăția lor în săruri minerale, oligoelemente, fibre și vitamine.

Acestea sunt, de asemenea, lipsite de colesterol și conțin grăsimi bune pentru sănătatea voastră.

Bogăția lor în glucide complexe și fibrele sunt un avantaj major pentru sănătate și controlul greutății.

INCONVENIENTELE PROTEINELOR VEGETALE

Contrar proteinelor animale, proteinele vegetale sunt incomplete

Ele nu conțin singure cei 9 aminoacizi esenșiali cu exceptia a două dintre ele :

• Soia

• Quinoa

Termenul “esențial” înseamnă că acești aminoacizi nu pot fi sintetizați de corpul nostru. Prin urmare, este esențial să le aducem prin dietă.

UNDE GĂSIM PROTEINE VEGETALE

• Leguminoasele sau legumele uscate

• Nuci, semințe și fructe oleaginoase

• Cereale

• Spirulina, aportul obligatoriu de proteină vegetală !!

Vedeți lista alimentelor cu cel mai mare aport de proteine vegetale

Bine de ştiut în plus

PROTEINELE VEGETALE ȘI CREȘTEREA MASEI MUSCULARE

Proteinele vegetale au avantajul de a conține doar foarte puține grăsimi, dar au dezavantajul de a nu fi complete în aminoacizii esențiali pentru sinteza proteinelor musculare sau pentru a evita catabolismul muscular.

Proteinele trebuie să fie complete în aminoacizi pentru a optimiza creșterea și recuperarea musculară și pentru a reduce oboseala.

Corpul nefiind capabil să le sintetizeze, este necesar aportul lor prin alimentație.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...