fbpx

POSTURI SI PREZENTARE

Yoga ajuta copilul sa se concentreze asupra prezentului si trairilor sale si sa experimenteze miscarile prin joaca fara a-si face griji ca ar putea face ceva gresit. Alte beneficii importante ale Yoga: ajuta copilul sa isi imbunatateasca stima de sine si increderea in el, reuseste sa asimileze un set de valori elementare, care îl vor însoti toată viata, printre care se numără calmul, sinceritatea, moderatia, curatenia, recunostinta si autodisciplina.

Balasana ~ Postura Copilului (Soricelului)

Stam pe salteluta cu fata spre sol, greutatea corpului aflandu-se pe palme si genunchi. Apoi apropiati genunchii si asezati gambele pe sol, astfel incat degetele de la picioare sa nu fie asezate sub corp. Soldurile se indoaie si bazinul se ridica spre spre tavan. Din aceasta pozitie fesele se coboara spre sol, iar coloana vertebrala se extinde. Fruntea este pe sol si gatul este alungit. Mainile sunt extinse pe langa corp, tinand palmele orientate spre tavan sau pe langa corp. Pieptul este apropiat mult de sol.

 

Beneficii :

  • Calmeaza mintea, ajuta la eliminarea stresului
  • Ajuta la imbunatatirea digestiei
  • Amelioreaza dureri ale spatelui

*Pentru cei care au probleme severe cu genunchii se recomanda a fi practicata cu precautie

Postura Casacadei (Padahastasana)

Stam in picioare, cu spatele drept si mainile pe langa corp. Picioarele sunt departate 20-30 cm. Pe inspir ridicam bratele , iar apoi pe expir ne aplecam . Genunchii pot fi putin flexati, iar treptat se mentin drepti.

Repetam de 3 ori , apoi ramanem cateva momente (5-10 secunde) in aceasta postura. Capul este in prelungirea coloanei,  iar mainile sunt lasate sa cada usor, precum apa.  Iar apoi ne ridicam incet cu barbia in piept.

 

Beneficii

  • Flexibilizeaza coloana vertebrala
  • Elimina oboseala, lenea
  • Tonifiaza organele abdominale

*Pentru cei care au probleme severe cu genunchii se recomanda a fi practicata cu precautie

Vajrasana ~Postura Diamantului

 

Venim pe genunchi, avand muschii coapselor apropiati si genunchii apropiati. Calcaiele sunt departate , intrucat acolo plasam fesele.  Palmele se pun pe genunchi, spatele este mentinut drept , umerii sunt relaxati si drepti. Este posibil sa apara disconfort in zona gleznelor si de aceea, pentru a sta cat mai confortabil,  putem aseza o perna sau o paturica sub acestea.

Este singura postura care se poate practica imediat dupa masa, intrucat ajuta la stimularea digestiei, ajutand la absorbtia nutrientilor.

 

 

Beneficii

  • Musculatura picioarelor este intarita
  • Imbunatateste digestia
  • Reduce stresul
  • Previne sciatica

*Pentru cei care au probleme severe cu genunchii se recomanda a fi practicata cu precautie

Te invit cu drag la cursurile mele sa exploram lumea minunata a lui Happy Little Yogi si vei observa diferenta!

*******

Michelle Dumitru este instructor de yoga Certificat International de catre Yoga Alliance USA (RYT 200), Yoga Alliance India(300H), instructor de yoga pentru copii, adolescenti, copii cu diferite dizabilitati si familie, certificat de catre Yoga Alliance USA(95 H RCYT), psiholog, pasionata de Yoga, Ayurveda, Dezvoltare Personala si Aromaterapie.
Este fondatoarea conceputului MikaZen “Yoga pentru tine si familia ta” si a festivalului Spring Yoga Festival.
Licentiata in psihologie, a decis sa petreca 6 ani alaturi copii, atat ca educator cat si ca pedagog-voluntar la diferite institutii non-guvernamentale.
« Misiunea mea este sa fac yoga accesibila tuturor, prin dezvoltarea capacitatii de a intelege, constientiza si percepe corpul, emotiile si atitudinile, prin metoda ce imbina yoga traditionala cu viata cotidiana actuala. »

 

Namaste

Cu prietenie,

MikaZen

R.Y.T by Yoga Alliance USA

www.mikazen.com

FB HappyLittleYogi & MikaZen

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 2,50 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*