Jogging- ul (sau alergarea ușoară), activitatea sportivă accesibilă tuturor, este benefic pentru sănătate și pentru starea de bine zilnică (are și efect terapeutic).

Durata antrenamentului și alegerea corectă a perechii de încălțăminte – acestea sunt elementele esențiale pentru reușita ta.

DESCOPERĂ SFATURILE NOASTRE :

1. STABILEȘTE DINAINTE DURATA ANTRENAMENTULUI

Prima idee preconcepută pe care trebuie să o dai uitării: distanța parcursă nu este un bun criteriu. Durata antrenamentului este cea care contează, nu numărul de km parcurși.

Pentru a progresa, poți începe cu o alergare lentă de la 10 la 15 minute, de două ori pe săptămână. Apoi, accelerează, pas cu pas. Dacă vrei să îți recapeți forma, mai ales după o pauză lungă în care nu ai mai alergat, parcurgerea în același ritm a unei porțiuni de traseu nu te ajută la nimic. Pentru a obține rezultate, frecvența recomandată este de 2, chiar de 3 ori pe săptămână.

2. URMEAZĂ UN TRASEU PREGĂTIT DINAINTE

Având un program și un traseu stabilit, îți vei putea da seama dacă alergi mai repede sau mai încet decât de obicei. Dacă alergi pentru propria plăcere, îndreaptă-te spre locuri cu teren ușor abordabil (drumuri forestiere, păduri sau parcuri). În schimb, dacă participi la competiții, trebuie să îți obișnuiești picioarele cu suprafețe mai dure.

3. POARTĂ ÎNCĂLȚĂMINTEA POTRIVITĂ

Uită de bascheții sau tenișii uzați și alege o încălțăminte adaptată pentru alergare. Înainte de a îi arunca, observă care este tipul de fuleu, analizând uzura tălpii exterioare.

4. ADAPTEAZĂ-ȚI ECHIPAMENTUL ÎN FUNCȚIE DE SEZON

Pe timp de iarnă, regula este: material respirant, material izolant și un material de protecție împotriva ploii și a vântului.
Pe timp de vară, nu uita să îți acoperi capul dacă este soare, pentru a te feri de insolație.

5. ALEARGĂ ÎN PROPRIUL RITM

Alergarea în tandem este ideală, deoarece oferă o sursă de motivație suplimentară. Cu toate acestea, atunci când ești la început, este esențial să îți găsești propriul ritm. Alergarea alături de un partener îți poate influența ritmul, ceea ce nu este necesar pentru început. Două soluții sunt, prin urmare, convenabile: adoptă ritmul impus de propriul corp și roagă-ți partenerul să se adapteze vitezei pe care tu să o poți susține. Dacă partenerul nu este în măsură să facă acest lucru, este mai eficient pentru început pentru el să alerge singur pentru a ca tu să îți poți defini viteza.


6. ÎMBUNĂTĂȚEȘTE-ȚI POSTURA 

Ține spatele drept, mâinile relaxate, și plasează piciorul corect pe sol (pentru a evita ca oboseala să se instaleze prea devreme).
Antrenați-vă pe terenuri accidentate, faceți abdomene, ameliorați-vă viteza până la 100 sau 200 m.

7. HIDRATEAZĂ-TE CORESPUNZĂTOR

Nu e niciun secret, trebuie să te hidratezi înainte, în timpul și după efortul depus, deoarece pierzi o cantitate mare de apă prin transpirație. Înainte de a alerga, consumă băuturi diluate (suc de mere, de exemplu). În timpul antrenamentului, bea apă, băuturi izotonice și nu uita să te hidratezi și după antrenament. Pe vreme rece, ia cu tine fructe uscate și batoane de cereale.

8. ALEARGĂ LA MOMENTUL POTRIVIT

Așteaptă să treacă cel puțin 2 ore de la masă înainte de a ieși la alergat.

 

9. EXERCIȚII DE STRETCHING ȘI RELAXARE

Exercițiile de stretching sunt esențiale pentru reușita antrenamentului, mai ales dacă te antrenezi de mai multe ori pe săptămână. Înainte de alergare, acest tip de exerciții te ajută să îți pregătești mușchii și tendoanele pentru efort. Apoi, la sfârșitul sesiunii, sunt un mijloc de relaxare.

10.CE SE POATE FACE ÎN TIMPUL PRIMELOR ANTRENAMENTE? 

Nu îți stabili obiective prea ambțioase de la început. Vei progresa prin antrenament. 30/40 de minute de alergare, de trei ori pe săptămână, sunt ideale pentru sănătate.
Începe fiecare sesiune de alergare cu o încălzire progresivă și încheie cu câteva exerciții de stretching.

 
Alergarea, activitatea sportivă accesibilă tuturor, este benefică pentru sănătatea dumneavoastră și pentru starea de bine zilnică ( preventivă și terapeutică). Cu toate acestea, înainte de orice reluare a practicii regulate, consultați medicul.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020