fbpx

Un sezon se apropie de final, altul urmează să înceapă ... Dar acesta nu este un motiv de a sta cu brațele încrucișate! Repausul bine meritat nu înseamnă inactivitate totală, pentru că extrasezonul este momentul în care se pun bazele pentru anul ce va urma. Profitați la maxim de această perioadă pentru a vă pregăti!

RECUPERAȚI-VĂ ÎN EXTRASEZON

După numeroase trasee realizate, dacă simtiti că sezonul trecut v-a obosit atât fizic cât și psihic, odată cu sosirea extrasezonului, este timpul să vă refaceți sănătatea pentru a continua să progresați.

- PE PLAN FIZIC

Repetarea eforturilor v-a consumat rezervele și cu siguranță simțiți o oboseală. Acest lucru este amplificat de reluarea muncii după vacanțele de vară, de zilele care se scurtează, de frig și chiar de schimbarea orei.
O greșeală foarte frecventă este să călcați direct accelerația fără a vă lua timp să vă recuperați. Aceasta este cea mai bună modalitate de a fi în formă în decembrie și obosiți în februarie ... Sezonul ce urmează va fi ruinat de această simplă greșeală.
Regula de aur numărul 1 a extrasezonului este, prin urmare, recuperarea!
Profitați de extrasezon pentru a efectua, de asemenea, niște analize complete de sânge.  Dacă aveți un deficit de minerale, nu vă faceți griji: odihna, supele sezoniere și unele ajustări nutriționale sunt, probabil, suficiente pentru a vă restabili echilibrul.

- PE PLAN PSIHOLOGIC

Mentalul este foarte important în performanțele cicliste și în mod special în MTB. Într-adevăr, trebuie să învățați să vă gestionați efortul și să vă depășești limitele fără a fi protejat de un pluton și cu un timp de recuperare mai redus decât pe șosea.
Fără această capacitate mentală, renunțați nu vă exploatați pe deplin potențialul.
În timpul unui sezon, repetarea activităților dificile vă afectează puțin câte puțin și devine din ce în ce mai dificil de a fi performant. După oboseala acumulată în timpul sezonului, extrasezonul este momentul oportun pentru a sparge rutina și a vă elibera mintea.
Regula de aur numărul 2 a extrasezonului este, prin urmare, să practicați alte activități fizice.
Această regulă acționează atât pe mentalul vostru, cât și pe fizic, deoarece numeroase activități sportive sunt complementare practicii de MTB.
Pentru a aprofunda această abordare psihologică, revedeți articolul nostru despre pregătirea mentală.

EXTRASEZON, ÎNGRIJIRE ȘI AMELIORAREA DURERILOR

Ați lăsat durerea tot sezonul fără să vă preocupe asta? O durere nu este normală, este consecința unei probleme sau a unei tratări neglijente.
Profitați de extrasezon pentru a determina de unde provine această durere. Fără să știți cauza, este greu să o faceți să dispară!
Găsiți specialistul care vă poate ajuta în această cercetare, fie că este vorba de un medic sau un expert în ciclism. Trebuie să lucrați cu adevărat asupra cauzelor pentru a putea acționa asupra consecințelor.
De asemenea, dacă ați neglijat sau ați îngrijit superficial micile răni, profitați de această tranziție între anotimpuri pentru a vă trata corect. Nu este nimic mai bun pentru a reuși în noul sezon, decât să începeți antrenamentele în deplină cunoaștere a stării proprii de sănătate.

CE ACTIVITĂȚI SĂ PRACTICAȚI ÎN TIMPUL EXTRASEZONULUI 

Extrasezonul este, de asemenea, o oportunitate de a practica discipline neobișnuite. Această schimbare a activității sportive vă este bună atât pe plan psihologic cât și pe plan fizic.
Ieșind din rutină, veți descoperi încetul cu încetul plăcere și entuziasm. Oboseala mentală a sezonului dispare treptat. Această fază de antrenament cu activități complementare este de asemenea importantă la nivel fizic.
Rămâneți activi și completați aporturile sesiunilor de antrenament MTB. De acord, dar ce discipline trebuie să practicați?
Alegerea este largă și depinde de practica, obiectivele și preferințele voastre.
Sfatul nostru: practicați în mod regulat sportul, și simțiți-vă bine. Vă plac alte sporturi, extrasezonul este momentul ideal pentru a le practica. Iată câteva exemple de sporturi pe care le puteți practica în timpul extrasezonului.

* ÎNOTUL

Înotul este probabil una dintre cele mai accesibile discipline de practicat în timpul extrasezonului, deoarece nu depinde de condițiile meteorologice.
Pe de altă parte, alegeți stilul liber de înot (crawl), sau pe spate, și nu înotați în stilul bras! Acesta din urmă va forța genunchii și riscați să vă accidentați.
Dacă nu înotați prea bine, nu ezitați să faceți câteva cursuri. Acestea vă permit să să învățați rapid și să profitați din plin de sesiunile de înot.

Descoperă produsele pentru înot aici !

* ALERGATUL

Spre deosebire de MTB și înot, alergatul este un sport în care corpul este în direct contact cu pământul. De aceea, sunt necesare precauții înainte de a începe prima sesiune.
Alergarea nu se improvizează, cu toții avem încălțări vechi care stau de luni de zile în dulap. Nu vă gândiți să le folosiți pentru alergare. Majoritatea bicicliștilor care se rănesc alergând în extrasezon o fac pentru că nu poartă încălțări potrivite.
Dacă nu ați alergat de mult timp, alternați alergatul cu mersul. 20 - 30 de minute sunt suficiente pentru primele sesiuni.
Ascultați-vă corpul, la cea mai mică durere, în special la genunchi, opriți-vă și  încercați să o vindecați. În final, nu neglijați exercițiile de întindere (stretching) și hidratarea după fiecare sesiune de alergare.

Descoperă produsele pentru alergare aici !

* BODYBUILDING

Practicarea bodybuiling-ului în afara sezonului este o alegere bună. Vă mențineți forma în timp ce vă tonifiați corpul.
În majoritatea sălilor de fitness, veți găsi un instructor care vă poate explica exercițiile și pozițiile corecte pentru a evita accidentările.
Povestiți-i despre practica voastră, astfel încât să poată viza mai bine exercițiile care vă sunt utile.
Nu există un anume "sport rău" pentru extrasezon. Alegeți să practicați sportul la intensitate moderată și luați întotdeauna măsuri de precauție pentru a evita accidentările.
Extrasezonul este adesea trecut cu vederea, dar reprezintă baza pentru sezonul ce urmează. A face greșeli în această perioadă este echivalent cu a construi o casă fără fundație. Așadar, pentru a pedala departe, menajați-vă forțele!

Descoperă produsele pentru bodybuilding aici !

IMPORTANȚA EXTRASEZONULUI ÎN PRACTICA MTB
Total
36
Shares

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (4 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...