fbpx

Triatlonul este un sport ce asociază trei activităţi : nataţia, ciclismul şi alergare. Nu exista pauză de recuperare între probe. Totul se înlănţuie printr-o tranziţie cât mai scurtă posibil. Organismul este foarte solicitat, iar alimentaţia joacă un rol primordial pentru atingerea obiectivului.

PROBA DE NATAŢIE
Este dificil să te alimentezi în apă. Pregătirea are loc înainte de probă, printr-o hidratare bună.
Consumaţi un gel energizant cu puţină apă exact înainte de a începe.

TRECEREA DE LA NATAŢIE LA CICLISM
Această tranziţie este importantă, deoarece în timpul înotului nu are loc niciun aport nutriţional.
Profitaţi de ea pentru a consuma un gel energizant cu puţină apă. Acesta vă va oferi un mic impuls îniantea probei de ciclism.

PROBA DE CICLISM
De-a lungul întregului triatlon, proba de ciclism este cea care vă permite să vă hidrataţi şi să vă alimentaţi cu uşurinţă. Menţinerea rezervelor energetice şi evitarea deshidratării sunt esenţiale. Cea mai bună metodă de a le combina pe cele două este să consumaţi băuturi energetice  precum băutura ISO.
Recomandări :

  • Beţi o gură de ISO la fiecare 10 – 15 minute.
  • Luaţi la dumneavoastră 1 sau 2 batoane Ultrabar, în cazul în care simţiţi nevoia de hrană.

TRECEREA DE LA CICLISM LA ALERGARE
Hidratarea este esenţială în această tranziţie. Trecerea de la ciclism la alergare stimulează creşterea temperaturii corpului, care trebuie menţinută cât mai stabilă posibil, pentru a evita deshidratarea.
Recomandări : Luaţi un gel energizant cu puţină apă. Un mic imbold la început de cursă nu poate decât să ajute.

PROBA DE ALERGARE
Este ultima probă. Nu este, însă, cea mai simplă, deoarece este dificil să te hrăneşti în timp ce alergi, iar necesarul de energie creşte. În general, atleţii nu poartă cu ei un bidon pentru băuturi energizante, de aceea, cel mai simplu este să oferiţi organismului un aport de energie prin consumul regulat de gel energizant. Acestea se consumă cu puţină apă.

Nu uitaţi că :
Toate produsele recomandate sunt testate în timpul antrenamentelor, pentru a asigura digerabilitatea optimă a acestora.

Marie Fauchille
Dietetician | Nutriţionist
Triatlonul este un sport ce asociază trei activităţi : nataţia, ciclismul şi alergare. Nu exista pauză de recuperare între probe. Totul se înlănţuie printr-o tranziţie cât mai scurtă posibil. Organismul este foarte solicitat, iar alimentaţia joacă un rol primordial pentru atingerea obiectivului.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 4,33 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*