Hatha Yoga: ce este, ce beneficii are și cum poate fi practicată de începători

Dacă îți dorești de ceva timp să urmezi cursuri de yoga, dar nu știi de unde să începi, Hatha Yoga te poate ajuta. Este o practică ideală pentru cei care caută echilibrul între o minte liniștită și un corp suplu. O postură mai bună, o gândire mai limpede și un organism mai puternic, acestea sunt, pe scurt, beneficiile hatha yoga. Descoperă în acest mini-ghid toate informațiile de care ai nevoie înainte de prima sesiune.

Hatha Yoga – ce este  

Ideală pentru a-ți relaxa corpul prin mișcări ușoare, Hatha Yoga este o formă de yoga care se concentrează asupra posturilor fizice („asanas” – cuvântul sanscrit dat posturii în yoga) și respirației („pranayama”). Scopul final? Pregătirea corpului pentru meditație, mudre (gesturile mâinilor) sau pentru alte stiluri yoga mai complexe. De asemenea, Hatha Yoga are rolul de a echilibra organismul din punct de vedere energetic. 

Denumirea vine de la cuvântul sanscrit Hatha, care înseamnă „energic” sau „puternic”, dar care este și o referință la „ha tha”, adică la Soare (Ha) și la Lună (Tha). Hatha Yoga presupune echilibrul dintre principiul masculin (ha) și cel feminin, pasiv (tha). 

Practica Hatha Yoga

Această practică de yoga este compusă din 84 de poziții fundamentale, dar există nenumărate variante, care vă vor împiedica să vă plictisiți.

Acesta nu este un stil, ci mai degrabă o categorie de yoga în sine, putând fi considerată sursa celor mai multe dintre tipurile de yoga din prezent. Poate include câteva alte stiluri, cum ar fi Vinyasa, Ashtanga sau Iyengar și este o abordare excelentă pentru cei care practică yoga pentru prima dată.

Beneficiile Hatha Yoga

Folosind o combinație între tehnicile de respirație și diferite posturi fizice, practica Hatha Yoga poate aduce numeroase beneficii atât pe plan fizic, cât și mental și emoțional:

  • Poate îmbunătăți capacitatea de concentrare, prin faptul că Hatha Yoga necesită atenție asupra respirației și posturilor practicate; 
  • Hatha Yoga te ajută să te relaxezi; 
  • Posturile corporale (asana) și tehnicile de respirație (pranayama) și de meditație (dyana) întâlnite în practica Hatha Yoga pot ajuta la diminuarea stresului și a senzațiilor de anxietate; 
  • Hatha Yoga te poate ajuta să pierzi în greutate și să te simți mai ușor și mai plin de energie;
  • Prin tehnicile de respirație, poți crește capacitatea plămânilor, îți oxigenezi corpul mult mai bine și îți îmbunătățești capacitatea creierului, inimii, plămânilor și a organelor digestive;
  • O practică regulată poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale; 
  • Posturile Hatha Yoga pot stimula masa organelor interne;
  • Studiile au demonstrat ca practica regulată ar putea elimina durerile de spate și pe cele lombare;
  • Hatha Yoga este o practică importantă pentru flexibilitatea articulară și musculară; 
  • Hatha Yoga te poate ajuta să îți dezvolți mobilitatea;
  • Prin meditațiile din Hatha Yoga, îți poți îmbunătăți capacitatea sistemului imunitar.

De ce echipament ai nevoie pentru a practica Hatha Yoga

Dacă dorești să te bucuri de toate aceste beneficii, dar și de mai mult confort în timpul exercițiilor, vei avea nevoie de câteva accesorii pentru Yoga și de un echipament adecvat:

  • Saltea – alege o saltea confortabilă de minimum 5 mm grosime;
  • Haine confortabile – este perfect orice tip de îmbrăcăminte de tip tricou, colanți sau pantaloni, din bumbac sau dintr-un material elastic, ce respiră și este util în mișcare;
  • Sosete antiderapante cu puncte de silicon pe talpă, pentru a împiedica alunecarea;  
  • Un prosop de gât sau o pătură, pentru momentele de relaxare;
  • Caramizile din plută, spumă sau lemn și o curea de yoga, care te ajută să stai în anumite poziții.

Hatha Yoga pentru începători

O clasă Hatha Yoga pentru începători este, de obicei, mai ușoară și mai lentă. Te poți aștepta la o introducere destul de blândă către pozițiile elementare de yoga. Cursul durează, în medie, o oră sau mai mult, iar profesorul va lega diferite asanas-uri fizice, în timp ce se va concentra pe respirație. Fiind un termen „general”, acest tip de curs poate varia de la o sală de sport la alta. Prin urmare, este recomandat să discuți înainte cu profesorul, pentru orice întrebare sau nelămurire. De asemenea, ca în orice alt tip de yoga, este recomandat să anunți instructorul în legătură cu eventuale afecțiuni pe care le ai. Dacă ai probleme cu coloana sau dacă ești însărcinată, trebuie să întrebi instructorul ce asane poți face și pe care este bine să le eviți.

Practicată în mod constant, Hatha Yoga poate aduce echilibrul în viața ta. Fiind un sport ușor, Hatha Yoga se adresează tuturor persoanelor, indiferent de vârstă. Singurul secret în a fi perseverent în această disciplină este să îți placă. Cu răbdare și exercițiu constant, vei descoperi numeroasele avantaje fizice și mentale. 

 

Descoperă toată oferta de accesorii pentru yoga

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (7 voturi, medie: 4,86 din 5)
Încarc...

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020