fbpx

Temperaturile de „confort” indicate pe husele sacilor de dormit Quechua se stabilesc conform anumitor teste europene reglementate. Sensibilitatea la frig diferă în funcție de persoană și de temperatura din exteriorul mediului de dormit (cort, cabană, refugiu, adăpost, sub cerul liber).

Descoperă cele 5 recomandări care îți garantează confort termic optim în sacul de dormit și cu ajutorul cărora te vei simți în formă pentru a explora muntele!

1/ ALEGE DIMENSIUNEA BUNĂ A SACULUI DE DORMIT, PRECUM ȘI O TEMPERATURĂ ADAPTATĂ NEVOILOR TALE

 

Dacă sacul tău de dormit este prea mare, aerul din interiorul acestuia se va încălzi mai greu și va provoca senzația de frig. În cazul în care sacul tău este prea mic, riști ca acesta să fie foarte incomod, nepermițându-ți un somn confortabil pe timpul nopții. Senzația de frig va apărea și dacă temperatura de confort menționată pe sac nu este adaptată mediului în care îl utilizezi.

2/ REGLEAZĂ BINE GLUGA

 

Mare parte din căldura corpului se pierde la nivelul capului (aproximativ 30%)! De aceea, este recomandat să adaptăm dimensiunea glugii, folosind șnururile de reglare și să limităm pierderea de căldură.

3/ UTILIZEAZĂ O SALTEA

 

În funcție de utilizare, poți opta pentru saltea gonflabilă, autogonflabilă sau din spumă cu izolare termică

(izopren). Indiferent pe care o alegi, este bine de știut că oricare dintre ele te protejează de solul rece și umed.

4/ ÎMBRACĂ-TE BINE, DAR NU FOARTE GROS!

 

Hainele din lână merinos sunt ideale în aceste cazuri! Sunt ușoare, confortabile și evacuează bine transpirația. Știați că lâna merinos este natural anti-bacteriană și nu reține mirosurile neplăcute.

5/ UTILIZEAZĂ UN CEARŞAF DE MĂTASE PENTRU SACUL DE DORMIT

 

Din punct de vedere al întreținerii sacului de dormit, este mult mai util și mai confortabil să utilizezi un astfel de cearșaf: este mult mai ușor de spălat. În comparație cu cele din bumbac sau poliester, cel din mătase este mult mai plăcut la atingere.
Dacă temperatura de utilizare a sacului tău de dormit este sub temperatura exterioară, poți încerca să crești temperatura cu câteva grade, folosind mănuși și căciulă. Încălzitoarele pentru mâini sau picioare te pot ajuta să te încălzești (dacă respecți modul lor de utilizare).

Dacă sacul tău de dormit este prea mare, aerul din interiorul acestuia se va încălzi mai greu și va provoca senzația de frig. În cazul în care sacul tău este prea mic, riști ca acesta să fie foarte incomod, nepermițându-ți un somn confortabil pe timpul nopții.
5 SFATURI UTILE PENTRU A TE BUCURA DE CONFORT TERMIC ÎN SACUL DE DORMIT

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*