Respiri, mergi: aceste două mișcări par atât de naturale încât le faci în mod inconștient. Totuși, dacă ar trebui să înveţi să practici corect mersul sportiv, atunci ar trebui să știi că este nevoie să înveti și să respiri corespunzător.

Respirația corectă: un factor esențial în practicarea mersului rapid  

În timpul ședinței de mers sportiv ești concentrat pe mișcările brațelor, pe așezarea corectă a picioarelor pe sol, a poziției spatelui și neglijezi respirația.

În momentul în care eviți să respiri constant, mușchii îți cer mai mult oxigen pentru a funcționa în timpul efortului și pe o perioadă îndelungată.

Pentru a nu te extenua, respiră profund și constant, din adâncul pieptului. Când procedezi așa, plămânii tăi funcționează în mod corect și înmagazinează oxigenul necesar pentru a te ajuta să reziști la efort. Astfel, vei putea să mergi mai bine și să reziști mai mult!

Controlează-ți respirația atunci când te odihnești, cu ajutorul unui exercițiu

Pentru a învăța să « respiri corect » exersează de unul singur, atunci când te odihnești sau înaintea unei ședințe de mers sportiv.

  • Întinde-te pe spate

Destinde-te și așază una dintre mâini deasupra pieptului.

  • Inspiră pe nas, lent și profund

Simte cum pieptul se umflă, apoi plămânii. Această dilatare este permisă datorită contracției diafragmei, care funcționează ca un elastic și este situată între cutia toracică și abdomen.

  • Expiră pe gură

Diafragma se relaxează, ceea ce conduce la eliminarea aerului din plămâni. Pieptul se golește și el, apoi, lent,  de aer.

Practicând în mod consecvent acest exercițiu, vei descoperi că te ajută și să scapi de stresul de zi cu zi! O respirație profundă și conștientă îți asigură o stare de liniște interioară și relaxare.

Respiră corect, pentru a avea o postură adecvată și un corp tonifiat

Emmanuel Lassalle, practicant de mers sportiv, a învățat să respire corect în timpul efortului. A transpus exercițiul de mai sus în practica sa sportivă și a observat numeroasele sale beneficii. « Respirația mă ajută să mă redresez, ceea ce este foarte important pentru a putea avea o postură corectă în timpul mersului sportiv și a nu suferi dureri la nivelul spatelui ».

În plus, să respiri din adâncul pieptului, în mod conștient, te ajută să îți tonifici abdomenul! Pentru a tonifia acești mușchi, nu ezita să îți contracți abdomenul  în timpul fazei de expirare.

Găsește ritmul potrivit de respirație, pentru mersul sportiv

Reușești să respiri corect, din adâncul pieptului? Atunci, dezvoltă-ți propriul ritm de respirație.

« Există tot atâtea moduri de a respira, pe cât există practicanți de mers sportiv!», spune Emmanuel Lassalle. « Personal, îmi sincronizez respirația cu mișcările brațelor. Inspir în timpul a 3 mișcări ale brațelor și expir în timpul celor 3 ce urmează. ». Acesta mărturisește că alți practicanți de mers sportiv aleg să își sincronizeze respirația cu pașii pe care îi fac.

Găsește-ți ritmul și construiește-ți, astfel, rezistența. În plus, nu uita să te relaxezi prin a încheia ședința cu mers mai lent. Asta o să-ți permită să respiri corect și să îți revii rapid!

Ai o altă tehnică de respirație? Împărtășește-o cu noi, în câteva cuvinte!
Respiri, mergi: aceste două mișcări par atât de naturale încât le faci în mod inconștient. Totuși, dacă ar trebui să învetiȚsă practici corect mersul sportiv, atunci ar trebui să știi că este nevoie să înveti și să respiri corespunzător.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020