Există o mulțime de băuturi destinate sportivilor. În acest articol îți prezentăm diferențele, utilizările, cât și compoziția acestora.

DE CE ESTE NEVOIE SĂ CONSUMAŢI LICHIDE ÎN TIMPUL EFORTULUI ?

Apa este cel mai bun mijloc pentru a te hidrata. Uneori , în funcție de activitățile tale, de intensitate, de locul unde practici sportul,  poți pierde multă apă. Transpiri, ceea ce înseamnă că pierzi minerale (mai ales sodiul).

Impactul băuturilor izotonice va fi mai mult sau mai puțin benefic în funcție de efectele dorite (hidratare, energie etc.).

Compoziția băuturilor izotonice:

  • Apa: permite hidratarea.
  • Glucidele : mix de glucide (fructoză și glucoză).
  • Vitaminele B1, B2, B6: favorizează asimilarea glucidelor în organism.
  • Sodiul : îmbunătățește absorbția hidrică, stârnește senzația de sete, permite o mai bună păstrare a lichidului ingerat, compensează pierderile cauzate de sudoare.
  • Antioxidanții : apară organismul de elementele toxice produse de activitatea celulelor.

CE BĂUTURI SUNT RECOMANDATE ÎN TIMPUL EFORTULUI ?

Pe lângă dezhidratare, scăderea glicemiei și diminuarea stocului de glicogen există alte elemente care trebuie compensate. Fiecare sportiv va trebui să învețe să compenseze pierderile din timpul efortului pentru a nu scădea performanțele.

EFORTURI DE SCURTĂ DURATĂ

Dacă sesiunea de sport este mai scurtă de o oră, apa este suficientă.

Trebuie să te hidratezi înainte, în timpul și după efort pentru a-ți asigura performanța și o bună recuperare.

EFORTURI DE LUNGĂ DURATĂ 

Începând cu eforturile de peste o oră, este recomandat să consumi o băutură carbogazoasă : între 150 și 330 ml, câte o gură la fiecare 10-15 minute. Aceasta trebuie să conțină sodiu pentru a compensa pierderile de sudoare și vitaminele B1, B2 și B6 pentru o mai bună asimilare a glucidelor : băuturile izotonice conțin toate aceste ingrediente, fiind ideale pentru eforturile de lungă durată.

EFORTURI DE FOARTE LUNGĂ DURATĂ 

Pentru eforturile foarte lungi sau eforturile repetate, este recomandat să incluzi potasiu în licidele consumate, pentru a compensa pierderile de minerale din timpul activităților de foarte lungă durată. Este recomandat să incluzi și antioxidanți (vitamine C, E și zinc). Aceştia ajută organismul să se apere împotriva substanţelor toxice produse în timpul activităţii celulare.
Există o mulțime de băuturi destinate sportivilor. În acest articol îți prezentăm diferențele, utilitățile, cât și compoziția acestora.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020