Cele 5 exerciții tibetane își au originea în mănăstirile retrase din Himalaya. Păstrate secrete până în anii 30, au fost dezvăluite lumii occidentale de către Peter Kelder. Aceste exerciții dau energie și îi regularizează nivelul în toți centrii energetici ai corpului (chakre). Ajută și la menținerea unui corp agil și puternic.  Despre aceste exerciții se spune că sunt secretul longevității. Iată un ritual de yoga, de urmat pentru vitalitate și energie !

Acordă-ți câteva minute pe zi pentru repetarea acestor 5 exerciții tibetane. Pentru redobândirea unei bune energii, exercițiile de yoga pot fi făcute dimineața sau seara (sau în ambele momente ale zilei). De asemenea, este recomandat să repeți de 3 ori fiecare exercițiu în prima săptămână, apoi de cinci ori în a doua săptămână, și așa mai departe săptămânile următoare, până ajungi la repetarea exercițiilor de 21 de ori pe zi, cu excepția primului exercițiu pe care îl vei face de un număr indeterminat de ori, până la apariția senzației de amețeală. Este recomandat să faci aceste exerciții desculț, pe o saltea de yoga.

Pentru a face aceste exerciții, e nevoie și de atenție: dimineața, când te trezești, mușchii sunt reci, trebuie să execuți fiecare mișcare fără să forțezi. Dacă simți fie și o mică durere, oprește-te. Ia o pauză între exerciții, pentru a le putea asimila mai bine. Limitează amplitudinea fiecărei mișcări și realizează exercițiile progresiv, fără să te grăbești.

PRIMUL EXERCIȚIU TIBETAN

Obiectiv: relansarea energiei și întărirea câmpului magnetic personal.

Realizarea exercițiului: în picioare, ridică mâinile la nivelul umerilor. Palmele sunt îndreptate spre sol. În această poziție, răsucește-te în sensul acelor de ceasornic. Pentru a facilita întoarcerea, sprijină-te pe piciorul drept care rămâne la sol și dă impulsul mișcării cu piciorul stâng. La sfârșitul răsucirilor, depărtează picioarele la nivelul umerilor, bine fixate pe sol. Împreunează mâinile, în poziție de rugăciune, apoi închide ochii pentru a vizualiza câmpul magnetic în plină dezvoltare. Așteaptă câteva momente, până când încetează senzația de amețeală.

Respirație: respiră natural.

Sfaturi pentru siguranță: oprește-te în caz de amețeală puternică.

Număr de repetări: începi prin a face câteva răsuciri, 6 pentru început. Când corpul se obișnuiește, crești numărul până la 12 răsuciri.

AL DOILEA EXERCIȚIU TIBETAN

Obiectiv: tonifierea mușchilor abdominali și ai gâtului, stimularea centrului energetic al plexului solar și tonifierea pancreasului și tiroidei.

Realizarea exercițiului: întinde-te pe spate și plasează brațele pe lângă corp. Apoi ridică simultan capul și picioarele întinse, până la verticală. Coboară lent capul și picioarele întinse.

Sfaturi pentru siguranță: În primele 15 zile, execută exercițiul cu genunchii flexați, pentru a proteja la maximum spatele. Pune bărbia pe piept atunci când ridici capul. Menține partea inferioară a spatelui în contact cu solul, pentru a proteja zona lombară. Dacă ai probleme cu spatele, execută acest exercițiu cu picioarele pliate.

Respirație: expiră când ridici picioarele, inspiră când le cobori.

Număr de repetări: 6.

AL TREILEA EXERCIȚIU TIBETAN

Obiectiv: întinderea mușchilor flexori ai șoldurilor, centurii abdominale și a gâtului. Energia plexului solar este adusă spre inimă, tonifiază timusul, tiroida și suprarenalele.

Realizarea exercițiului: poziționează-te în genunchi și plasează brațele pe coapse. Apoi înclină bustul în față, astfel încât ceafa să fie alungită și bărbia să se sprijine pe piept. Apoi, ridică capul și îndoaie bustul pe spate, cât poți de mult.

Respirație: expiră lent când înclini capul în față, inspiră profund când te înclini pe spate.

Sfaturi pentru siguranță: contractă mușchii fesieri, trage abdomenul înapoi pentru a plasa corect bazinul și a proteja zona lombară. Coapsele sunt în extensie. Inspiră adânc.

Număr de repetări: 6.

AL PATRULEA EXERCIȚIU TIBETAN

Obiectiv: Tonifierea umerilor, a zonei inferioare a spatelui și a fesierilor. Stimularea abdomenului inferior, a gâtului și genunchilor.

Realizarea exercițiului: stai în șezut pe sol, cu picioarele întinse, despărțite la nivelul bazinului. Pune mâinile pe sol, de fiecare parte a bazinului. Inspiră profund și ridică bazinul la maximum, astfel încât să formezi un unghi drept cu genunchii. Lasă capul pe spate cât poți de mult. Revino la poziția inițială.

Respirație: inspiră când ridici bazinul, expiră când revii în poziția șezut.

Sfaturi pentru siguranță: pentru protejarea articulațiilor tale, sprijină-te bine în mâini, încordând încheieturile, brațele și umerii.

Număr de repetări: 6.

AL CINCILEA EXERCIȚIU TIBETAN

Obiectiv: destindere, întinderea corpului și mai ales a spatelui, tonifierea mâinilor, a umerilor și a părții din spate a picioarelor.

Realizarea exercițiului: stai în poziția câinelui. Mâinile stau lipite de sol (cu degetele întinse) paralele, în prelungirea umerilor. Picioarele sunt despărțite la lățimea bazinului, paralel cu mâinile. Ridică-te lent pe vârfurile picioarelor, împinge bazinul în sus, ridicând brațele și picioarele. Mișcă puțin mâinile înainte, pentru a întinde puțin câte puțin coloana vertebrală. Picioarele trebuie să fie menținute în contact cu solul. Capul este aplecat în jos.

Respirație: respiră calm și profund.

Sfaturi pentru siguranță: trage umerii spre exterior pentru a elibera spațiul dintre omoplați. În acest fel, antebrațele se ridică de la sol și coloana regăsește în mod natural o poziție neutră.

Repetiții: 6. Dacă ești începător, rămâi în această postură doar 30-40 de secunde. Dacă poți rămâne mai mult în această poziție, observă relaxarea masei abdominale pe diafragmă, relaxarea limbii etc.
Cele 5 exerciții tibetane își au originea în mănăstirile retrase din Himalaya. Păstrate secrete până în anii 30, au fost dezvăluite lumii occidentale de către Peter Kelder. Aceste exerciții dau energie și îi regularizează nivelul în toți centrii energetici ai corpului (chakre).
CELE 5 EXERCIȚII TIBETANE: SECRETE DE VITALITATE

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020