fbpx

AVANTAJELE BICICLETEI PENTRU SĂNĂTATE

Sport în sine, mijlocul de transport ideal în oraș, complice pentru evadări: bicicleta este bună pentru tine şi pentru sănătatea ta. Descoperiți principalele beneficii ale practicării ciclismului în mod regulat.

 

FIE CĂ ESTE ÎN CADRU SPORTIV SAU UN MOD DE A MERGE LA SERVICIU, BICICLETA OFERĂ MULTE AVANTAJE PENTRU SĂNĂTATE.

Nu este nevoie să călătoriți 5000 kilometri pe an și să pedalați cu intensitate mare pentru a beneficia de acest sport. O modalitate simplă și eficientă de a vă menține în formă, fără prea mult efort. Unul dintre puținele sporturi care pot fi practicate de la vârsta de 3 ani până la peste 85 de ani.

 

BUN PENTRU INIMĂ

Bicicleta este un sport uşor care permite funcționarea eficientă a sistemului cardiovascular. De fapt, aceasta promovează dilatarea vaselor și scăderea tensiunii arteriale, care are drept consecință îmbunătățirea circulației sângelui.

Arterele devin mai elastice și mai puternice.

Potrivit unui studiu publicat în 2011 de British Medical Journal, 30 de minute de ciclism pe zi pot reduce de doua ori riscul de tulburări cardiovasculare.

 

BUN PENTRU GREUTATE

Deoarece acest sport este folosit în principal pentru rezistență, el utilizează cu prioritate grăsimea corporală și permite o mai bună reglare a greutății.

În plus, persoanelor supraponderale le va fi mai uşor să practice ciclismul decât mersul pe jos sau alergatul, de exemplu. Ciclismul este un sport de uzură, nu traumatizează mușchii sau articulațiile în timpul practicării sale

 

O SOLUŢIE EFICACE PENTRU PICIOARELE UMFLATE

Prin pedalare, solicitați mușchii picioarelor, în special coapsele și muşchii gambelor. Prin comprimarea venelor, contracția mușchilor gambelor întărește circulația către partea superioară a corpului.

Ciclismul previne, de asemenea, apariția varicelor.

UN METABOLISM MAI BUN

Ca orice exercițiu fizic moderat și regulat, practicarea ciclismului ajută digestia, irigarea creierului, menține masa musculară.

Ca urmare, practicarea frecventă a ciclismului, reducerea capacităților fizice este mai mică cu 5% per deceniu după 30 de ani, în timp ce pentru un sedentar aceasta este mai mare de 10%.

 

LA FEL PENTRU BICICLIŞTII URBANI!

Vorbim despre acei oameni care își folosesc bicicleta ca mijloc de locomoție pentru a ajunge la și de la locul de muncă.

Un mijloc de transport care este atât economic (nu se foloseşte niciun combustibil), ecologic (aproape fără emisii de CO2) și, mai presus de toate, foarte rapid în orașele sufocate de mașini.

Și pentru ei, beneficiile ciclismului sunt certe.

O STARE ZEN

După orice efort fizic, ființa umană este mai relaxată. Mersul la locul de muncă pe bicicletă reduce tensiunea nervoasă și anxietatea care cauzează bine-cunoscutul stresul. Mai bun decât un medicament relaxant, ciclismul vă va oferi chiar mai mult. Veți adormi mai repede şi veţi avea o noapte odihnitoare.

Am practicat mersul pe bicicletă la serviciu câțiva ani, o dată sau de două ori pe săptămână (datorită unui loc de muncă la 35 de kilometri distanță de casa mea), şi acesta este într-adevăr foarte plăcut. Chiar dacă trebuie să te trezești mai devreme dimineața, şi ajungi puțin mai târziu, senzația de bunăstare și uitare a tuturor problemelor profesionale în timpul călătoriei permite revenirea mult mai uşor la o stare Zen.

Un studiu danez realizat pe un număr de peste 13.000 de femei și 17.000 de bărbați cu vârste cuprinse între 20 și 93 arată că ciclismul între casă şi serviciu reduce riscul de mortalitate cu 28% (considerente legate de vârstă, tipul de angajare, fumatul, activitatea fizică recreativă și constituția fizică).

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (6 voturi, medie: 4,67 din 5)
Se încarcă...