fbpx

În alimentația curentă,  proteinele sunt regăsite în: carne, pește, ouă, cât și  în brânză și alte produse lactate.

LISTA DE ALIMENTE BOGATE ÎN PROTEINE

  • Carnea de pasăre, peștele, scoicile și crustaceele : 15 și 24 g de proteine / 100 g.
  • Brânzeturi fermentate : între 15 și 30 g proteine / 100 g.
  • Ouă : 13g / 100g.
  • Iaurt și brânzeturi proaspete : între 5 și 8 g / 100g.
  • Lapte : 3,5g / 100ml.

PROTEINELE DIN CARNE

Proteinele din carne furnizează aminoacizii esențiali în proporții ideale. Sunt cei necesari în reînnoirea celulelor musculare și osoase și, prin urmare, conduc la recuperarea musculară.

PROTEINELE OBȚINUTE DIN PRODUSELE LACTATE

Ca și carnea, produsele lactate conțin proteinele de bază, ce ajută la recuperarea musculară. Proteinele din lapte sunt în principal caseina și zerul, prin urmare, acestea au un rol anabolic, ideal în construcția musculară.

PROTEINELE DE ORIGINE VEGETALĂ

Proteinele pot în egală măsură să provină din alimente vegetale, dar pot fi deficitare în anumiţi aminoacizi esențiali.

  • Fructe uscate : 10 și 15g proteine / 100 g.
  • Pâine : 7 și 13g de proteine / 100 g.
  • Amidonoase și legume uscate : 2 și 5g de proteine / 100 g.
  • Legume proaspete : 1 și 3g de proteine / 100 g.
  • Fructe proaspete : mai puțin de 1g de proteine / 100 g.

În alimentația curentă, proteinele sunt regăsite în: carne, pește, ouă, cât și în brânză și produsele lactate.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*