Aceste 10 trucuri sunt indispensabile pentru a lupta împotriva frigului. Alergarea are asupra corpului efecte opuse faţă de cele aduse de frig. Fie că aveţi un nivel începător sau mediu, nu veţi avea probleme cu temeperaturile scăzute.

Încălzirea

Încălzirea asigură creşterea temperaturii corpului. Exerciţiile de încălzire asigură o mai bună flexibilitate a articulaţiilor şi favorizează coordonarea mişcărilor. De la primele mişcări, muşchii picioarelor vor lucra cu uşurinţă.

Protecţie prin mai multe straturi

Nu vă mai gândiţi la îmbrăcămintea groasă şi grea. Alegeţi în schimb sistemul celor 3 straturi, care vă vor proteja cu adevărat de frig. Astăzi, materialele sunt tehnice şi termice, pentru o gestionare optimă a căldurii.
Stratul 1 – respirabilitate( material pentru vreme caldă)
Stratul 2 – izolare (material pentru vreme răcoroasă/rece)
Stratul 3 – protecţie (material pentru vreme ploioasă şi cu vânt)
Pe vreme foarte rece, sub 5°C, se poate adăuga stratul 0, cunoscut şi ca bluză de compresie. De ce să alegeţi o bluză de compresie ? Când este frig, primul instinct este de a ne îmbrăca foarte gros. Un reflex ce nu este întotdeauna potrivit, deoarece poate crea disconfort. Pentru a evita senzaţia de frig, alegeţi o îmbrăcăminte care evacuează transpiraţia şi menţine căldura. Stratul 0 sau bluza de compresie este o inovaţie pentru sportivi, când vine vorba de confort şi menţinerea temperaturii optime. Este o bluză mulată, din material uşor, moale, respirant şi izolant, ce asigură confort şi libertate de mişcare optimă, datorită structurii specifice, cu cusături strânse sau mai largi, în funcţie de zonă.

Alegeţi o îmbrăcăminte închisă la culoare

Culorile închise atrag mereu razele soarelui. Pe durata antrenamentelor, purtaţi o ţinută în nuanţe închise, cu benzi reflectorizante (jachetă, vestă, încălţăminte). Chiar dacă soarele nu este la fel de puternic ca vara, căldura produsă de fibrele din material nu este de neglijat.

Acoperiţi extremităţile corpului

Părţile care trebuie acoperite în mod special sunt capul, gâtul, mâinile şi picioarele. Acestea sunt zonele pe unde se pierde mare parte din căldură, până la 70%. Purtaţi şosete, mănuşi, căciulă sau guler.

Purtaţi şosete potrivite

Important pe timpul alergării este ca pielea să fie uscată, ploaia şi zăpada să nu pătrundă şi să aveţi stabilitate pe teren alunecos. Încălţămintea de alergare cu talpă cu striaţii şi membrană impermeabilă la interior este ideală pentru alergare pe vreme rece. Sfat : este recomandată alegerea unei mărimi mai mari, pentru a evita compresia şi astfel senzaţia de frig. Exemplu: încălţămintea hidrofoba Kiprun long. Întruneşte mai multe tehnologii, pentru a asigura protecţie împotriva frigului şi a umidităţii. Menţine pielea uscată datorită membranei hidrofobe şi respirante. Este dotată cu o talpă cu striaţii, pentru aderenţă optimă pe teren umed sau alunecos. Concept inovant, ce asigură stabilitate şi amortizare la călcâi şi vârf.

Nu uitaţi să vă hidrataţi corespunzător

Inhalarea de aer rece acelerează deshidratarea. Este recomandat să aveţi întotdeauna apă cu dumneavoastră şi să beţi câte puţin în timpul şi după antrenament. Dacă antrenamentul este de lungă durată, este bine să aveţi provizii la voi, cum ar fi geluri, glucoză sau fructe uscate. Trebuie mâncate în cantităţi mici, deoarece digestia este mai grea pe durata alergării.

Produceţi căldură

Cum ? Mâncând ! Fructe uscate, batoane de cereale sau geluri. Glucidele sau zahărul sunt imediat absorbite de celulele musculare şi cerebrale, pentru a combate frigul şi a asigura energie.

Inspiraţi pe nas, expiraţi pe gură

În caz de vreme foarte rece şi de vânt, este de preferat să inspiraţi pe nas şi să expiraţi pe gură, pentru a încălzi aerul rece înainte de a ajunge în plămâni. A se evita acestă practică în timpul antrenamentelor intense.

Alergaţi contra vântului, la început

Dacă alergaţi în direcţia în care bate vântul, senzaţia de frig se va resimţi. Este recomandat să alergaţi împotriva vântului la început. Temperatura corpului creşte dacă sunteţi împins de vânt.

Faceţi exerciţii de întindere

Amânaţi senzaţia de frig prin exerciţii de întindere şi rezistenţă musculară, la sfârşitul antrenamentului. Favorizează echilibrul termic după încetarea efortului şi se evită astfel hipotermia .

Alergarea pe timp de iarnă: 10 trucuri împotriva frigului
Total
4
Shares

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (51 voturi, medie: 4,73 din 5)
Se încarcă...