ALEGE-ȚI CORECT APARATUL PENTRU ABDOMENE

Există două mari tipuri de aparate pentru abdomene: aparatul static și aparatul dinamic. Pentru a face alegerea între cele două modele, ține cont de: nivelul tău de practică (ești începător sau avansat?) și de obiectivul tău (dorești să îți sculptezi abdomenul sau să lucrezi mușchii profunzi?). Pentru a te ajuta în a alege un aparat pentru abdomene, găsești mai jos toate recomandările și trucurile noastre:

CARE ESTE SCOPUL UNUI APARAT PENTRU ABDOMENE?

Aparatul pentru abdomene este utilizat, în general, pentru lucrarea centurii abdominale care este compusă din mușchii abdominali superiori, inferiori și oblici. Avantajele la nivelul corpului sunt: – Dezvoltarea tonifierii abdomenului – Conturarea și sculptarea siluetei – Menținerea și tonifierea mușchilor lombari

CE APARATE PENTRU CE TIP DE PRACTICĂ ?

Pentru a alege corect aparatul pentru abdomene, trebuie să știi să selecționezi materialul în funcție de obiectivul antrenamentului tău. Aparatul pentru abdomene este, în general, pliabil și de dimensiuni mici, și se transportă foarte ușor. Este ușor de utilizat și asigură confort în timpul efortului. Pentru a alege aparatul pentru abdomene, trebuie să răspunzi la două întrebări: – În ce poziție vrei să lucrezi: statică sau dinamică? – Care este nivelul tău de practicare ?

LUCRAREA MUȘCHILOR ÎN POZIȚIE STATICĂ SAU DINAMICĂ ?

Există două feluri de a lucra mușchii abdominali. Antrenamentul în poziție dinamică (ridicarea bustului) care are ca scop conturarea abdomenului, și antrenamentul în poziție statică (practică de încordare) care tonifiază mușchii profunzi (mușchi care susțin viscerele) și care protejează zona lombară. Aparate de tip basculă (crunch) și băncile pentru abdomene te vor ajuta să lucrezi în mod dinamic, iar aparatul Abdo Gain te va ajuta să lucrezi în mod static.

POZIȚIE DINAMICĂ: APARAT CU BASCULĂ

Nivel începător până la avansat Pentru sportivul care își începe antrenamentul de tonifiere a abdomenului, recomandăm aparatul cu basculă (denumit și crunch). Dispune adesea de o tetieră din spumă care menține ridicat gâtul practicantului. Aparatul este poziționat la sol și picioarele nu sunt blocate. Mișcarea se execută printr-un impuls al brațelor, provocând astfel ridicarea bustului. Acest aparat ghidează mișcarea și ajută la o poziționare corectă în timpul practicării. Există mai puține riscuri de a accidentare.

POZIȚIE STATICĂ: APARATUL ABDO GAIN

Nivel începător până la avansat Este suficient să te așezi pe Abdo Gain, să te lași ușor pe spate și să menții una din poziții. Încordează bine mușchii abdominali pe durata exercițiului pentru a îți proteja spatele. Menține fiecare poziție 10 secunde apoi revin-o în poziția așezat pentru a recupera timp de 30 de secunde. În funcție de nivelul tău, poți mări timpul de menținere a poziției și poți diminua timpul de repaus.

POZIȚIE DINAMICĂ: BANCĂ ABDOMENE

Nivel avansat Sportivul avansat se va orienta mai ușor spre o bancă pentru abdomene pentru un antrenament în profunzime al centurii abdominale. Mișcarea se efectuează printr-o ridicare a bustului. Picioarele sunt fixate în flanșe din spumă pentru a asigura stabilitate și siguranță pe timpul exercițiului. Banca permite realizarea unor mișcări cu amplitudine mai mare. Unghiul de lucru este reglabil (înălțimea flanșelor din spumă și înclinarea picioarelor) pentru intensificarea efortul. Încordează bine mușchii abdominali pe timpul practicării, pentru a evita provocarea unor dureri.

RECOMANDĂRI PENTRU SIGURANȚĂ

În timpul antrenamentului, ai grijă să menții mușchii abdominali încordați și să nu accentuezi foarte mult amplitudinea mișcării (este mai bine să te concentrezi pe mișcări de amplitudine mai mică, dar bine controlate: menținerea mușchilor abdominali). Te sfătuim să îți menții gâtul, mușchii lombari și centura abdominală, pe tot parcursul antrenamentului. Pentru persoanele care întâmpină probleme de spate, lucrarea mușchilor abdominali trebuie să se realizeze în mod controlat. > Vezi aparate pentru abdomene
În timpul antrenamentului, ai grijă să menții mușchii abdominali încordați și să nu accentuezi foarte mult amplitudinea mișcării.
Aparate pentru abdomene

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020