fbpx

ACTIVITATEA SPORTIVĂ ȘI BOLILE CARDIACE

Pentru o lungă perioadă de timp, s-a crezut că persoanele care suferă de probleme cardiace nu pot practica sporturi din cauza riscului agravării acestor tulburări. De fapt, activitățile sportive pot fi benefice pentru persoanele cu probleme cardiace, însă trebuie respectate câteva reguli.

Într-adevăr, chiar dacă practica regulată a unui sport poate avea efecte pozitive asupra bolilor cardiace, este necesar să se ia unele măsuri de precauție și mai ales să se consulte un medic înainte de a începe activitatea sportivă.

BOLILE CARDIACE

Există numeroase boli de inimă, dintre care cea mai frecvent întâlnită este cea coronariană. În plus, există mai multe tipuri de probleme cardiace:

– Bolile genetice sau congenitale, cum ar fi deformările inimii

– Bolile degenerative cauzate de obicei de îmbătrânire

– Bolile accidentale

Simptomele tulburărilor cardiace sunt, de asemenea, foarte diverse. Trebuie să fim atenți la toate simptomele care pot dezvălui boli de inimă: dureri în piept (presiune, înțepături …), transpirație excesivă, durere de cap, greață, amețeli, palpitații, oboseală, slăbiciune, tulburări de somn, edem …

ASOCIAȚI SPORTUL CU PROBLEMELE INIMII

Contrar câtorva concepte vechi, persoanele cu boli de inima pot face activitate fizică urmând câteva reguli stricte.

 

Dacă sunteți predispus problemelor cardiace, sportul pe care îl practicați trebuie să fie adaptat efortului pe care îl poate suporta inima dumneavoastră. Numai în această condiție puteți desfășura o activitate sportivă. În acest caz, sportul vă va ajuta să puneți inima în mișcare și să reduceți ceilalți factori de risc pentru insuficiența cardiacă, cum ar fi diabetul sau obezitatea.

 

Sporturile recomandate pentru pacienții cu boli de inimă sunt mersul pe jos, alergarea moderată, ciclismul, înotul și gimnastica ușoară, cum ar fi yoga. Știați că 30 de minute de mers pe jos, de 3 ori pe săptămână, la un ritm normal pe un teren plat, pot îmbunătăți performanța de pompare a inimii cu aproximativ 12% ?

PRECAUȚII DE LUAT

În general, un sportiv trebuie să aibă întotdeauna grijă de inima lui, reducând consumul de alcool și evitând tutunul. Chiar dacă nu aveți probleme cu inima, fiți atenți și urmăriți semnele de disconfort în apropierea vârstei de 40 de ani. Dacă practicați sport într-un ritm intens, faceți un examen medical la vârsta de 35 de ani, în cazul bărbaților, sau 45 de ani, în cazul femeilor. Desigur, dacă aveți boli de inimă, trebuie să fiți deosebit de atenți și prudenți chiar și la cel mai mic disconfort în timpul efortului dumneavoastră.

– Echipați-vă cu un monitor de ritm cardiac pentru a vă controla inima în timpul exercițiilor fizice.

– Încălziți-vă și recuperați-vă cel puțin 10 minute înainte și după antrenament.

– Hidrați-vă în mod corespunzător înainte, în timpul și după efort.

– Evitați activitatea intensă la temperaturi exterioare mai mici de -5 ° C sau mai mari de 30 ° C

– Opriți sau moderați efortul dacă nu vă simțiți bine.

– Raportați medicului dumneavoastră orice durere sau disconfort apărut în timpul efortului sau în urma acestuia.

 

BENEFICIILE SPORTULUI PENTRU PROBLEMELE CARDIACE

În general, sportul este întotdeauna bun pentru inimă. Dacă nu aveți probleme cu inima, sportul îi permite inimii să se dezvolte, să devină mai puternică, mai durabilă și mai puțin sensibilă la efectele îmbătrânirii.

Persoanele cu afecțiuni cardiace își reduc capacitățile fizice și pierd adesea încrederea în sine. Un sport adaptat, practicat în mod regulat, poate permite o reabilitare secundară a inimii și poate restabili încrederea în capacitățile sale.

Activitatea fizică poate ajuta inima în caz de :

– cardiopatie ischemică sau angină pectorală: sportul poate reduce activitatea inimii și poate îmbunătăți vascularizația pentru a evita suferința

– insuficiență cardiacă: sportul ajută la creșterea capacității de pompare a inimii și la îmbunătățirea aportului de oxigen spre mușchi

– transplant de inimă: o activitate fizică ușoară poate ajuta inima să se adapteze mai ușor la ritmul organismului, să lupte împotriva efectelor secundare ale tratamentului anti-respingere și, de asemenea, dezvoltă capacitățile funcționale ale corpului.

Nu uitați : cel mai important este să consultați medicul înainte de a începe orice activitate fizică. Numai el vă poate spune dacă sunteți apt pentru acea activitate.

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (10 voturi, medie: 4,40 din 5)
Încarc...