Yoga reprezintă „uniunea” corpului cu spiritul. Există în jur de 20 de tipuri de yoga, fără să includem și variantele acestora !  Cea mai răspândită disciplină yoga în occident este Hatha Yoga. Aceasta se bazează pe ascultarea corpului, exerciții de respirație și de relaxare. Lucrează pe întindere și tonifiere musculară. Oferă și alte beneficii, care te vor face să îți dorești să începi practicarea. Iată 5 motive bune pentru a practica yoga.

1. ÎNTĂRIREA ȘI TONIFIEREA MUȘCHILOR
Hatha Yoga nu crește masa musculară, dar tonifică și sculptează toți mușchii corpului. Anumite posturi au efect de tonifiere și pentru fiecare mușchi există un exercițiu specific. De exemplu, podul este perfectă pentru tonifierea coapselor și a fesierilor; postura copacului este recomandată pentru tonifierea mușchilor oblici; iar postura luptătorului este ideală pentru întărirea gleznelor, coapselor și a șoldurilor. Dacă ești abia la început în yoga, vei începe cu poziții de bază, destul de simple. Dacă ai anumite probleme de sănătate (dureri de spate sau de articulații) vei putea lucra asane (posturi) specifice pentru aceste probleme. Cu cât mușchii sunt mai tonifiați, cu atât ei sunt mai rezistenți și cu atât vei deveni mai flexibil.

2. ÎȚI ASCULȚI CORPUL ȘI REÎNVEȚI SĂ TE CUNOȘTI
Orice exercițiu de yoga are ca scop relaxarea corpului, cu efecte asupra mentalul, și pentru a ajunge astfel la meditație (meditația este adesea practicată la sfârșitul sesiunilor de yoga, sub diferite forme). Obiectivul unui curs de yoga nu este să urmezi ritmul unui grup, ci să îți exersezi propriul ritm, să te conectezi la respirația ta și să fii una cu ea, să îți cunoști și accepți limitele mentale și corporale. Să fii mai conștient de corpul tău, înseamnă să începi să îți înțelegi emoțiile și să le stăpâneşti mai bine. Astfel, să practici yoga, înseamnă să îți acorzi ție timp.

3. VEI ATINGE STAREA DE MULȚUMIRE DATORITĂ UNUI MENTAL MAI PUTERNIC
Mulțumirea sau santosha este capacitatea de a putea dobândi un mental pozitiv. Temporalitatea este un criteriu foarte important al mulțumirii. Constă în a aprecia situațiile pe care le trăim în prezent, încercând să nu ne orientăm către nostalgia sau frustrarea trecutului și să nu ne proiectăm în viitor. Această atitudine pozitivă față de un context care nu este evident sau ușor și acceptarea acestui context sau a unei situații particulare nu se poate realiza decât prin dobândirea unei stări de bine. Concret, printr-o sesiune de yoga, mulțumirea se traduce prin satisfacția de a merge mai departe, de a realiza o anumită postură, de a progresa și a deveni conștient de această stare de bine în acest moment prezent. Această depășire dezvoltă mentalul în a înțelege și a suporta mai bine problemele cotidiene.

4. ÎȚI VEI ÎMBUNĂTĂȚI RESPIRAȚIA
Unul dintre elementele cheie din Hatha Yoga este exersarea respirației, adesea în strânsă legătură cu posturile. Noi nu exploatăm suficient capacitățile noastre respiratorii, dar hatha yoga ne permite să ne concentrăm pe respirație și mai ales să o conștientizăm. Tehnicile de respirație yoghină duc la întărirea sistemului cardio-vascular. Respirația profundă, înlănțuirea posturilor și relaxarea sunt tehnici care golesc mintea de gânduri. De asemenea, la acest proces contribuie foarte mult și oxigenarea prin respirație.

5. ÎȚI OFERI UN REMEDIU DIGESTIV ȘI ANTI STRES
Drept consecință pozitivă a respirației profunde, yoga dezvoltă și îmbunătățește concentrarea. Îți permite să respiri mai bine, eliminând astfel tensiunile nervoase. O altă consecință a respirației profunde și a practicării de yoga este îmbunătățirea digestiei. Respirația abdominală oferă un masaj abdominal. Combinând respirația cu posturi de răsuciri și relaxare, te vei simți mai ușor !

Yoga oferă flexibilitate, îmbunătățește echilibrul, dinamizează, este excelentă pentru articulații. Pe scurt, yoga este excelentă pentru corp şi foarte benefică pentru sănătate, aşadar te invităm să descoperi această practică!
Yoga reprezintă „uniunea” corpului cu spiritul. Există în jur de 20 de tipuri de yoga, fără să includem și variantele acestora ! Cu toate acestea, cea mai răspândită disciplină yoga în occident este Hatha Yoga. Aceasta se bazează pe ascultarea corpului, exerciții de respirație și de relaxare.
5 MOTIVE PENTRU A PRACTICA YOGA

Yoga flexibilizează, îmbunătățește echilibrul, dinamizează, este excelentă pentru articulații.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 3,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020