5 IDEI PRECONCEPUTE DESPRE FITNESS

Prejudecăţi sau credințe false, restabilim adevărul! În acest articol, explicăm 5 idei primite de-a gata pe care probabil le-ați auzit deja despre fitness.

FITNESS: SPORT PENTRU „UMFLAREA” MUȘCHILOR?

Spre deosebire de imaginea mușchilor supra-umflați, există multe alte motivații pentru a efectua un antrenament regulat pentru dezvoltarea musculaturii. Mușchii trebuie să fie puternici pentru a vă susține activitățile zilnice, deci este necesar să vă întreţineţi musculatura în mod regulat.

Punctele forte ale întreţinerii musculare:

  • creşterea forţei
  • vă îmbunătățiți performanța
  • obțineţi un corp ferm și tonifiat
  • preveniți riscul de rănire

Cele mai bune exerciții pentru a lucra masa musculară şi pentru a şlefui armonios silueta fără efectul de umflare a muschilor sunt exercițiile de greutate corporală. Acest tip de exercițiu vă permite să vă îmbunătățiți creşterea musculară, adică creșterea vitezei contracției musculare. Vă dezvoltaţi puterea și tonusul, mușchii sunt conturaţi fără a fi masivi și vă menţineţi silueta!

Sfatul nostru, nu uitați să lucrați în mod echilibrat toate părțile corpului, să nu aveți o musculatură dezechilibrată.

PREA BĂTRÂN PENTRU A FACE SPORT?

De unde vine oare această idee că după o anumită vârstă nu este recomandat să facem sport? Pentru a păstra o minte sănătoasă într-un corp sănătos, indiferent de vârstă, se recomandă efectuarea unui minim de 30 de minute de activitate fizică pe zi. Acest lucru vă permite să vă păstraţi în formă, totul este să găsiți antrenamentul care vă este adaptat.

Fitness reuneşte o varietate de discipline diferite, este în mod necesar unul care vă va satisface așteptările, indiferent de vârsta și condiţia fizică. Rețineți că activitatea sportivă nu înseamnă neapărat o intensitate ridicată a efortului. Există practici delicate cum ar fi yoga, pilates, stretching, axate în principal pe supleţe şi tracţiuni.

Oricare ar fi exercițiul, principalul lucru este că te bucuri de această activitate. Fiți conștienți de faptul că activitatea fizică regulată este cea mai bună garanție a sănătății!

RUTINA SPORTIVĂ: UN OBICEI BUN SAU GREŞIT?

Rutina sportivă are, bineînțeles, un sens la nivel practic, dar poate deveni rapid o frână în dezvoltarea performanței. Dacă faceți mereu aceeași serie de exerciții, corpul se poate obișnui cu acest lucru foarte repede și poate controla dificultatea. Pentru a întrerupe monotonia și pentru a evita stagnarea antrenamentului, trebuie să vă schimbați în mod regulat metoda de lucru și să ieşiţi din zona de confort. Cheia pentru un antrenament bun este să vă provocaţi corpul și să căutaţi dificultatea. Pentru a progresa, trebuie să vă solicitați întotdeauna corpul punându-l la încercare pentru a continua să progreseze.

Sfatul nostru pentru un program complet și eficient de fitness: modificați programul de antrenament la fiecare 6 săptămâni. Puteți schimba pur și simplu exercițiile sau puteți mări numărul de repetări ale fiecărui exerciţiu. Amintiți-vă să alternați între antrenamentele de construcție a mușchilor și antrenamentele cardio.

UN ANTRENAMENT ZILNIC PENTRU UN REZULTAT MAI BUN?

Contrar cu ceea ce vă puteți imagina, nu veți progresa mai repede prin antrenament în fiecare zi! Când faceți activitate fizică, mușchii obosesc, suferă microleziuni și au nevoie de multă odihnă pentru a le reconstrui. De unde şi importanța timpului de recuperare între două sesiuni. Trebuie să aveți cel puțin 24 de ore de odihnă între fiecare antrenament, fără a uita să vă întindeți și să vă hidratați. Dacă nu țineți pasul, creșteți riscul de vătămare corporală și de muncă excesivă. Este important să vă ascultați corpul ca să nu-l brutalizați.

Știați? Practicând intensiv un sport  s-ar putea accelera efectul de îmbătrânire al corpului nostru prin oxidarea prematură a celulelor.

ABDOMENE PENTRU UN STOMAC PLAT?

Exercițiile abdominale sunt cunoscute pentru eficacitatea lor de a tonifia abdomenul. Cu toate acestea, acest tip de exercițiu necesită doar mușchii superficiali din zona centurii abdominale. Toate eforturile pe care le depuneți în aceste abdomene nu vor fi vizibile dacă nu efectuați, de asemenea, un antrenament care vă lucrează mușchii profunzi. Prin urmare, este necesar, în paralel, să se efectueze sesiuni de pilates. Datorită acestui antrenament, vă lucrați încet talia, pentru o siluetă armonioasă și tonifiată.

Modul în care respirați are un impact asupra taliei! Avem tendința de a respira invers, ceea ce provoacă o relaxare a pielii și o dilatare a zonei abdominale, fenomen care crește odată cu vârsta. Pentru a remedia acest lucru, alocați-vă timp, o dată pe zi, pentru câteva respirații adânci.

Exercițiu de respirație: De exemplu, dimineața când vă treziți, întins în pat și cu mâinile pe stomac. Respirați profund, pe nas și umflați-vă abdomenul până la maxim, apoi expirați prin eliminarea aerului prin gură și încercând să vă apropiaţi buricul cât mai aproape de coloana vertebrală. Realizați acest exercițiu pentru câteva minute.

Când exercițiul este bine făcut, trebuie să simțiți o ușoară tensiune în mușchii adânci, este dovada că le faceţi bine și că antrenamentul este eficient.

Un mic plus: o trezire lină pentru corpul vostru și începeţi ziua într-un mod relaxat și fără stres!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 3,67 din 5)
Încarc...

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020