Ciclismul mobilizează și dezvoltă trei aptitudini motrice: echilibrul, condusul și propulsia bicicletei tale.

Echilibrul poate fi considerat poziția în care toate forțele se neutralizează pentru a ține ciclistul și bicicleta sa MTB pe două roți. Îți propunem să ne concentrăm pe această aptitudine pentru a o îmbunătăți.

ECHILIBRUL STATIC

Antrenează-te să găsești acest echilibru fără mișcare. Pe un traseu MTB, această etapă îți permite să te stabilizezi înainte de a te lansa într-o nouă acțiune.

Pentru a practica echilibrul static, respectă aceste trei momente cheie:

Pregătirea

Redu viteza pentru a ajunge foarte lent la locul în care dorești să marchezi acest echilibru static.

Pentru a alege acest loc adaptat, ai mai multe posibilități: teren plat, în sprijin pe o parte aspră a terenului sau în fața unei pante.

Pedalele sunt la orizontală, cu piciorul de sprijin puțin mai sus decât celălalt picior. Întinde picioarele și brațele, pentru a îți ridica ușor bazinul deasupra șeii.

Întoarce roata pe o parte pentru a mări suprafața de sprijin și ridică capul relaxând umerii.

Etapa de echilibru static

Adu bazinul în fața șeii și umerii deasupra ghidonului. Frânează pentru a imobiliza bicicleta.

Observație: în fața unei pante, dă drumul apoi la frâne.

Sprijinul este mai mare pe piciorul care este pe pedala din față. În caz de pierdere a echilibrului, regăsește-l prin mișcări ușoare spre față sau spre spate.

Umerii poziționați deasupra ghidonului te vor ajuta să îți menții centrul de echilibru în față.

Apasă pe piciorul situat de partea inflexiunii roții din față pe cadru. Ai acum un punct de echilibru suplimentar care te va ajuta să îți menții mai ușor poziția.

Stăpânind această poziție, ai acum tot timpul pentru a îți studia obstacolul sau pentru a alege cel mai bun traseu.

Întoarcere la un echilibru dinamic

Trebuie doar să dai drumul frânelor și să împingi ghidonul în față pentru a relua pedalajul și pentru a îți continua traseul.

MENȚINE-ȚI ECHILIBRUL DEPĂȘIND MICI OBSTACOLE

Copiii tăi adoră să iasă de pe drumuri astfaltate pentru a se amuza pe porțiuni denivelate. Ți-ai dori ca ei să își mențină echilibrul, reducând astfel riscurile căderilor? Îți propunem câteva recomandări și un joc care să îi ajute să își îmbunătățească echilibrul.

Exercițiu tehnic

Completează-ți ieșirea în familie printr-un exercițiu tehnic care să îi ajute pe copii să progreseze. Alege un traseu care să conțină câteva denivelări de înălțimi mici. Prinde o bandă de semnalizare la aproximativ 140 de cm de sol și deruleaz-o de-a lungul traseului. Ajută-te de elementele disponibile, mai ales de copaci, pentru a fixa banda.

Cere-le copiilor să își mențină capetele în permanență la înălțimea benzii, fixându-și privirile pe direcția în care merg. Pentru a reuși exercițiul, trebuie să își adapteze poziția pe bicicletă, să își flexeze picioarele în urcări și să le întindă în coborâri.

Etapa de învățare se realizează la viteză redusă. Propune-le să facă zece treceri, mărind progresiv viteza de execuție, sau să integreze variante pe măsură ce prind încredere.

Observație: MTB este un sport practicat în natură. Pentru a proteja mediul, ai grijă să recuperezi banda de semnalizare înainte de plecare !

Joc care îi ajută pe copii să progreseze

Foarte cunoscut în școlile de ciclism, jocul pătratul magic le permite începătorilor să își îmbunătățească echilibrul, prin conducerea și propulsia bicicletei.

Regula este simplă: fă un pătrat (din obstacole din plastic sau orice alt reper la alegere). Cicliștii nu trebuie nici să pună picioarele pe sol și nici să iasă din limitele pătratului. Cel care iese sau care pune piciorul pe sol este eliminat și părăsește pătratul. Ultimul care rămâne în joc este câștigător.

Observație: pe măsură ce numărul persoanelor din joc scade, redu suprafața jocului.

Variantă: în acest exercițiu, cel mai slab obține puțin timp de practică (pentru că este eliminat rapid) când de fapt are cel mai mult nevoie să exerseze. Așadar poți introduce noi reguli care să îi dea anumite avantaje: cel mai puternic trebuie să efectueze jocul fără să frâneze, sau poate elibera un sprijin (mână sau picior).

Astfel îți poți îmbunătăți echilibrul și poți ajuta copiii să progreseze în această aptitudine ciclistă. Nu îți rămâne decât să practici și să împarți cu noi încercările și trucurile tale în termeni de echilibru !

Ciclismul mobilizează și dezvoltă trei aptitudini motrice: echilibrul, condusul și propulsia bicicletei tale.
Echilibrul poate fi considerat poziția în care toate forțele se neutralizează pentru a ține ciclistul și bicicleta sa MTB pe două roți. Îți propunem să ne concentrăm pe această aptitudine pentru a o îmbunătăți.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

 
Modalități de plată
NE GĂSIȚI PE