SLACKLINE-UL, UN SPORT DE ECHILIBRU

CE ESTE SLACKLINE-UL ?

Slackline-ul este o activitate sportivă al cărei scop este de îți menține echilibrul pe o chingă întinsă între 2 puncte fixe. Originea acestei discipline este adesea asociată cu alpiniștii din Yosemite (California) din anii 80. Slackline-ul este un sport complementar cățăratului, întrucât se bazează pe echilibru și concentrare.

ECHIPAMENTUL

Începătorii vor alege o chingă cu o lățime de 50 mm, cu elasticitate mica, pentru a evita arcuirea prea mare, adică deformarea prea mare a chingii sub greutatea practicantului – atunci când acesta ajunge la mijlocul lungimii. În același scop se va începe practicarea sportului pe lungimi reduse, care vor asigura o tensiune optimă a chingii.

Modelul pentru inițiere propus de Simond este așadar un slackline de 13 metri, dar care se poate întinde pe o lungime mai mică pentru primele încercări. Pe măsura progresării poți merge pe lungimi mai mari, ca de exemplu pe Slackline-ul de 25 de metri.

Elementul comun al diferitelor modele de slackline propuse de Simond este clichetul, sistem mecanic care asigură întinderea chingii. Acest clichet va fi asociat cu diferite tipuri de chingi, în funcție de nivel și tip de practică.

CUM SĂ ÎȚI INSTALEZI SLACKLINE-UL ?

Primul criteriu fundamental este alegerea a 2 suporturi care vor rezista tracțiunii mari exercitată de chingă la tensionare, și apoi în utilizare. Este recomandat să utilizezi sisteme de ancorare care să reziste unui efort de cel puțin 800 de kg. Atenție, mobilierul urban – precum panourile de semnalizare de exemplu – nu este în general adaptat unei astfel de utilizări.

Se vor privilegia suporturile de formă cilindrică, întrucât prezența proeminențelor ar putea deteriora partea chingii care înconjoară suportul.

Atunci când chinga este tensionată cu ajutorul clichetului, și înainte de a utiliza Slackline-ul, este necesar să  verifici că sistemul de clichet este blocat.

La demontare, trebuie să fii vigilent în momentul deblocării clichetului, atunci când chinga se detensionează.

Chinga trebuie instalată astfel încât să stea perfect dreaptă.

Așa cum am mai spus, chinga trebuie să fie suficient de bine întinsă astfel încât să se deformeze cât mai puțin posibil, chiar și atunci când practicantul se află la mijlocul lungimii ei.

Pentru început este recomandat să nu utilizezi decât o parte din lungimea disponibilă.

Slackline-ul va fi poziționat la o înălțime destul de mică, între 40 cm și 1 m înălțime. Acest lucru îți va permite să te urci mai ușor pe slackline și va limita riscul de rănire în caz de cădere. Este și motivul pentru care trebuie să instalezi slackline-ul într-un spațiu liber, cu un sol neted.

RECOMANDĂRI PENTRU INIȚIERE CORECTĂ

Piciorul trebuie să rămână pe axul chingii, astfel încât chinga să se poziționeze sub picior, de la călcâi până la degete.

Practicantul trebuie să stea cu spatele drept si cu genunchii ușor flexați.

Echilibrarea se realizează cu ajutorul mâinilor. Mâinile trebuie să se poziționeze ca și cum ai transporta o minge mare deasupra capului. Mâinile sunt deasupra liniei umerilor. Coborârea lor sub nivelul bazinului provoacă un mare dezechilibru.

Privirea este un alt element important: aceasta trebuie fixată la distanță, ca de exemplu pe suportul pe care este instalată chinga în fața practicantului.

Este important să nu te grăbești. Trebuie să avansezi lent, cu pași mici, încercând în permanență să te echilibrezi.

DIFERITE TIPURI DE PRACTICĂ: JUMPLINE, LONGLINE, HIGHLINE, ETC.

Slackline-ul se împarte în mai multe discipline, printre care se numără și Jumpline, practică care constă în a face diverse trick-uri, revenind în echilibru pe chingă. Elasticitatea chingii este special studiată pentru a permite sărituri. Lungimea chingii este în general de 50 mm, mai puțin traumatizantă decât o chingă de 25 mm. Simond oferă în gama sa un model adaptat acestui tip de practică.

Există și alte discipline mai elitiste/ambițioase precum Longline, care constau în traversarea distanțelor de 30 de metri până la mai mult de 100 de metri(recordul de lungine este de 1 km) și cer multă practică și stăpânire a tehnicii. Lungimea chingii care trebuie instalată necesită un sistem de tensionare complex, cu scripeți și opritoare, și sisteme de ancorare poziționate la o înălțime suficient de mare, astfel încât chinga să nu atingă solul atunci când nivelul său de deformare este maximal. Când înălțimea devine atât de mare încât practicantul trebuie să se asigure, atunci practica devine Highline.

PENTRU A DESCOPERI TOATE MODELELE DE SLACKLINE DE LA Simond click aici
Slackline-ul este o activitate sportivă al cărei scop este de îți menține echilibrul pe o chingă întinsă între 2 puncte. Originea acestei discipline este adesea asociată cu alpiniștii din Yosemite (California) din anii 80. Slackline-ul este un sport complementar escaladei, întrucât lucrează echilibrul și concentrarea.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*